Zakład Française de Mécanique wyprodukował w ostatnią sobotę dwustutysięczny silnik Turbo PureTech. Odbyło się to na utworzonej w październiku weekendowej zmianie, która powstała, by zaspokoić potrzeby klientów coraz chętniej zamawiających samochody koncernu PSA. Popyt na francuskie auta wzrasta, choć nie na wszystkich rynkach w takim stopniu, w jakim byśmy sobie tego mogli życzyć.
Produkcję silników Turbo PureTech uruchomiono w zakładzie Française de Mécanique w Douvrin w departamencie Pas-de-Calais w marcu 2014 roku. Aktualnie załoga produkuje 1.150 takich jednostek napędowych dziennie, a produkcja rośnie. Jubileuszowy motor pojechał do Madrytu, gdzie w tamtejszej fabryce koncernu PSA trafi pod maskę Citroëna C4 Cactusa.
Trzycylindrowy silnik o wysokiej wydajności montowany jest w Peugeotach 208, 2008, 308 i 3008 oraz Citroënach C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, a także w modelach DS 3 i DS 4. Dzięki wysoko precyzyjnemu wtryskowi bezpośredniemu i szeregowi innych technologii udało się zmniejszyć zużycie paliwa, a więc i emisję dwutlenku węgla średnio o 18% w porównaniu z czterocylindrowymi silnikami EP serii Prince. Motor Turbo PureTech jest silnikiem lekkim, niedużym, a przy tym naprawdę daje sporo frajdy z jazdy. Warto spróbować! Mi też wydawało się kiedyś, że trzy cylindry, to tylko pół silnika ;-) ale jednostki PureTech są naprawdę fajne!
Okazuje się, że nie tylko ja tak uważam. Jurorzy prestiżowego konkursu Engine of the Year uznali jednostkę Turbo PureTech za najlepszą w klasie pojemności 1.0-1.4 litra.
Film – produkcja silników Pure Tech
Rodzina trzycylindrowych silników EB PureTech oferuje znacząco mniejsze spalanie i emisję dwutlenku węgla w stosunku do wcześniej stosowanych jednostek czterocylindrowych serii Prince. Grupa PSA wprowadziła najpierw jednostki wolnossące o pojemności skokowej 1.0 i 1.2, które produkuje zakład w Trémery dysponujący zdolnością produkcyjną nawet 640.000 silników rocznie. Wersje 1.2 Turbo PureTech weszły do produkcji wiosną roku 2014, a ich produkcją zajmują się zakłady Française de Mécanique w Douvrin oraz fabryka w Xiangyang w Chinach. Roczne zdolności produkcyjne tych zakładów, to odpowiednio 320.000 i 200.000 sztuk.
Zakład Française de Mécanique powstał w 1969 roku w Douvrin. Produkuje cztery główne rodziny silników benzynowych – trzy dla PSA Peugeot Citroën i jeden dla Renault. Zajmuje się też przygotowaniem głównych części tych silników – bloków, głowic, korbowodów i wałów korbowych. Zakład zatrudnia 2.860 pracowników i produkuje 2.200 silników dziennie. Więcej o tej fabryce możecie poczytać (w języku francuskim) na jej stronie internetowej.
Fabryka w Douvrin jest od 1. stycznia 2015 roku częścią Działu Produkcji Regionu Północnego. W jego skład wchodzą też zakłady w Valenciennes i Sevelnord. Dział powstał w celu zmaksymalizowania synergii trzech fabryk i wzajemnego dostosowania ich metod działania. Poprawiło to znacząco wydajność wszystkich trzech zakładów.
KG
Najnowsze komentarze