Wiadomości

Alfa Romeo – sprzedaż rośnie o 65%

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Mercedes bierze rozwód z Renault? Nie będzie nowego wspólnego auta dostawczego

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Wiadomości

Renault Mégane E-Tech Electric w TOP 10 najlepszych samochodów elektrycznych na świecie!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-29
Nowy Fiat Topolino 2023
Wiadomości

Nowy Fiat Topolino: ekskluzywna wersja Citroena Ami? Przygotowania do kampanii reklamowej

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Polska policja notuje tam bardzo wiele wypadków

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Zapowiedź serialu dokumentalnego Sky Original „Lancia. Legenda rajdów”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-31
Wiadomości

Dacia Duster w TOP 10 europejskiej listy bestselerów 2023

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Używany Peugeot 508 I 2.0 BlueHDi – blaski i cienie. Wady, zalety francuskiej klasy średniej

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-02-06
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 7 minut
2k 104
A A
1

Używany Peugeot 508 2.0 BlueHDi to bardo dobra propozycja w klasie średniej. Samochód, który jest dobrze wykonany i ma ponadczasową sylwetkę oraz bardzo oszczędny silnik. Jakie są jego plusy i minusy? Jakie wady a jakie zalety?

Peugeot 508 pierwszej generacji ma sporo zalet. Jednak, jak mawiał klasyk, rozchodzi się o to aby owe plusy nie przesłoniły wam minusów. Bo mimo pasją jaką współdzielimy do francuskiej motoryzacji, lub przede wszystkim z jej powodu warto czasem spojrzeć krytycznym okiem na pewne aspekty produktów znad Sekwany. Peugeot 508 pierwszej generacji niezmiennie cieszy się dużą popularnością, jest znacznie tańszy od konkurentów z Niemiec czy Japonii, serwuje przestronne wnętrze z bogatym wyposażeniem i trwałą technologię. Niskie zużycie paliwa, dynamiczny silnik podatny na „wirusa” czyli modyfikacje mocy, bardzo eleganckie wnętrze…Plusów jest dużo. Trzeba się też liczyć z pewnymi przywarami. Na szczęście nie są poważne.

Najczęściej niepokojące zachowania i powtarzające się usterki bywają wynikiem wypadkowej przeszłości i napraw przeprowadzanych przez domorosłych fachowców w przysłowiowej stodole na zlecenie handlarza szukającego zarobku. Takie przypadki nie są żadnym wyznacznikiem, jedynie niszczą opinię o wszystkich modelach. Dotyczy to także egzemplarzy skrajnie zaniedbanych przez właścicieli. Skupmy się na egzemplarzu z polską historią (z 2016 roku) od pierwszego dnia użytkowania, bezwypadkowym i do 2021 roku serwisowanym wyłącznie w ASO Peugeota. Pierwszy właściciel odwiedzał ASO nawet w celu wymiany piór wycieraczek, kontroli poziomu oleju silnikowego a nawet pompowania opon – każdą tak prostą czynność potwierdza faktura. W dokumentacji pozostały także ślady po zgłaszanych przez właściciela niepożądanych bolączkach i wadach, oczekiwał ich usunięcia w ramach gwarancji – bezskutecznie.

Peugeot 508 pierwszej generacji produkowany był od 2010 do 2018 roku jako dystyngowany sedan i funkcjonalne kombi SW. Pod względem ilości miejsca we wnętrzu plasuje się w czołówce segmentu, przewyższała go oczywiście Skoda Superb. Zwłaszcza po liftingu przednia część nadwozia nabrała agresywnego charakteru – na liście dodatków pojawiły się fenomenalne, lecz często kłopotliwe reflektory LED. Przednie fotele zadowolą każdego, są zarówno wygodne w długich autostradowych trasach, sprawdzą się także przy nieco dynamiczniejszej jeździe górskimi drogami. Zakres regulacji fotela i kolumny kierowniczej jest wystarczająco szeroki. Na tylnej kanapie przygotowano dwa mocowania fotelików IOFIX, zamiast nich komfortowe warunki podróżowania dostaną dwie dorosłe osoby o wzroście do 185 cm – w wariancie kombi przestrzeni nie ogranicza nawet opcjonalny panoramiczny szklany dach cieszący zwłaszcza najmłodszych pasażerów.

Jakość zastosowanych tworzyw i tekstyliów prezentuje dobry pozom. Tapicerka foteli i boczków jest trwała, choć błyskawicznie brudzi się i odbarwia po kontakcie z mokrą odzieżą – pranie wnętrze przywraca dawny blask. Szybko zużycie widać za to na drążku zmiany biegów, prezentowany egzemplarz przejechał dotychczas niespełna 149 tysięcy kilometrów – drążek był wymieniony w ASO po przebiegi 110 tysięcy kilometrów, był zdarty i zniszczony. Wymiana zajęła kilka chwil – pamiętajmy o tym oglądając używane egzemplarze, kluczowe elementy wnętrza można wymienić przed sprzedażą skutecznie tuszując przebieg. Wspomniany zniszczony drążek sprzedawca  pokazał przy oględzinach 508 – auto kupowane było w salonie Peugeota, w ramach sprzedaży aut używanych z gwarancją. Kolejną przywarą tego i wielu innych 508 są skrzypiące plastiki w kabinie. Uprzednio miałem okazję kilkukrotnie jeździć fabrycznie nowymi, testowymi egzemplarzami 508 w różnych wersjach wyposażeniowych i silnikowych – każdy zmagał się z tym problemem, plastiki trzeszczały na nierównościach. W dokumentacji prezentowanego egzemplarza zachowały się zgłoszenia pierwszego właściciela w ASO dotyczące właśnie piszczących i trzeszczących plastików w tylnej części. ASO nie zrobiło nic by rozwiązać uciążliwy problem.

Pomocne okazały się dopiero domorosłe sposoby zaczerpnięte z forum użytkowników, cienkie filcowe paski umieszczone między podejrzanymi elementami z tworzywa jak na ten moment wyeliminowały piszczenie. Elektronika pokładowa nigdy nie zawiodła, zarówno dostępny po ostatnim liftingu dotykowy ekran multimediów jak i inne elementy nawet w mroźne dni działają płynnie i bez błędów. Mapy po aktualizacji czynią nawigację wciąż przydatną. Do zalet wymienić musimy dobre wyciszenie kabiny i szybkie nagrzewanie zimą. Peugeot nie zapomniał także o funkcjonalnych uchwytach na pełnowymiarowe kubki dla pasażerów, czego nie uświadczymy w równolegle dostępnym C5 X7 – tam jedyny fabryczny uchwyt dla kierowcy umieszczono w kuriozalnym miejscu, w schowku między fotelami.

Poza pełną, krajową historią i niskim przebiegiem egzemplarza o jego zakupie zdecydował wysoki poziom wyposażenia. Wśród dodatków pierwszy właściciel zamówił także fenomenalne reflektory oparte w pełni na technologii LED. Jeśli skuteczność nadal popularniejszych reflektorów ksenonowych możemy określić jako bardzo dobrą, to technologia LED w praktyce sprawuje się z perspektywy kierowcy doskonale. W każdych warunkach widoczność jest wyborna. Niestety, reflektory dostępne w 508 I nie dostosowują zasięgu i mocy do aktualnego natężenia ruchu – jak ma to miejsce w znacznie droższych modelach klasy wyższej (kosztujących w salonach wielokrotność ceny poczciwego Peugeota).

W efekcie inni kierowcy notorycznie irytują się, sądząc że jadę na światłach długich. Podobne uwagi dwukrotnie miała policja przy okazji kontroli drogowej. Wadą 508 jest za to problem z rdzą pojawiającą się na wewnętrznej części nadkoli. Uderzające o nieosłoniętą blachę kamienie i piasek skutecznie dewastują lakier i warstwę ochronną w tym miejscu. Naprawa u blacharza to absurdalny wydatek, na szczęście miejsce nie jest widoczne, co pozwala na bezstresowe wykonanie zaprawek we własnym zakresie. W pozostałych punktach nadwozie i podłoga są wolne od jakichkolwiek oznak korozji.

Peugeot 508 I generacji z pewnością zasługuje na uznanie. Warunkiem kluczowym jest zakup egzemplarza z prawdziwym przebiegiem który był regularnie serwisowany. Poszukiwane są warianty wysokoprężne, trwałe i oszczędne – choć wersje korzystające z dodatku AdBlue nie są wolne od wad o których już wspominaliśmy.

Polecam ten samochód jako znakomitą alternatywę, bo ciężko byłoby znaleźć coś lepszego z oszczędnym silnikiem w tej klasy, co jednocześnie i dobrze wygląda, dobrze jeździ, daje dużo przestrzeni i rozsądne koszty eksploatacji.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

2023-06-04

Nowy Peugeot e-308 „First Edition” debiutuje na kolejnym rynku. Karta do ładowania jako opcja

2023-06-04

1,5 miliona Vivaro z fabryki w Luton. Stellantis bije kolejny rekord

2023-06-03

Peugeot z dużymi sukcesami we Włoszech. Wyniki maj 2023

2023-06-03
Tagi: 508Peugeotużywane
Udostepnij717Tweet448Udostepnij125
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Rusza sprawa sądowa przeciwko Renault za wadliwe silniki 1.2 TCe. Dotyczy 400 tysięcy aut w Europie!

    6630 udostępnienia
    Udostepnij 2652 Tweet 1658
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    1314 udostępnienia
    Udostepnij 526 Tweet 329
  • Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

    2945 udostępnienia
    Udostepnij 1178 Tweet 736
  • Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

    686 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 172

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Citroën C3 1.4 HDi 75 KM 2007 – oszczędny diesel do miasta? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-10
Peugeot 308 SW
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM – kompakt, klasyka, niezawodność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-07-02
Renault Megane Grandtour
Renault - testy i opinie

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Sławek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Sławek - Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

Zobacz też

Ariel wicemistrzem europejskiego czempionatu!

Nowe Renault Clio 2023 bez świateł w kształcie litery „C”? Zaskakująca zmiana

WRC: W Szwecji jadą… choć nie wszyscy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.