AramisAuto, to lider na rynku samochodów używanych we Francji. Zajmuje się sprzedażą aut na rynków wtórnym nie ograniczając się do konkretnej marki, czy określonego koncernu. Grupa PSA właśnie nawiązała współpracę z tym partnerem, i to współpracę wielopłaszczyznową.
Wczoraj wspominaliśmy o tej umowie, ale dziś poświęcimy jej osobny materiał.
Co ma na celu porozumienie między Grupą PSA i AramisAuto? Chodzi oczywiście o generowanie dodatkowych przychodów. Grupa PSA chce bowiem skupić się nie tylko na produkcji i sprzedaży samochodów, ale pragnie też mieć udział na rynku usług okołomotoryzacyjnych.
W tej grupie są oczywiście usługi posprzedażne, ale to kwestia oczywista. Podobnie jest z finansowaniem sprzedaży, zarówno dla dealerów, jak i klientów. Grupa PSA, o czym nasi Czytelnicy dobrze wiedzą, angażuje się jednak również w inne przedsięwzięcia. Usługi car-sharingowe, wynajem samochodów oraz akcesoriów przydatnych w podróży, wsparcie rozwiązań mobilności elektrycznej, czy usługi zarządzania flotami, to tylko kilka przykładów na szerokie zaangażowanie francuskiego koncernu.
Oczywiście Grupa PSA prowadzi też sprzedaż aut używanych, głównie własnych marek, ale nie tylko. Aby zintensyfikować działania w tej kwestii, a także powiększyć przychody, koncern nabył część udziałów AramisAuto. To lider francuskiego rynku aut używanych. Co nie mniej ważne – prowadzi również sprzedaż internetową. A to dziedzina, którą Grupa PSA jest żywotnie zainteresowana już od wielu miesięcy.
Grupa PSA nawiązując współpracę z AramisAuto chce nie tylko wspomóc w ten sposób swoich dealerów, którzy dzięki temu trafią ze swoimi autami używanymi do szerszego grona potencjalnych klientów (sprzedaż on-line), ale będzie też oferowała finansowanie zakupów, sprzedaż ubezpieczeń, obsługę serwisową oraz gwarancję na używane samochody. Także te innych marek. Po prostu kompleksowe podejście do sprzedaży samochodów używanych.
To tak naprawdę coś podobnego, jak programy Peugeot Używany Gwarantowany, czy Citroën Select, tyle że oferowane dla aut różnych marek. Skorzysta na tym zarówno PSA, jak i AramisAuto.
Dodajmy, że AramisAuto zachowa swoją autonomię, a partnerstwo z Grupą PSA ma pozwolić na zwiększenie dynamiki rozwoju. AramisAuto planuje bowiem ekspansję międzynarodową i podwojenie obrotów w ciągu najbliższych pięciu lat. Za trzy lata AramisAuto chce być obecny na kilku rynkach europejskich. Współpraca z PSA powinna to ułatwić.
Firma AramisAuto powstała w 2001 roku. Jest pionierem w sprzedaży on-line samochodów używanych. To pierwsza platforma, która zaproponowała swoim klientom auta używane ze specjalną gwarancją. Zamyka się to w haśle „Satysfakcja, albo 100% zwrotu”. Strona internetowa AramisAuto jest odwiedzana przez ponad milion unikalnych użytkowników miesięcznie. W tym roku firma planuje sprzedać 32.000 aut osiągając obroty rzędu 360 milionów euro.
Rynek sprzedaży aut używanych przeobraził się w ostatnim czasie dość mocno. Dojrzał też do digitalizacji, czyli przejścia w świat Internetu. Grupa PSA chce – wraz z AramisAuto – aktywnie uczestniczyć w tym procesie. Obie firmy wspólnie chcą stworzyć wiodącą platformę kupna i sprzedaży samochodów używanych. Oczywiście w realnym świecie będzie ona podparta wnikliwą kontrolą jakości oferowanych pojazdów.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze