Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Trudna sytuacja dealerów Stellantis w Polsce. Jaka przyszłość czeka sieć sprzedaży w 2022 r.?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-11
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.8k 18
A A
18

Warto przeczytać!

Nowe Renault Clio po face liftingu nadchodzi. Debiut już wiosną 2023

Citroën Oldtimer Club Polska zaprasza na „Spotkanie pod szewronami”. Zlot już w czerwcu 2023!

Dacia zdobyła trzy nagrody w What Car? Car of the Year Awards 2023

Stellantis będzie oferował konwersję samochodów dostawczych Citroën, Fiat, Opel i Peugeot na elektryki. Od kiedy?

Kolejne zmieniające się na niekorzyść dealerów warunki współpracy, wycofanie z oferty popularnych i lubianych samochodów w wersjach klasycznych, takich jak Berlingo czy Rifter oraz kłopoty z dostępnością nowych aut powodują, że polska sieć sprzedawców Stellantis znajduje się w bardzo trudnej sytuacji. Część  z nich zastanawia się nad zakończeniem współpracy po upłynięciu okresu wypowiedzenia umowy dealerskiej.

Dealerzy zarzucają Stellantis, że warunki współpracy nie pozwalają na utrzymanie rentowności biznesu. Ostatnio wprowadzone zmiany obniżają i tak już niskie wpływy z serwisu samochodów w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Aby prowadzić ASO dealer musi przestrzegać rygorystycznych wymagań w zakresie jakości i szkoleń. Koncern narzuca bardzo ostre wymogi m.in. co do oceny jakości pracy, prowadzenia rozbudowanej dokumentacji a uczestnictwo w płatnych szkoleniach jest obowiązkowe.

Realizacja ściśle narzuconych celów też jest coraz bardziej kłopotliwa. Z jednej strony narzucane są sztywne wymogi nawet w takich kwestiach jak ilość kontaktów z klientami, nie wspominając o wynikach sprzedaży, z drugiej brakuje nowych samochodów, które można by było sprzedać – Stellantis produkuje ich znacznie mniej niż kiedyś, tłumacząc to brakiem części do produkcji – w tym kryzysem spowodowanym COVID-19.

Dealerzy krytykują też, niewystarczającą ich zdaniem, akcje promocyjną i reklamową marek Stellantis w naszym kraju. Podkreślają przy tym, że mimo trudności z dostępnością aut i dłuższym czasem realizacji zamówień, poszczególne marki dysponują bardzo dobrymi samochodami, które wyróżniają się na tle konkurencji, ale bez reklamy trudno je sprzedawać w większych ilościach.

Wskazują m.in. na nowego Citroëna C4, Peugeot 308 i nowego Opla Astrę jako modele wiodące, a mniejsze, jak C3, C3 Aircross, 208 i 2008 czy Corsa, które mogłyby napędzić sprzedaż, zarówno w segmencie B2B jak i B2C. I rzeczywiście, patrząc na poszczególne samochody trudno nie zgodzić się z tą opinią. Nowy Citroën C4 z jego unikalnym w segmencie komfortem i bardzo nowoczesnym, modnym nadwoziem crossovera coupé oraz bardzo pozytywnymi recenzjami europejskich dziennikarzy oraz niezłą ceną mógłby, wraz z C5 Aircrossem, przekonać polskich klientów do szewronów. W roku 2022, w którym w sierpniu Toruniu ma odbyć się wielki ogólnoświatowy zlot Citroëna, jest wymarzona okazja by promować ten model i przypominać o polskich korzeniach marki. Citroëny C4 dostępne są też od ręki w internetowym sklepie marki.

Nowym Peugeot 308 jesteśmy zachwyceni. Oddaliśmy właśnie ten model do parku prasowego po tygodniu jazd próbnych i bardzo wysoko oceniamy ten model. Postęp, jakiego producent od poprzedniej generacji 308, jest ogromny. Szczerze polecamy wizytę w salonie Peugeot i zapoznanie się z nim. Nowa Astra również robi bardzo dobre wrażenie.

Dealerzy narzekają na brak dwustronnego przepływu informacji z warszawskiej centrali i niechęć do dialogu. Mają poczucie, że nie chce się tam słuchać ich głosu. I przywołują przykłady krajów, takich jak Hiszpania czy Austria, gdzie sieci sprzedaży poszły do sądu przeciwko importerowi. I nie wykluczają podobnych działań w Polsce. Uważają, że są w stanie działać skuteczniej i sprzedawać więcej, ale potrzebują z jednej strony wsparcia z drugiej bardziej otwartej polityki informacyjnej i wsłuchania się w ich potrzeby. Nasz rynek wchłonie w 2022 r. niecałe pół miliona nowych samochodów. Udziały Stellantis jako całości można bez problemu w Polsce zwiększyć – twierdzą. I mają na to swój pomysł, ale także wrażenie, że w Warszawie nie chce się ich słuchać.

W tej sytuacji przynajmniej część polskich dealerów marek Citroën, Opel i Peugeot, zastanawia się nad kontynuacją współpracy z koncernem.  Mają o tyle łatwiej, że wszyscy znajdują się w okresie wypowiedzenia. W Stellantis to wiedzą i szukają też nowych dealerów, jednak obecny stan rynku motoryzacyjnego nie zachęca do takich inwestycji.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenOpelPeugeotStellantis
Udostepnij614Tweet384Udostepnij107
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.