W przeciwieństwie do poprzedniego wydania, tym razem MOTOR nie pokazał na okładce ani jednego samochodu francuskiego. Może lepiej będzie wewnątrz numeru? Sprawdźmy w kolejnym w ostatnich dniach przeglądzie prasy.
MOTOR nr 27 (3550) z 05.VII.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Zero, Xantia, 9 Crossback, 208 PSE, 308, 3008, 403, 406, 508, i0n, Clio, Espace, Kadjar, Laguna, Megane, Scenic, Twizy, Zoe, SUV Alpine, Bigster, Duster, Logan, Astra
W artykule poświęconym samochodom z nadwoziem kombi (strony 4-7) pojawiło się zdjęcie najnowszej wersji Peugeota 308 SW. Wspomniano też Dacię Logan MCV.
O nowym szefie stylistów Alfy Romeo MOTOR wspomina na stronie 8. Został nim człowiek, który zaprojektował Renault Lagunę Coupe, a w ubiegłym roku krótko szefował działowi stylu marki Dacia.
A skoro już jesteśmy przy Dacii i stylu, to na stronie 9. opublikowano artykuł o lekkim liftingu Dustera.
W dziale Przyszłe premiery (również strona 9.) MOTOR wspomina Peugeota 208 PSE, Opla Astrę, SUV-a Alpine, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.
Peugeot 508 pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 20-21 Toyoty Camry. W obu przypadkach chodzi o auta hybrydowe.
Renault Megane II Grandtour można dostrzec na niedużym zdjęciu zamieszczonym na stronie 25.
Renault Clio, Megane i Scenic są jednymi z najczęściej importowanych do Polski modeli samochodów używanych – tak wynika z publikacji tygodnika MOTOR na stronie 35. Generalnie jednak wyraźnie dominują marki niemieckie.
Co kupić, gdy dysponuje się kwotą rzędu 5.000 zł? MOTOR wybrał 16 modeli, a w grupie tej znalazły się też auta znajdujące się w kręgu naszych zainteresowań. To na przykład Peugeot 406 oferujący wysoki komfort, dobrą relację ceny do wieku, czy z reguły bogate wyposażenie w porównaniu z niemiecką konkurencją. Co więcej – stan techniczny wielu egzemplarzy jest lepszy, niż w przypadku rywali z tego samego rocznika. Inną propozycją jest Renault Espace III – auto przestronne i komfortowe, funkcjonalne, z dobrymi 2-litrowymi benzyniakami. Trzeba zwrócić uwagę na stan zawieszenia i ewentualne problemy z wyposażeniem, ale podkreślmy – z wyposażeniem, które jest. W wielu konkurencyjnych modelach o niektórych elementach można co najwyżej pomarzyć, zwłaszcza w tej cenie. MOTOR proponuje też komfortowe i dobrze wyposażone Xantie – Citroën ma trwałe silniki i wciąż dobrze wygląda!
W dziale Używane pojawił się też poradnik dla osób, które myślą o zakupie auta elektrycznego z drugiej ręki. Wśród dziesięciu modeli pojawiło się Renault Zoe oraz raczej niszowy i wyjątkowo miejski Peugeot i0n (wspomniano też bliźniaczy model Citroëna – C-Zero), a także dwumiejscowe Renault Twizy. Na warte zainteresowania Zoe trzeba przeznaczyć ok. 40.000 zł. Niższe ceny dotyczą albo aut uszkodzonych w kolizjach, albo nie obejmują akumulatorów.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. Natraficie na zdjęcie Peugeota 403 wyposażonego w świecące opony. Takie rzeczy testowano we Francji 60 lat temu!
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze