Niewiele ponad rok po rozpoczęciu produkcji modelu 208 bramy fabryki w Poissy opuścił trzystatysięczny egzemplarz tego interesującego samochodu. To właśnie w tym miejscu rozpoczęto wytwarzanie nowego auta serii 200 i tamtejszy zakład wyprodukował auto jubileuszowe.
W momencie rozpoczęcia sprzedaży w marcu 2012 roku Peugeot wyraźnie określił cele – odzyskać prymat w segmencie B, najtrudniejszym w Europie. Do końca ubiegłego roku sprzedano 221.000 egzemplarzy 208-ki, sięgając po pierwsze miejsce w klasie na Starym Kontynencie w grudniu. Udało się wyprzedzić głównych rywali w tym zakresie – Volkswagena Polo i Forda Fiestę. Zaraz potem przyszły kolejne sukcesy 208-ki na rynkach kilku krajów: pierwsze miejsce we Francji, w Hiszpanii i w Portugalii oraz drugą pozycję w rankingu sprzedaży w Holandii.
Drugim celem Peugeota w zakresie modelu 208 była dominacja sprzedaży modeli w wyższych wersjach wyposażenia. To również udało się zrealizować, a wraz ze spodziewanym lada chwila debiutem handlowym wersji XY oraz GTi wieńczących gamę 208 proporcje powinny się przechylić jeszcze bardziej w tę właśnie stronę.
Peugeot 208 zdobył już wiele nagród, m.in. Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech, Chorwacji i w Hiszpanii; jest też finalistą prestiżowego konkursu Car of the Year 2013.
Przy okazji wręczania kluczyków do jubileuszowego auta klientowi z Tuluzy, zorganizowano w Poissy 22. lutego małą uroczystość, na której pojawili się Gaëlle Monteiller, dyrektor zakładów w Poissy, oraz Marc Giulioli, dyrektor marketingu Peugeot France.
KG; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze