Aktualny numer tygodnika MOTOR prezentuje na swej okładce tylko jedno auto francuskie. To Peugeot 5008, który stanął w szranki z Seatem Tarraco. Coś mi mówi, że wynik starcia jest przesądzony. A co Wy o tym myślicie?
MOTOR nr 07 (3477) z 10.II.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,29 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,1 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel, Vauxhall
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Spacetourer, C5 Aircross, 208, 508, 16, Captur, Clio, Espace, Megane, Grandland X, Corsa
MOTOR, tak jak i AUTO ŚWIAT, pisze o brexicie. Na stronach 10-11 pokazuje, gdzie w Wielkiej Brytanii są fabryki automotive. Siłą rzeczy w zestawieniu pojawia się też Grupa PSA z zakładami Vauxhalla. W ubiegłym roku Peugeot był dziesiątą najpopularniejszą marką samochodową w Wielkiej Brytanii, a Vauxhall Corsa czwartym najchętniej kupowanym modelem.
O liftingu Renault Megane MOTOR wspomina na stronie 12.
Kolejna strona przynosi zapis wrażeń z jazd Oplem Grandlandem X Hybrid4. Podobnie, jak AUTO ŚWIAT, MOTOR ocenia tę wersję SUV-a na cztery gwiazdki. Piszą nawet o marce Opel, że przejęcie przez PSA wyszło jej na dobre. Dodajmy przy okazji, o czym nie napisałem w przeglądzie drugiego z tygodników, że Grandland X może być hybrydą z napędem na jedną oś (przednią), lub na obie, jak ta opisana przez oba magazyny.
Na stronach 16-17 znajdziecie wyniki plebiscytu Auto Lider 2020. Wspominaliśmy już, że Peugeot 208 zdobył nagrodę w segmencie aut małych, a Espace w segmencie minivanów. Dodajmy jeszcze, że wśród minivanów trzecie miejsce zajął Citroën C4 Spacetourer, a w grupie kompaktowych SUV-ów i crossoverów triumfował Citroën C5 Aircross. Główną nagrodą w plebiscycie był Peugeot 508 SW.
Jeszcze niedawno za auta rodzinne uchodziły minivany. Dziś świat szaleje na punkcie wszelkiej maści SUV-ów i crossoverów. Nic więc dziwnego, że na rynku jest miejsce dla siedmioosobowych SUV-ów. Dwa z nich – Peugeota 5008 i Seata Tarraco – porównał MOTOR w aktualnym wydaniu. Materiał ten opublikowano na stronach 22-25. I tak, jak przewidywałem, zwyciężył samochód z koncernu VAG. Dlaczego?
Cóż – powodów pewnie jest wiele. Te, które rzucają się w oczy od razu, to na przykład napęd 4×4. Występuje ze 190-konnym dieslem, a taki trafił do porównania. Jest też słabszy silnik wysokoprężny, 150-konny i bez napędu na cztery koła, ale nie bardzo ma odpowiednik u Peugeota. Francuska marka oferuje bowiem albo 130, albo 180 KM. Ale w żadnym razie nie ma napędzanych wszystkich kół. Seat ma na pokładzie aktywny tempomat, który u Peugeota wymaga dopłaty, ma kolanową poduszkę powietrzną, napęd CD, asystenta parkowania, podgrzewane fotele i kanapę, bezdotykowo otwierany elektrycznie bagażnik i opcjonalne regulowane zawieszenie. Nie ma za to seryjnego w wersji GT u Peugeota asystenta znaków, a za trzeci rząd siedzeń trzeba dopłacić blisko 3.500 zł. Tarraco jest też o dobrych 150 kg cięższym samochodem od Peugeota, więc nieco wyższa moc jest zżerana przez masę. MOTOR wprawdzie twierdzi, że to Seat jest dynamiczniejszy, ale może to wpływ napędu na cztery koła. Seat jest też lepiej wyciszony, za to mniej skutecznie hamuje. No i więcej pali.
Do czasu porównania cen, wyposażenia i kosztów oba auta remisowały. Po dodaniu punktów za wspomniane elementy jednym oczkiem wygrał Seat. Ale w kabinie to Peugeot oferuje więcej miejsca na szerokość, a moim zdaniem to właśnie to jest kluczowe przy ocenianiu przestronności.
Renault Clio i Captura wspomniano w teście Nissana Juke’a (strony 26-31).
Renault 16 wspomniano w dziale MOTOR Retro na stronie 54.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze