Jak poinformował koncern Renault, przyjęto już zamówienia na 15.637 sztuk Renault Kangoo Z.E. Najwięcej – aż 10.000 – zamówił La Poste, czyli francuscy pocztowcy. Półtora tysiąca trafi do ERDF, 1.200 do UGAP, 510 aut zamówiła Veolia Environnement, 450 GDF-Suez, a 330 Spie.
Wszystkie te firmy odpowiedziały na zaproszenie Renault do składania zamówień, które skierowano półtora roku temu. Odbyło się to poprzez odpowiednik naszego Urzędu Zamówień Publicznych (UGAP), który zresztą, jak wspomniałem wyżej, także zdecydował się na zakup Kangoo Z.E.
Co ciekawe – aby przekonać potencjalnych klientów do samochodów elektrycznych – co miesiąc odbywały się spotkania robocze, na których przedstawiciele Grupy Renault wyjaśniali wszystkie problematyczne kwestie zarządcom flot.
Kangoo Z.E. wprowadzono do oferty we Francji 30. września br. To pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy, dostępny we Francji w cenie 15.000 euro netto (po uwzględnieniu bonusu ekologicznego w wysokości 5.000 euro). Auto już wkrótce będzie dostępne u większości dealerów w kraju pochodzenia, i stopniowo wprowadzane na inne rynki europejskie. Jak czytamy w komunikacie Renault – wszystkie rynki europejskie!
Renault Kangoo Z.E. jest produkowany w zakładach we francuskim Maubeuge równolegle ze swoim spalinowym odpowiednikiem. Fabryka ta od 20 lat specjalizuje się w produkcji lekkich pojazdów użytkowych i jest w stanie bardzo elastycznie reagować na potrzeby klientów wypuszczając bardzo różne wersje oczekiwane przez rynek. Stąd wyjeżdżają długie i krótkie wersje lekkich samochodów użytkowych wyposażanych tak, jak sobie tego życzą klienci.
Firmy, które zostały zaproszone do składania zamówień i z tego zaproszenia skorzystały, to: ADP, Air France, Areva, Bouygues, EDF, ERDF, Eiffage, France Télécom Orange, GDF Suez, GRT Gaz, GrDF, La Poste, RATP, SAUR, SNCF, SPIE, Suez Environnement, UGAP, Vinci et Véolia.
KG
zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze