Po trzech dniach walki toczonej w niezwykle trudnych warunkach, w deszczu i mgle, Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadący Citroënem C4 WRC, wygrali Rajd Argentyny. Dani Sordo i Marc Martí zakończyli swoje zmagania z błotnistymi oesami, zajęciem trzeciego miejsca, na oczach wielotysięcznej publiczności. Zespół Citroën-Total wraca z Ameryki Południowej z sukcesami: Loeb wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji Kierowców Rajdowych Mistrzostwach Świata, a w klasyfikacji Konstruktorów już tylko trzy punkty dzielą Citroëna od lidera.
W ostatnim dnia rajdu jazdę bardzo utrudniał deszcz. Górskie odcinki specjalne Giulio Cesare i El Condor, były nie tylko mokre, ale i mgliste. Po pokonaniu dwóch „prawdziwych” oesów niedzielnego etapu zawodnicy mieli przed sobą już tylko ostatni przejazd superoesu i podium na mecie w Villa Carlos Paz.
To, czego dokonali Loeb i Elena, by ominąć wszystkie przeszkody i pułapki trasy i umieścić swojego C4 WRC na pierwszym miejscu na mecie, godne jest legendarnych dryblingów Diego Maradony z dziesiątką na koszulce, w czasach gdy grał w reprezentacji Argentyny. Sławny piłkarz – specjalny pasażer Sébastiena Loeba na odcinku testowym – miał okazję ocenić technikę jazdy mistrza świata i przekonać się, że żonglować można nie tylko piłką.
W Argentynie jednym z największych wyzwań dla Sébastiena była konieczność dostosowania stylu jazdy do posiadanych opon. Organizator nie pozostawił zawodnikom wyboru, a dostępne opony Pirelli okazały się za twarde na mokrą, rozmiękłą nawierzchnię. Nic dziwnego, że 39 zwycięstwo Loeba i Eleny, odniesione w warunkach, gdy do braku przyczepności dochodziły miejscami kłopoty z widocznością, sprawia im szczególną radość.
„Naprawdę nie był to łatwy rajd” – podsumował Sébastien Loeb.- „Trasy nieustannie grożące kosztownym błędem wymagały podwójnej koncentracji. Na szczęście nasz Citroën C4 jest doskonały: bardzo szybki i zarazem niezawodny. Zależało nam na odzyskaniu pierwszego miejsca w klasyfikacji Kierowców i zaliczeniu punktów dla zespołu. Osiągnęliśmy obydwa cele!” Jest to piąty z rzędu triumf Citroëna w Argentynie. Loeb, z czterema kolejnymi wygranymi, jest rekordzistą tego rajdu.
„Tak łatwo było dać się tutaj zaskoczyć” – dzielił się wrażeniami Dani Sordo tuż po zejściu z podium.- „Każdy zakręt groził zaprzepaszczeniem całej pracy zespołu i szans Citroëna na odzyskanie strat do rywali. To nieprawdopodobnie trudny rajd! Jestem szczęśliwy z naszego trzeciego miejsca. To naprawdę wynik na miarę moich oczekiwań.”
Dwie załogi na podium, Sébastien Loeb ponownie na czele klasyfikacji Kierowców i zespół szybko nadrabiający dystans w kategorii Konstruktorów: Olivier Quesnel miał powody do zadowolenia. „Bilans tej rundy jest znakomity. Każdy, kto oglądał rajd, widział, jak było trudno i dostrzegł, że nasze załogi jako jedne z niewielu ustrzegły się błędów. Nie mieliśmy też poważnych problemów mechanicznych, jedynie drobny problem z przekładnią kierowniczą, który spowolnił Daniego. Dwa niezawodne C4 w pewnych rękach naszych zawodników przyniosły oczekiwane efekty: prowadzimy wśród kierowców i odrobiliśmy prawie całą stratę wśród Konstruktorów. Tak musimy pracować dalej, nie pozostawiać niczego przypadkowi i pokazać równie dobrą formę w następnym starciu, w Jordanii. Cieszę się także ze świetnego, czwartego miejsca załogi Conrad Rautenbach/David Senior, osiągniętego po pięknej jeździe. To kolejny dobry wynik Citroëna C4 WRC z zespołu PH-Sport, wspieranego przez inżynierów Citroën Sport Technologies. Rautenbach w tak trudnych warunkach zdobył swoje pierwsze punkty w Mistrzostwach Świata.”
Klasyfikacja końcowa na mecie 28 Rajdu Argentyny*
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 5 h 05 min 48,6 s
2. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2 min 33,2 s
3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4 min 04,7 s
4. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 20 min 03,5 s
5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 25 min 15,3 s
6. F. Villagra/J. Pérez-Companc (Ford Focus) + 27 min 42 s
7. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 27 min 51,8 s
8. A. Aigner/K. Wicha (Mitsubishi Lancer) + 28 min 59,3 s
9. S. Beltrán/R. Rojas (Mitsubishi Lancer) + 30 min 04,9 s
10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 31 min 52,6 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 4/15:*
1. Ford, 44 punkty;
2. Citroën Total, 41 pkt;
3. Subaru, 33 pkt;
4. Stobart, 22 pkt;
5. Munchi’s, 10 pkt;
6. Suzuki, 6 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 4/15:*
1. S. Loeb, 30 punktów;
2. M. Hirvonen, 25 pkt;
3. C. Atkinson, 22 pkt;
4. JM Latvala, 16 pkt;
5. G. Galli, 11 pkt;
6. D. Sordo, 9 pkt;
7. P. Solberg, 9 pkt;
8. C. Rautenbach, 5 pkt;
9. F. Villagra, 5 pkt;
10. F. Duval, 5 pkt;
11. A. Mikkelsen, 4 pkt;
12. H. Solberg, 4 pkt;
13. M. Wilson, 3 pkt;
14. JM. Cuoq, 2 pkt;
15. T. Gardemeister, 2 pkt;
16. A. Aigner, 1 pkt;
17. PG. Andersson, 1 pkt;
18. J. Hänninen, 1 pkt;
19. S. Ogier, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze