peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
jeep juventus Wiadomości
Wiadomości

Juventus i Jeep znowu razem. Historyczne partnerstwo odnowione

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
opel Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel dla rodzin: Elektryczne i przestronne modele na każdą okazję

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Fiat Tipo
Wiadomości

Fiat Tipo z Dieslem powraca do oferty marki w Czechach. Atrakcyjna cena

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Po pierwszym etapie Rajdu Szwecji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-02-10
w Wiadomości
Czas czytania 8 minut
35
A A
0
044 Wiadomości

Zerknijmy, co działo się w Rajdzie Szwecji od wczorajszego wieczora, kiedy to załogi po raz pierwszy pokonywały tor kłusaków, będący superOSem, z jakim przyszło im się zmierzyć podczas całej imprezy dwukrotnie, drugi raz na zakończenie dzisiejszego dnia.

OS1 – Karlstad 1 (1,90 km)
Jedyna czwartkowa próba przygotowana była przede wszystkim dla kibiców, jak każdy superOS. Na torze kłusaków najszybszy okazał się Dani Sordo, jakby chciał pokazać, że zamieszanie z rajdowym zespołem Mini, to głupota, bo oni przecież chcą i potrafią jeździć!
Sebastien Loeb zremisował z Petterem Solbergiem – obaj kierowcy uzyskali czwarty czas na tym odcinku, tracąc do Daniego po 1,2 sekundy. Mikko Hirvonen, piąty w wynikach, był wolniejszy od zespołowego kolegi o 0,3 sekundy, ale za to o 0,7 pokona Jari-Mattiego Latvalę.
Nasser Al-Attiyah uzyskał dwunasty czas (+4,4), o 0,8 sekundy lepszy od wyniku Petera Van Merksteijna (osiemnasty w tabeli), który z kolei o pół sekundy wyprzedził Thierry’ego Neuville’a.
Jurek Para w Clio przygotowanym przez 2Brally zajął pięćdziesiąte miejsce.

OS2 – Mitandersfors (27,07 km)
Prawdziwe ściganie rozpoczęło się dziś rano. Dość długa próba, najdłuższa w całym dniu, padła łupem Madsa Østberga i Jari-Mattiego Latvali – obaj kierowcy zremisowali na tym odcinku.
Mikko Hirvonen był trzeci (+0,8) i taką właśnie pozycję zajmował w generalce, ale sam mówił na mecie, że jeszcze nie całkiem ufa w swoje umiejętności w tym samochodzie, i jechał w związku z tym dość zachowawczo.
Sebastien Loeb zaliczył spóźnienie przy wyjeździe z serwisu, co skutkowało 10-sekundową karą. Francuz dojechał do mety odcinka, z dodatkowymi kołami na pokładzie, 3,6 sekundy za zwycięzcami, ale z uwagi na karę zajmował w łącznych wynikach miejsce szóste.
W niełatwych warunkach niespecjalnie radzili sobie „juniorzy” – Van Merksteijn zajął dopiero 25. miejsce ze stratą 1:18:1, Thierry Neuville był wolniejszy o 0,2 sekundy, a Nasser Al-Attiyah finiszował jako 28. z czasem 1:39,4.
Jerzy Para w Clio zajął 49. pozycję.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

OS3 – Opaker 1 (20,17 km)
Sebastien Loeb wyprzedził Daniego Sordo w klasyfikacji generalnej awansując na piątą pozycję dzięki zwycięstwu na odcinku Opaker 1. Francuz wyprzedził Latvalę o 0,2 sekundy, a dzięki temu Fin awansował na pozycje lidera klasyfikacji generalnej. Czołową trójkę uzupełnił Petter Solberg (+0,7).
Za odcinkowym podium, ze sporą dosyć stratą (+4,2), finiszował Mikko Hirvonen, który w generalce zajmował trzecią pozycję, 0,1 sekundy za Petterem Solbergiem.
Thierry Neuville zakończył tę próbę z dwudziestym czasem (+45,0). Trzy miejsca dalej sklasyfikowano Petera Van Merksteijna (+49,6), zaś Nasser stracił blisko 75 sekund i zakończył zmagania na pozycji 27.
Jerzy Para najwyraźniej się rozkręcał – tym razem w dość leciwym Clio finiszował na pozycji 45.

OS4 – Kirkener 1 (7,10 km)
Wynik marzeń zaliczył Citroën na krótkim Kirkenerze – zwyciężył Mikko Hirvonen, który o 1,9 sekundy pokonał Sebastiena Loeba, zaś czołową trójkę uzupełnił Thierry Neuville (+2,3). W efekcie Mikko wskoczył na pozycję wicelidera z jedynie 0,6-sekundową stratą do Latvali, a Loeb awansował na miejsce czwarte, niespełna 2 sekundy za Madsem Østbergiem.
Dwudziesty pierwszy czas uzyskał Peter Van Merksteijn (+19,0), tracąc sekundę do dwudziestego w wynikach Al-Attiyaha.
Polska załoga Para/Gospodarczyk finiszowała tym razem na miejscu 48.

OS5 – Finnskogen 1 (20,97 km)
Na serwisową przerwę po Finnskogen 1 Mikko Hirvonen zjeżdżał jako lider klasyfikacji generalnej, a to dzięki wygraniu tego odcinka. Fin pokonał Madsa Østberga o 1,9 sekundy i Sebastiena Loeba i 2,5.
Neuville nie powtórzył osiągnięcia z poprzedniej próby finiszując tym razem na pozycji szesnastej (+30,8).
Van Merksteijn był dziewiętnasty (+44,3), zaś Katarczyk debiutujący w DS3 WRC stracił dokładnie półtorej minuty i został sklasyfikowany na pozycji 31.
Para z Gospodarczykiem uzyskała najlepszy jak dotychczas wynik w Clio kończąc próbę na pozycji 43.

OS6 – Opaker 2 (20,17 km)
Najwyraźniej najedzony Loeb jeździ lepiej ;-) Po serwisowej przerwie, w czasie której załogi zaliczyły też lunch, ośmiokrotny Mistrz Świata wygrał odcinek szwedzkiej rundy i awansował na trzecią pozycję w generalce.
Czołową trójkę uzupełnili Jari-Matti Latvala (+3,3) i Mikko Hirvonen (+5,8), wciąż liderujący w generalce.
Trzy „satelickie” Citroëny finiszowały na miejscach 23-25 w kolejności Neuville (+52,8), Van Merksteijn (+57,1) i Al-Attiyah (+58,6).
Polska ekipa w Clio znowu zakończyła próbę na 43. miejscu.

OS7 – Kirkener 2 (7,10 km)
Długo się z najedzonego Loeba nie cieszyliśmy – już na kolejnej próbie Francuz wypadł z pierwszej dziesiątki wpadając wcześniej w zaspę. Zanim kibice wypchnęli Citroëna DS3 WRC, uciekło blisko dwie minuty i ośmiokrotni Mistrzowie Świata spadli na jedenaste miejsce w generalce.
Próbę wygrał Mikko Hirvonen umacniając się lekko na pozycji lidera, bo Latvala był o 0,7 sekundy wolniejszy.
Dobrze pojechał Thierry Neuville – ukończył ten krótki odcinek z trzynastym czasem (+14,0), sekundę przez Al-Attiyahem. Van Merksteijn finiszował jako dziewiętnasty (+24,5).
Polska załoga w Clio znów uzyskała 43. czas i prowadziła w swojej klasie, choć przyznać trzeba, że walczyło w niej tylko dwa auta. Ale nasi prowadzili!!!

OS8 – Finnskogen 2 (20,97 km)
Niestety przy drugim przejeździe przez Finnskogen 2 Mikko Hirvonen stracił prowadzenie w rajdzie – był na mecie czwarty (+3,7), za Latvalą, Petterem Solbergiem (+3,3) i Sebastianem Loebem (+3,6), który wskoczył na ósme miejsce w generalce! Fiński kierowca Citroëna narzekał na zbalansowanie samochodu, co sprawiło, że postanowił nieco odpuścić, ale dotrzeć do mety. Chłodny umysł Mikko zawsze mi imponował – ja nie potrafiłbym się aż tak wyłączyć.
Neuville, który przed rajdem ćwiczył jazdę na śniegu pod kierunkiem czterokrotnego Mistrza Świata, Tommiego Mäkinena, wywalczył piętnasty czas (+37,2) i takąż pozycję zajmował w generalce.
Van Merksteijn wbił się do czołowej osiemnastki (+52,6), pięć oczek przed Nasserem (+1:17,8).
Naprawdę dobry, 40. czas, wywalczył Jurek Para w Renault Clio.

OS9 – Torsby (19,21 km)
Ostatni „prawdziwy” odcinek wygrał Petter Solberg, który aż o 7,4 sekundy wyprzedził Jari-Mattiego Latvalę i o 10,5 sekundy trzeciego w wynikach Loeba. W efekcie Mr. Hollywood awansował do czołowej trójki, którą przed nim tworzą Latvala i Hirvonen.
Mikko stracił na tej próbie aż 22 sekundy i finiszował na ósmym miejscu, a wszystko przez to, że z opon powypadały kolce i przyczepność na zimowej nawierzchni mocno się pogorszyła.
Do dziesiątki wbił się Thierry Neuville (+31,4), piętnasty w klasyfikacji generalnej.
Gorzej poszło Nasserowi (25. miejsce i strata 1:13,4) i Peterowi (dwa oczka niżej, +1:14,0).
Coraz lepiej za to radziła sobie polska załoga Renault Clio – tym razem Jurek Para i Szymon Gospodarczyk finiszowali z 38. czasem i w efekcie awansowali na 42. miejsce w generalce.

OS10 – Karlstad 2 (1,90 km)
Dzisiejszy dzień kończył przejazd superOSu na torze kłusaków. Na tak krótkiej próbie trudno było oczekiwać jakichś spektakularnych rozstrzygnięć, chyba że na skutek błędów. Sebastien Loeb ustąpił pola tylko Petterowi Solbergowi, który okazał się lepszy od ośmiokrotnego Mistrza Świata o 0,6 sekundy. W trójce zmieścił się jeszcze Mikko Hirvonen (+1,0), który zajmuje po dzisiejszym dniu pozycję wicelidera ze stratą blisko 17 sekund do prowadzącego Jari-Mattiego Latvali.
Dobrym, siódmym czasem, popisał się Thierry Neuville (+2,1), piętnasty w końcowych wynikach dnia.
Peter Van Merksteijn uzyskał piętnasty rezultat próby (+5,4) i zremisował z Nasserem Al-Attiyahem.
Jurek Para był 38.

I na koniec pierwsza dziesiątka (plus „nasi”) klasyfikacji generalnej po dziesięciu odcinkach specjalnych:
1. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, 1:23:50,8
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, +0:00:16,8
3. Petter Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:00:18,6
4. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:00:32,3
5. Jewgienj Nowikow, Ford Fiesta WRC, +0:01:12,1
6. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:01:48,5
7. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, +0:02:08,9
8. Patrik Sandell, Mini WRC, +0:02:18,8
9. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, +0:02:26,9
10. Eyvind Brynildsen, Ford Fiesta WRC, +0:02:59,8
…
15. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC, +0:04:37,4
…
19. Peter Van Merksteijn, Citroën DS3 WRC, +0:06:27,6
…
21. Nasser Al-Attiyah, Citroën DS3 WRC, +0:08:18,0
…
39. Jerzy Para, Renault Clio, +0:33:31,7

KG
zdjęcia: Citroën i 2Brally

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomości044 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultClio
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2126 udostępnienia
    Udostepnij 850 Tweet 532
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3296 udostępnienia
    Udostepnij 1318 Tweet 824
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    489 udostępnienia
    Udostepnij 196 Tweet 122

Testy samochodów

citroen c3 2010 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.4 VTi 75 KM 2010 – oszczędny benzynowy silnik i doskonała widoczność. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-12-23
20140218 141309 300x225 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
renault clio 2023 facelifting hybrid 145 32 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 KM. Piekielnie oszczędna hybryda, jazda o kropelce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-03
002. Opel Crossland – po liftingu wyglada lepiej Wiadomości
Testy

Test: Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM – po liftingu wygląda lepiej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-29
citroen xantia 2000 109 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Xantia 1.8 8V 90 KM – tani sposób na kupno hydropneumatyka. Pierwsze wrażenia po kilkuset kilometrach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-02-03

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03/2017

Peugeot 408 został Samochodem Roku 2024 na Ukrainie

Citroën jest niezawodny? Tak!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz