Małe zdjęcie Citroëna C3 II generacji jest jedyną fotką przedstawiającą francuski samochód, jakie zagościło na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. A przecież nie jest tak, że nic się nie dzieje w motoryzacji francuskiej. Może wewnątrz pisma będzie lepiej?
MOTOR nr 29 (3604) z 18.VII.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, 3 Crossback, DS 4, 206, 207, 208, 308, 3008, Arkana, Clio, Laguna, Megane, R5, Scenic, Talisman, Trafic, Zoe, GT X-Over, Bigster, Duster, Lodgy, Sandero, Spring, Corsa
Na pierwszą wzmiankę o interesującym nas samochodzie natrafiłem na stronie 6. w dziale W skrócie. Pokazano tam różowiutkie Renault 5 Diamant o napędzie elektrycznym powstałe na 50. urodziny tego modelu obchodzone w tym roku. MOTOR podejrzewa, że napęd został zaimplementowany z Zoe.
Na stronach 6-7 znajdziecie też analizę sprzedaży nowych samochodów w Polsce w pierwszym półroczu 2022 roku. Same wyniki przedstawiliśmy tutaj, a MOTOR podał też 50 najpopularniejszych modeli w naszym kraju. W pierwszej dziesiątce znalazła się Dacia Duster (pozycja 8.). Dobrze sprzedawała się także Dacia Sandero (miejsce 14.). W Top50 mamy jeszcze Nissana Qashqaia (28.), Opla Corsę (33.), Renault Arkanę (38.), Renault Clio (40.), Peugeota 208 (41.), Renault Trafic’a (42.) i Peugeota 308 (50.). W zestawieniu znalazły się, rzecz jasna, także marki Citroën, DS Automobiles i Alpine. 70,4% rejestracji przypadło na firmy, a niemal połowa zarejestrowanych w I półroczu samochodów miała napęd benzynowy. Hybrydy (nie licząc mikrohybryd!) znacząco wyprzedziły diesle, na które przypadło tylko 10,8% wszystkich rejestracji!
Interesujące nas modele pojawiły się w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Alpine GT X-Over, Dacię Bigster, DS 3 Crossbacka, Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.
Na tej samej stronie opublikowano wyniki ostatnich testów zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP. W materiale pojawiła się Alfa Romeo Tonale, która uzyskała pięciogwiazdkowy wynik.
Ta sama strona przynosi też podsumowanie sprzedaży nowych aut w Europie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku. Na czele – Peugeot 208, tuż za nim Dacia Sandero, a najniższy stopień podium zajmuje VW Golf. Na czwartej pozycji plasuje się Opel Corsa, a na dziewiątej Citroën C3.
I znowu natknąłem się na reklamę Orlenu opowiadającego, jaka to jest struktura zysków PKN i wpływ wojny na ceny paliw w Polsce. Być może poświęcę temu tematowi więcej miejsca w odrębnym artykule.
Citroëna C4 Cactusa oraz C1 można dostrzec na maleńkim zdjęciu opublikowanym na stronie 24. W tym samym materiale, ale na następnej stronie, natkniecie się też na fotkę Renault Laguny II Grandtour.
Z kolei Fiat 500 posłużył do sesji zdjęciowej ilustrującej porady związane z nakładaniem wosku na karoserię (strony 26-27).
O promocjach na stacjach paliw traktuje artykuł zamieszczony na stronach 28-29. Jest już trochę nieaktualny, bo na Stellu również można liczyć na 30-groszowy rabat.
Na stronach 32-33 znajdziecie materiał traktujący o tym, jak wiele widoku zasłaniają elementy konstrukcyjne różnych samochodów. W tabeli zebrano 102 modele szeregując je od tych z najlepszą widocznością po te zasłaniające najwięcej. Niestety w zdecydowanej większości przypadków nie podano generacji aut, a tylko marki i modele. W zestawieniu pojawiły się też samochody nas interesujące:
– na miejscu 25. Renault Scenic;
– na miejscu 31. Dacia Lodgy;
– na miejscu 41. Citroën C4;
– na miejscu 41. Renault Talisman;
– na miejscu 45. Renault Megane IV;
– na miejscu 48. Citroën C3;
– na miejscu 41. Renault Arkana;
– na miejscu 83. DS 4;
– na miejscu 101. Dacia Spring.
Swoją drogą nie wiem, jak oni to mierzą, ale 7. miejsce Ferrari FF jest mimo wszystko zaskakujące, prawda?
Na stronie 34. MOTOR publikuje pytanie czytelnika o Peugeota 207 SW, ale tytułuje je 206 SW i takież zdjęcie pokazuje przy pytaniu.
Obok oceniają też używane Fiaty 500X – auto wypada całkiem dobrze.
Z kolei na stronach 36-39 porównano dostępne na rynku wtórnym Citroëna C3 II generacji i Opla Corsę D. Tych drugich jest więcej na rynku, ale spora część, to auta poflotowe. W przypadku C3 łatwiej trafić na egzemplarz od prywatnego użytkownika. Jak zwykle oceniono Kika różnych aspektów – koszty, sytuację rynkową, wykończenie wnętrza i wpływ czasu na jego stan, wyposażenie, ergonomię, gamę silnikową oraz usterkowość. Co ciekawe Citroën okazał się samochodem minimalnie lepszym od Opla – uzbierał 45 oczek, gdy Corsie przyznano 44. Tak, czy inaczej, oba auta są godne uwagi.
Na stronach 44-45 znajdziecie analizę tego, jakie auta używane są sprowadzane do Polski. Podano 20 najpopularniejszych marek, a w obrębie każdej z nich – najczęściej sprowadzany model. Na miejscu szóstym – Renault, w którego gamie najpopularniejszym modelem jest Clio. Siódma pozycja przypadła Peugeotowi, a tu chętnie ściągamy 308-ki. Na miejscu ósmym jest Citroën z modelem C4 Picasso.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze