Marka praktycznie podwoiła liczbę rejestracji w ciągu ostatniego miesiąca. To zasługa przede wszystkim modelu C4 Cactus, którego sprzedaż wzrosła w ubiegłym miesiącu o 134%. Gdzie Citroën odnotowuje takie wyniki?
Ostatni miesiąc był dla Citroëna w Brazylii historyczną chwilą. Po ponad dwukrotnym podwojeniu udziału w rynku, marka osiągnęła w czerwcu 2,4% całkowitego wolumenu rejestracji, przewyższając wszystkie swoje poprzednie wyniki z ostatnich dziesięciu lat. W tym okresie zarejestrowano 3.971 nowych samochodów Citroëna, co stanowi wzrost o prawie 100% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Przypomnijmy przy okazji, że w Polsce w czerwcu zarejestrowano jedynie 683 nowe Citroëny, a wynik za całe półrocze jest niższy od czerwcowych rezultatów w Brazylii o 50%!
To o tyle ciekawe, że w pierwszej połowie 2022 roku branża motoryzacyjna w Brazylii odnotowała 15-procentowy spadek, podczas gdy francuska marka w tym samym okresie wzrosła o 34%.
W samym tylko czerwcu zarejestrowano w Brazylii 3.644 egzemplarze C4 Cactusa. Model niewątpliwie błyszczał w segmencie kompaktowych SUV-ów, z liczbą rejestracji wyższą nawet o 45% w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku. Dzięki temu jego udział w tym segmencie wzrósł o 56%, czyniąc model drugim najszybciej rozwijającym się SUV-em w tym segmencie.
Citroën prowadzi obecnie proces rozbudowy sieci dealerskiej, a także rozbudowuje punkty Ë-Centers, specjalizujące się w modelach zelektryfikowanych. Dzięki różnym wersjom i silnikom linia lekkich pojazdów użytkowych Citroëna zawsze stanowi najlepszą alternatywę dla właścicieli flot i firm, w tym bezemisyjną mobilność z elektrycznym ë-Jumpy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze