• Najnowsze

WRC: Citroën już skupiony na Turcji

2019-08-30
Renault Grand Duster

Renault Grand Duster na wizualizacji. 7-miejscowy SUV w seryjnej wersji

2021-01-28

Alpine: zwycięski powrót do Rajdu Monte Carlo

2021-01-28

Rząd chce nowych opłat dla kierowców. Myto na drogach ekspresowych?

2021-01-28

Jakich samochodów pozbywają się Polacy? Statystyki stacji demontażu

2021-01-28

Peugeot 208, 2008 czy Renault Captur? Który samochód jest najlepszy dla kobiety?

2021-01-27
Peugeot 508 Sport Engineered

Nowy Peugeot 508 Sport Engineered – ruszyły jazdy testowe we Francji

2021-01-27
Peugeot 308

Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308

2021-01-27

Citroen DS5 Hybrid4 200 KM (2013) – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód?

2021-01-27
Peugeot e-Partner

Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km

2021-01-27

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

2021-01-27
czwartek, 28 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

WRC: Citroën już skupiony na Turcji

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2019-08-30
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania9min czytania
16 2
0
16
UDOSTĘPNIEŃ
50
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Renault Grand Duster na wizualizacji. 7-miejscowy SUV w seryjnej wersji

Alpine: zwycięski powrót do Rajdu Monte Carlo

Rząd chce nowych opłat dla kierowców. Myto na drogach ekspresowych?

Zarówno Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, jak i Esapekka Lappi/Janne Ferm nie zaliczą zakończonego w niedzielę Rajdu Niemiec do udanych. Obie załogi nie miały możliwości pokazania pełnego potencjału Citroëna C3 WRC, a dla Francuzów dodatkowym problemem okazały się dwa przebicia opon, w tym jedno z zejściem opony z felgi. W tej sytuacji reprezentanci zespołu Citroën Total World Rally Team zajęli dopiero miejsca siódme i ósme. Zespół uznał swoją porażkę, zostawia nieudany rajd za sobą i od dzisiaj skupia się już na przygotowaniach do następnej rundy, która odbędzie się w Turcji w dniach 12-15 września.

Po tym, jak w etapie sobotnim szanse załogi Ogier/Ingrassia zmalały praktycznie do zera wskutek przebicia dwóch opon na odcinku specjalnym Panzerplatte, zespół Citroën Total World Rally Team za główny cel uznał w niedzielę dalsze próby poprawienia charakterystyki prowadzenia C3 WRC. Starania te przyniosły kilka pomysłów, co zmienić w ustawieniach podwozia, by auto zaczęło zachowywać się poprawnie, ale jednocześnie pokazały, że konieczne będą dalsze prace w tym zakresie. Po niedzielnych oesach Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ostatecznie dotarli do mety rajdu na siódmym miejscu, a Esapekka Lappi i Janne Ferm zajęli miejsce ósme, choć w pewnej fazie rajdu dzięki własnym czasom, a nie niepowodzeniom rywali, zajmowali szóstą pozycję. Wyniki te sprawiają, że Ogier, pomimo zdobycia dodatkowego punktu za piąty czas na odcinku Power Stage, od niedzieli zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata FIA.

Francuzi właściwie od początku rajdu skarżyli się na nietrafione ustawienia samochodu, które powodowały podsterowność w zakrętach i zmuszały kierowcę do bardzo agresywnego i ryzykownego stylu jazdy, by zrekompensować straty czasowe wynikające z zachowania samochodu.

Pomimo tego problemu francuska załoga po pierwszym etapie plasowała się na trzecim miejscu. Nie przeszkodziło w tym nawet kilka drobnych błędów, będących logiczną konsekwencją jazdy na sto procent możliwości, z akceptacją ryzyka. W drugim etapie rajdu konkurenci mieli do pokonania trasy na poligonie wojskowym Baumholder – te same, na których załoga ta nieraz w przeszłości pokazała się z najlepszej strony. Przekładało się to oczywiście na nadzieje utrzymania miejsca w pierwszej trójce, jednak tym razem okazało się, że sześciokrotni mistrzowie świata wyciągnęli przegrany los na loterii, jaką stanowią te słynne, ciężkie i podstępne odcinki specjalne. Rozgrywane na szorstkiej i dziurawej nawierzchni betonowej, są one wyjątkowo niszczące dla opon, a dodatkowo Panzerplatte jest oesem niezwykle długim, dlatego każde spowolnienie tempa przekłada się tam na duże straty czasowe. I rzeczywiście, już podczas pierwszego przejazdu tego odcinka w Citroënie C3 WRC z numerem startowym 1 nastąpiło przebicie z powolnym spadkiem ciśnienia. Znacznie gorsze było drugie przebicie opony, na drugim przejeździe: kosztowało ono załogę ponad półtorej minuty straty. Wiedząc, że nie ma już szans na walkę o czołowe pozycje, Ogier i Ingrassia poświęcili ostatni etap rajdu na testy ustawień samochodu.

Esapekka Lappi i Janne Ferm, również zmagający się ze źle dobranym setupem auta, ale przynajmniej wolni od pecha z ogumieniem, w połowie pierwszego etapu zajmowali szóste miejsce, a co więcej, tylko 7,3 s dzieliło ich od pozycji czwartej. Na OS5 w wyniku błędu kierowcy ich Citroën obrócił się, a stracone w ten sposób sekundy zmusiły młodego Fina do przejścia na bardziej ofensywną taktykę jazdy samochodem, którego dynamika pozostawiała wiele do życzenia. Taka sytuacja nie przyniosła dobrych efektów i na mecie piątkowego etapu Lappi zajmował siódme miejsce. Oznaką postępów w szukaniu właściwych ustawień samochodu dokonanych podczas serwisu były dwa świetne czasy Fina zaliczone w sobotę (drugie miejsce na OS9 i OS11), jednak po nich nastąpił kolejny drobny błąd. Mimo to załoga zachowała motywacje i uważnie jadąc, dotarła do mety, tym samym wnosła swój udział do starań całego zespołu, jednak tym razem nie przyniosły one spodziewanych efektów.

 

POWIEDZIELI:

SÉBASTIEN OGIER, KIEROWCA ZESPOŁU CITROËN TOTAL WRT:

To oczywiste, że nie poszło nam tak, jak na to liczyliśmy. Dawałem z siebie wszystko, przez długie chwile utrzymywałem tryb maksymalnego ataku, to jednak nie wystarczało. Nasze czasy nie odzwierciedlały stylu jazdy, a przebite opony dokonały reszty. Mieliśmy jeszcze nadzieję na odwrócenie tej niepomyślnej tendencji, ale Rajd Niemiec przyniósł nam daleką pozycję na mecie. Niestety, ma to wpływ na sytuację w tabeli, która zmieniła się na moją niekorzyść. Cóż, będę dalej walczył z taką determinacją, jak robiłem to przez całą swoją karierę.

ESAPEKKA LAPPI, KIEROWCA ZESPOŁU CITROËN TOTAL WRT:

Mamy za sobą bardzo trudny weekend. Miałem duże problemy ze znalezieniem pewności za kierownicą i brakowało mi tempa jazdy, przy którym można by nawiązać walkę z najlepszymi. Pomimo tego na późniejszych odcinkach specjalnych udało się nam zrobić kilka małych kroków naprzód, ale z pewnością potrzebujemy ich więcej. Wierzę, że jako zespół będziemy potrafili wspólnymi siłami znaleźć skuteczne rozwiązania na przyszłość.

 

NA PYTANIA ODPOWIADA PIERRE BUDAR, SZEF ZESPOŁU CITROËN RACING

Występ obu załóg nie spełnił oczekiwań zespołu. Jak Pan go ocenia?

Sądziliśmy, że udało nam się zrozumieć powody niezadowalających osiągów naszych samochodów na Rajdzie Korsyki. Liczyliśmy na to, że problemy zostały rozwiązane i C3 WRC zacznie zachowywać się dobrze na nawierzchniach asfaltowych, co umożliwi nam odegranie głównych ról. Dzisiaj musimy przyznać, że myliliśmy się podwójnie. Jak widać, ani diagnoza nie była prawidłowa, ani dokonane korekty skuteczne. Owszem, w ten weekend byliśmy nieco bliżej liderów, ale jeszcze nie na tyle blisko, by mówić o jakiejkolwiek satysfakcji. Myślę, że ewidentnie musieliśmy coś przegapić w procesie naszych przygotowań. Jedyny pełny dzień przedrajdowych testów Sébastiena i Juliena był utrudniony przez deszcz. Wykorzystaliśmy to, by sprawdzić zachowanie aut na mokrej drodze, tymczasem rajd w całości odbył się pod pogodnym niebem. W ten sposób straciliśmy okazję do porządnego dokończenia programu testów na suchej nawierzchni. Dodatkowym pechem były dwa przebicia opon w samochodzie Sébastiena i Juliena na poligonie wojskowym Baumholder, które miały miejsce w czasie, gdy walczyli oni o miejsce na podium. Na pewno nie można negatywnie oceniać naszych załóg w ten weekend. Zawodnicy ci mierzyli się z obiektywnymi trudnościami i przez cały czas walczyli z wielką determinacją, usiłując wydobyć, ile się da z aut, jakimi dysponowali. To naturalne, że w takiej sytuacji, walcząc z przeciwnościami i rekompensując dozą ryzyka nie dość szybki samochód, popełni się ten czy inny błąd. Zespół też nie stracił motywacji. Co zrozumiałe, wszyscy byli rozczarowani, ale do końca pozostali w stu procentach zmobilizowani. I właśnie ten wspólny, zespołowy duch rywalizacji, w połączeniu z wnioskami, jakie wyciągniemy z Rajdu Niemiec, pozwoli nam wyjść z niego z nową, jeszcze większą siłą.

Jak przewiduje Pan dalszy rozwój sytuacji w bieżącym sezonie mistrzostw?

Nasze położenie w obu klasyfikacjach na pewno się komplikuje. Jednak równie pewne jest to, że nie należymy do ludzi, którzy łatwo dają za wygraną. Zapewniam, że będziemy walczyli dalej, mamy przed sobą jeszcze cztery rajdy, które należą do najtrudniejszych w całym sezonie. Do zakończenia tej konkurencji jeszcze dużo może się wydarzyć. Od pierwszych dni nowego tygodnia rozpoczynamy przygotowania do Rajdu Turcji i będziemy walczyć do samego końca sezonu z konsekwencją, poświęceniem i pasją.

RAJD NIEMIEC – NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA KOŃCOWA

1. Tänak/Järveoja (Toyota Yaris WRC), 3:15:29,8
2. Meeke/Marshall (Toyota Yaris WRC), +20,8
3. Latvala/Anttila (Toyota Yaris WRC), +36,0
4. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC), +58,5
5. Sordo/Del Barrio (Hyundai i20 WRC), +1:16,6
6. Mikkelsen/Jaeger (Hyundai i20 WRC), +1:46,2
7. Ogier/Ingrassia (Citroën C3 WRC), +1:56,3
8. Lappi/Ferm (Citroën C3 WRC), +2:02,2
9. Greensmith/Edmondson (Ford Fiesta WRC), +6:22,2

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2019 – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW

1. Ott Tänak – 205 pkt
2. Thierry Neuville – 172 pkt
3. Sébastien Ogier – 165 pkt
4. Kris Meeke – 80 pkt
5. Andreas Mikkelsen – 79 pkt
6. Elfyn Evans – 78 pkt
7. Jari-Matti Latvala – 74 pkt
8. Teemu Suninen – 70 pkt
9. Esapekka Lappi – 62 pkt
10. Dani Sordo – 62 pkt

RAJDOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FIA 2019 – KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW

1. Hyundai WRT – 289 pkt
2. Toyota Gazoo Racing – 281 pkt
3. Citroën Total WRT – 216 pkt
4. M-Sport Ford WRT – 168 pkt

 

 

źródło: Citroën Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: C3 WRCCitroenSportWRC
Udostepnij7Tweet4Udostepnij1
Poprzedni

Renault Triber – ile kosztuje nowy 7-osobowy minivan?

Następny

Grupa Renault zobowiązuje się do zwalczania nierówności i przystępuje do koalicji biznesu G7 Business For Inclusive Growth pod patronatem OECD

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Grupa Renault zobowiązuje się do zwalczania nierówności i przystępuje do koalicji biznesu G7 Business For Inclusive Growth pod patronatem OECD

Citroen Type H – jedyny w swoim rodzaju dostawczak do wszystkiego

Rozgrzewka przed drugim i najważniejszym etapem w Drawsku Pomorskim. Wystartowało Orlen Baja Poland

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Alpine: zwycięski powrót do Rajdu Monte Carlo
    • Damianiero o Renault Grand Duster na wizualizacji. 7-miejscowy SUV w seryjnej wersji
    • Anonimowo o Jakich samochodów pozbywają się Polacy? Statystyki stacji demontażu
    • Arn o Rząd chce nowych opłat dla kierowców. Myto na drogach ekspresowych?
    • Jozek o Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Michał Z. o Rząd chce nowych opłat dla kierowców. Myto na drogach ekspresowych?
    • Michał Z. o Jakich samochodów pozbywają się Polacy? Statystyki stacji demontażu
    • Janek o Nowy Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: pierwsza jazda w Polsce. ZDJĘCIA + FILM
    • Kazz o Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Janek o Renault Alcar z tytułem Dealer of the Year 2020


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Renault Grand Duster na wizualizacji. 7-miejscowy SUV w seryjnej wersji
    • Alpine: zwycięski powrót do Rajdu Monte Carlo
    • Rząd chce nowych opłat dla kierowców. Myto na drogach ekspresowych?
    • Jakich samochodów pozbywają się Polacy? Statystyki stacji demontażu
    • Peugeot 208, 2008 czy Renault Captur? Który samochód jest najlepszy dla kobiety?
    • Nowy Peugeot 508 Sport Engineered – ruszyły jazdy testowe we Francji
    • Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308
    • Citroen DS5 Hybrid4 200 KM (2013) – czy to już statek kosmiczny, czy tylko samochód?
    • Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km
    • Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    0
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.