Oto ramowy program Rajdu Portugalii:
czwartek, 24. marca
OS1 Lisbon 3,27 km (superOS)
piątek, 25. marca
OS2 Santa Clara 1 – 22,99 km
OS3 Ourique 1 – 20,27 km
OS4 Felizes 1 – 21,31 km
OS5 Santa Clara 2 – 22,99 km
OS6 Ourique 2 – 20,27 km
OS7 Felizes 2 – 21,31 km
sobota, 26. marca
OS8 Almodovar 1 – 26,23 km
OS9 Vascao 1 – 25,26 km
OS10 Loule 1 – 22,56 km
OS11 Almodovar 2 – 26,23 km
OS12 Vascao 2 – 25,26 km
OS13 Loule 2 – 22,56 km
niedziela, 27. marca
OS14 Silves 1 – 21,39 km
OS15 Santana da Serra 1 – 31,04 km
OS16 Silves 2 – 21,39 km
OS17 Santana da Serra 2 (Power Stage) – 31,04 km
Jak widać, załogi muszą pokonać 385,37 km jazdy na czas. Niedziela będzie, dość tradycyjnie, najkrótszym etapem rajdu, ale ważnym z uwagi na punktację z powodu kończącego rajdu power stage’a – nowości w tegorocznych zmaganiach. Najlepsi na tej próbie zawodnicy otrzymają dodatkowe punkty do klasyfikacji.
Mniej typowo, bo po południu, w środę, odbyły się jazdy po nieco ponad 5-kilometrowym odcinku testowym. Shakedown „wygrał” Sebastien Ogier, który o 0,1 sekundy pokonał swego zespołowego kolegę, Sebastiena Loeba.
Petter Solberg zmieścił się w najlepszej czwórce shakedownu.
Kierowcy dwóch pozostałych Citroënów DS3, Kimi Räikkönen i Peter van Merksteijn wywalczyli czasy odpowiednio dziewiąty i szesnasty.
Oto szczegółowe wyniki odcinka testowego:
Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, 3:08,5
Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:08,6
Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, 3;08,8
Petter Solberg, Citroën DS3 WRC, 3:09,2
Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, 3:09,6
Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, 3:10,8
Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, 3:11,6
Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, 3:14,8
Kimi Räikkönen, Citroën DS3 WRC, 3:15,1
Federico Villagra, Ford Fiesta WRC, 3:15,6
Ken Block, Ford Fiesta WRC, 3:16,7
Khalid al-Qassimi, Ford Fiesta WRC, 3:17,3
Armindo Araujo, Mini S2000, 3:18,9
Bernardo Sousa, Ford Fiesta WRC, 3:20,5
Dennis Kuipers, Ford Fiesta WRC, 3:20,8
Peter van Merksteijn, Citroën DS3 WRC, 3:21,2
Ken Block po kilkukrotnym rolowaniu uszkodził swoją Fiestę. Załogę przewieziono do szpitala na badania, ale wieczorem obaj zawodnicy opuścili gościnne progi służby zdrowia – wyszli z rolki bez szwanku. Tego samego nie da się powiedzieć o ich samochodzie – w warunkach rajdowych auto nie nadawało się do odbudowy, w związku z czym Block musiał się z rajdu wycofać.
Rajd rozpoczął się superOSem w Lizbonie. Kierowcy z najwyższym priorytetem jeździli na samym końcu, a próbę relacjonowała na żywo portugalska telewizja. A tam można było zobaczyć, że najlepszy czas tego krótkiego, zorganizowanego specjalnie dla dużej rzeszy widzów odcinka, wypracował Mikko Hirvonen.
Sebastian Loeb stracił 1,3 sekundy do Fina i zajął drugie miejsce. Odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg (+2,1).
Sebastian Ogier, ubiegłoroczny triumfator tej imprezy, uzyskał na OS1 czwarty czas (+2,9).
Nieźle pojechał Kimi Räikkönen – siódmy rezultat Fina na luźnej nawierzchni, to całkiem przyzwoity wynik.
Peter van Merksteijn po raz pierwszy startujący Citroënem DS3 WRC był dopiero piętnasty (+12,1).
KG
zdjęcia: Citroën Racing i oficjalna strona Pettera Solberga
Najnowsze komentarze