Ani jednego samochodu francuskiego nie znajdziecie na okładce aktualnego wydania „Motoru”. Największe zdjęcie zafundowano, rzecz jasna, Volkswagenowi, bo ta marka zdaje się wypuszczać średnio jeden samochód w tygodniu, więc na wielu okładkach pojawiają się modele z rusztem na masce. Poza tym trochę „japończyków”, trochę „koreańczyków”, parę „niemców” i mamy okładkę, jak się patrzy – która znowu ignoruje motoryzację francuską.
„Motor” nr 29 (3186) z 14.VII.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C3, C4, C5, C8, Saxo, Xantia, Xsara, 106, 206, 208, 2008, 306, 307, 308, 508, Clio, Espace, Laguna, Megane, Modus, Scenic, Duster, Sandero
Peugeota 208 i Renault Clio wspomniał w swoim „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3. Redaktor Burmajster.
Hybrydy Peugeota oraz malutkie zdjęcie Peugeota 308 SW znajdziecie na stronie 4.
2008-kę wspomniano z kolei w wstępie artykułu poświęconego Volkswagenowi T-Roc.
Clio i 208-ka pojawiły się zaś w tabelce obrazującej wyniki popularności najchętniej kupowanych aut w Europie w pierwszych pięciu miesiącach br. Clio zajmuje w tym zestawieniu miejsce trzecie, a Peugeot 208 jest szósty.
Krótki cennik Nowego Peugeota 508 zamieszczono na stronie 9.
W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 10. wspomniano kompaktowego SUV-a Renault.
Koncern PSA Peugeot Citroën wspomniano parę razy przy prezentacji przyszłej generacji Opla Corsy (strony 12-15).
Wzmianki o Peugeocie 2008 i Dacii Duster pojawiły się w porównaniu trzech azjatyckich crossoverów opublikowanym na stronach 16-20.
Test Peugeota 308 SW 2.0 BlueHDi Allure znajdziecie zaglądając na strony 22-23. Zauważono bardzo przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, atrakcyjną sylwetkę, funkcjonalne wnętrze i znakomitą jednostkę napędową. Co ciekawe obsługę deski rozdzielczej uznano za prostą. Pomarudzono na odgłos pracy silnika i spalanie, choć w teście auto spaliło średnio raptem 6 litrów oleju napędowego na 100 km. Podkreślono za to wysoką cenę tak skonfigurowanego samochodu przekraczającą nieco 100.000 zł. Jednak w tym segmencie z takim silnikiem i tak bogatym wyposażeniem wcale nie jest to drogo, przynajmniej w porównaniu do paru konkurentów.
O tym, ile kilometrów powinny wytrzymać różne silniki, traktuje artykuł zamieszczony na stronach 32-37. Wspomniano tam także jednostki francuskie:
– benzynowe – 1.4 16v (spotykany np. w Renault Clio, Megane, Modus i Dacii Sandero), 1.8 8v (spotykany m.in. z Peugeotach 106, 206, 307 oraz Citroënach Saxo i Xsarach) oraz 1.6 16v (montowany m.in. w Citroënach C2, C3, Xsarach i Peugeotach 206, czy 306).
– wysokoprężne – 1.5 dCi (popularny w Renault Clio, Scenic’u, czy Dacii Sandero), 1.9 dCi (występujące w Renault Megane, Scenic, Laguna, Espace), 2.0 dCi (popularny w Renault Megane, Laguna, Scenic), 1.6 HDi (spotykany np. w Citroënach C4, czy Peugeotach 307), 2.0 HDi (występujący w Citroënach Xantia, C5, C8, Peugeotach 307).
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 29/2014
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze