Volkswagen może skończyć jak Nokia, szef koncernu chce przyspieszyć zmiany i wzoruje się na Francuzach

6 3 661

Szef Volkswagena Herbert Diess obawia się, że grupa skończy jak Nokia. Chociaż niemiecka firma notuje dobre wyniki sprzedaży, zmieniający się rynek samochodowy niesie za sobą wiele zagrożeń. Volkswagen ma też ciągle problemy z aferą dieselgate, choćby gigantyczną karę 120 milionów złotych w Polsce

Koncern Nokia był niegdyś liderem i największym producentem telefonów komórkowych na świecie. Jednak nie udało mu się dostrzec zmian, które błyskawicznie wyparły stare telefony na rzecz smartfonów. Nokia była wielka, ociężała i arogancka wobec potrzeb klientów i wymagań rynku. Herbert Diess obawia się, że bez radykalnych zmian Volkswagena może spotkać to samo.

Mówi się, że Volkswagen musi przyspieszyć transformację swojej działalności, ograniczyć koszty i rozwijać nowe technologie. Dlatego przyspieszane są procesy różnicujące marki. Skoda ma być jak Dacia, a nie tylko nieco tańsza wersja Audi czy Volkswagena. I to właśnie sukces rumuńskiej marki zarządzanej przez Francuzów jest jednym z motorem zmian w koncernie. Diess zapowiada redukcję kosztów i zmniejszenie złożoności procesów produkcyjnych. Duże zmiany czekają koncern w Niemczech. Cała grupa będzie koncentrować się na zysku a nie na ilości sprzedanych samochodów. Dzisiaj wyniki finansowe są często krytykowane. Dlatego Diess musi iść śladami prezesa PSA, Carlosa Taveresa i zazdrośnie patrzy na sukces Opla, który wrócił do rentowności w bardzo krótkim czasie.

W obszarze nowych technologii Volkswagen jest także z tyłu – jednym z najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych, nawet w Niemczech, pozostaje przecież Renault Zoe. Francuzi zaczęli osiem lat temu i są bardzo zaawansowani w dziedzinie napędów elektrycznych, podobnie jak japońska konkurencja ze swoimi hybrydami.

źródło: Hybrid.cz

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
KoloSouth-PLRobertLolkToJa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

No nie wiem czy sukces Opla będzie długotrwały, bo te nowe silniki 1.2 trzycylindrowe jakie pakują do Astry to jakiś dramat, paliwożerne, słabe, o tragicznej kulturze pracy i cała Astra droga jak cholera.

ToJa
Gość
ToJa

Jak wszystkie obecne fury. Drogie jak cholera i silniki, których celem nie jest kultura pracy, osiągi, przyjemność z jazdy, tylko efektywność w testach emisji spalin.

Lolk
Gość
Lolk

Nokia była pionierem jesli chodzi o smartfony, problemem okazał się Symbian, a nie przespanie trendu

South-PL
Gość
South-PL

To że nokia była pionierem w smartfonach to o niczym nie świadczy. Smartfony sony-ericsson też były na symbianie – ale jakoś lepiej działały. Nokia myślała że jak wypuściła 6310i to już wszyscy padli na kolana i konkurencja popełnia rytualne samobójstwo. Fakt – był to jeden z moich ulubionych telefonów. Ale po premierze pierwszego Iphone-a świat się zmienił. A nokia to zbagatelizowała, bo wiedziała lepiej co klient wybierze. To tak jak Sony – przespało rewolucję płaskich ekranów, bo uważało że klienci wybiorą ich kineskop trynitron, ponieważ miał lepsze odwzorowanie kolorów niż plazmy. A VW chyba nie czuje specjalnie nastrojów klientów. Zdołowanie… Czytaj więcej »

Kolo
Gość
Kolo

Niestety to samo PSA zrobiło z Citroenem. Zabiło hydro i C5, wprowadzili gorsze materiały w stosunku do Peugeota, uboższe wyposażenie, mniejsze moce silników, brak 4×4, najpóźniej wdraża do tej marki nowe technologie.

Robert
Gość
Robert

Będą się koncentrować na zyskach? Czyli albo zmniejszą koszty produkcji, a wiadomo, że nie zmniejszą, albo VW będą jeszcze droższe. W to nie za bardzo wierzę, bo i tak są obecnie za drogie w relacji cena-jakość. Ciekawy też jestem jak zamierzają repozycjonować Skodę. Dacia to hybryda technologii renault, z reguły nienajnowszych, niskiej jakości wykończenia i montażu. To dlatego jest tak tania. Nie ma żadnego modelu który byłby wprost analogiem Renault. W vag jest inaczej. Każda skoda ( z małymi wyjątkami np. Rapid) ma swój odpowiednik VW, od którego się niewiele różni technicznie. Mogą albo wypuszczać albo nowe modele, ubogie i… Czytaj więcej »