W tym sezonie doskonałą formę prezentują Łukasz Habaj i Jacek Spentany, którzy wygrali dwie pierwsze eliminacje RPP i zdecydowanie liderują w klasyfikacji. Dwa razy na podium stawali też Radosław Typa i Wojciech Żuk. Radek przesiadł się w tym roku z samochodu z napędem na dwie osie do modelu 206 XS i radzi sobie coraz lepiej. Równo jeżdżą Grzegorz Kostka i Paweł Drahan, niespodzianką była natomiast słabsza postawa w Rajdzie Polski braci Marcina i Michała Dobrowolskich, którzy wymieniani są w gronie faworytów ósmej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot.
Jak na razie punkty do klasyfikacji generalnej zdobyło trzynaście, spośród czternastu zgłoszonych załóg. Potwierdza to, że rywalizacja w pucharze jest bardzo zacięta. Tegoroczni debiutanci – a jest aż ośmiu – czynią szybkie postępy, atakując pozycje bardziej doświadczonych kolegów.
Większość uczestników RPP w rajdzie z bazą w Krakowie wystartuje po raz pierwszy – przed rokiem Rajd Wawelski nie był zaliczany do klasyfikacji. Trasy odcinków specjalnych są specyficzne. Doskonałą okazją do zaprezentowania się kibicom będzie prolog po ulicach Krakowa, który rozegrany zostanie w czwartek, 29 czerwca. Prawdziwe ściganie rozpocznie się jednak następnego dnia, kiedy to zawodnicy przejechać będą musieli sześć odcinków specjalnych o długości 132 kilometry. W sobotę, 1 lipca po kolejnych sześciu próbach (86 km) załogi zameldują się około godziny 17-tej na mecie pod Wawelem.
Przypomnijmy, że w tym roku obowiązuje formuła Superally – zawodnik, który z jakiś przyczyn musiał się wycofać z zawodów, może po naprawie samochodu powrócić na trasę (otrzymując karne minuty za każdy z nieukończonych odcinków specjalnych). Z formuły tej podczas Rajdu Elmot Remy i Rajdu Polski skorzystało kilka załóg…
Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.
Najnowsze komentarze