piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Używany Peugeot 308 2.0 HDi – niezawodny oszczędny i przestronny samochód z najlepszym dieslem. Opinia użytkownika

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-04-16
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
2.6k 26
13
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Używany Peugeot 308 pierwszej generacji z silnikiem 2.0 HDi to jedna z najciekawszych propozycji na rynku aut wtórnych. Jest niezawodny, kultura pracy francuskiego diesla przewyższa o niebo niemiecką konkurencję, Peugeot nie sprawia też problemów eksploatacyjnych. Zachwyca ładne wnętrze i sporo miejsca.

Auta kompaktowe charakteryzują się dużą uniwersalnością, z podobnych założeń wychodził Pan Tadeusz gdy poszukiwał następcy skorodowanego Renault Megane I. Przed ośmiu laty pojawiła się potrzeba szybkiej zmiany rodzinnego samochodu, wybór sprowadzał się do Peugeota 308 I i Renault Megane II generacji. Udało się znaleźć Peugeota 308 w ofercie jednego z komisów – potwierdzona polska historia zadecydowała o szybkim zakupie.

Zobacz: Używany Peugeot 605 V6 – wersja prezydencka! 

Kryteria wyboru zakładały oszczędny silnik wysokoprężny, polskie pochodzenie pojazdu i wzorowy stan techniczny. 308 Pana Tadeusza przez pierwsze lat użytkowany był w jednej firmie, po okresie leasingu z przebiegiem 164 tysięcy kilometrów został sprzedany. Pięciodrzwiowy hatchback z 2012 roku napędzany był doskonale znanym silnikiem 2.0 HDi o mocy 163 KM.

Zobacz: Używany Peugeot 208 HDi – niezawodny  

W Europie pierwsza generacja 308 produkowana była od 2007 do 2013 roku. Nadwozie będące jedynie stylistyczną ewolucją poprzednika nie ma problemów z korozją, nadal w rękach Pana Tadeusza auto jest garażowane – co ma niebagatelny wpływ na dobry stan powłoki lakierniczej.  We wnętrzu zastosowano tworzywa dobrej jakości, są miękkie i dokładnie spasowane – nadal nie wydają niepokojących dźwięków w czasie jazdy po nierównościach.

Zobacz: Używany Peugeot 3008 2.0 Hybrid4 – oszczędny! 

Zestaw analogowych zegarów z ekranem komputera pokładowego jest czytelny i do dzisiaj wygląda bardzo estetycznie, równie prosta jest obsługa nieco przestarzałej już nawigacji. Pan Tadeusz wprost przyznaje, że obecnie kolorowy ekran służy jedynie do wyświetlania wskazań radia. Fabryczna nawigacja nawet po aktualizacji map nie zachwyca. Zachwyca za to komfort podróżowania na przednich fotelach – wbrew pozorom nie zapadamy się w nie, są dobrze wyprofilowane i sprężyste, dodatkowo dobrze trzymają ciało w zakrętach. Pozycja za kierownicą jest wysoka na tle konkurentów, co może przeszkadzać niektórym osobom. Obsługa jeszcze wyłącznie klasycznymi przyciskami wszystkich funkcji i systemów pokładowych nie stwarza problemów. Na tylnej kanapie wygodne miejsca znajdą dwie osoby do wzrostu 180 cm, pod warunkiem że na przednim fotelu nie siedzi znacznie wyższy pasażer.

Na rynku wtórnym zdecydowana większość egzemplarzy jest bogato wyposażona, egzemplarze bazowe zdarzają się bardzo rzadko. Częstym dodatkiem, tak jak w aucie Pana Tadeusza jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, nawigacja, rozbudowane nagłośnienie, liczne systemy bezpieczeństwa i skórzana tapicerka.

Napęd 308 I stanowi ceniona czterocylindrowa jednostka 2.0 HDi o mocy 163 KM, sprzęgnięta z seryjną sześciostopową przekładnią. Takie połączenie także z kompletem pasażerów na pokładzie pozwala na bardzo sprawne przemieszczanie się, przy zachowaniu niskiego spalania. W ruchu miejskim 308 zadowala się 6,5-7 litrami oleju napędowego, analogicznym wynikiem zakończy się podróż autostradą z maksymalną dopuszczalną prędkością.

Przepisowa jazda drogami krajowymi pozwoli zredukować wynik nawet poniżej 5 litrów na sto kilometrów. Po latach spędzonych w Megane pierwszej generacji, Pan Tadeusz zachwala precyzję pracy skrzyni biegów w Peugeocie oraz trwałość sprzęgła. Fabryczny element poddał się dopiero po pokonaniu 234 tysięcy kilometrów – wymieniono wówczas także dwumasowe koło zamachowe. Przemyślane zestopniowywanie przełożeń docenimy zwłaszcza w trasie.

Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Skonfiguruj swój model!

Przez okres leasingu przeglądy olejowe wykonywane były co 20 tysięcy kilometrów, stosując olej zgodnie z zaleceniami producenta – każda czynność wykonywana była w ASO. Pan Tadeusz skrócił okres między wymianami do 10 tysięcy kilometrów. Napęd rozrządu z paskiem i całym osprzętem wymieniano już dwukrotnie – co 120 tysięcy kilometrów, koszt około 800 złotych. Jak dotąd uwagi nie wymagał filtr cząstek stałych i turbosprężarka. Przy okazji ostatniej wymiany oleju zaobserwowano na niej delikatne zapocenie, co zdaniem mechanika jeszcze nie jest powodem do jej wymiany lub regeneracji. Seryjne są także wtryskiwacze. Jedynym kosztownym incydentem była awaria układu klimatyzacji w zeszłym roku – naprawa kompresora pochłonęła 1.200 złotych.

Peugeot 308 I zdaniem użytkownika nie ma większych wad i bolączek. Prosty układ jezdny jest dodatkowo trwały i responsywny. Jednak to oszczędny i mocny diesel zasłużył na najlepsze opinie.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308Peugeotużywane
Udostepnij905Tweet566Udostepnij158
Poprzedni

Jaki tani miejski samochód kupić do 10 tysięcy zł? Przegląd najciekawszych ofert segmentu A

Następny

Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni

Peugeot 308 SW konta Volkswagen Golf Variant: Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 14-15/2022

Nowy Opel Astra drożeje na polskim rynku. Duża podwyżka

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.