Nie da się ukryć, że gama modelowa marki DS Automobiles potrzebuje urozmaicenia. Dwa samochody w ofercie to zdecydowanie za mało, by konkurować z największymi producentami, dlatego wyczekujemy wprowadzenia na rynek modelu DS 9. Francuski producent rozpocznie przyjmowanie zamówień na limuzynę w listopadzie a w salonach na rodzimym rynku zobaczymy nowego flagowca wiosną 2021 roku. Duże nadzieje wiążemy również z DS 4. Magazyn L’argus przygotował wizualizację modelu i zdradza kilka szczegółów na jego temat.
Kompaktowy model ma zaproponować nowy język stylistyczny marki. Inspiracją dla projektantów była koncepcja Aero Sport Lounge, która zadebiutowała wiosną tego roku. Duże znaczenie dla wyglądu będzie miała sygnatura świetlna przeniesiona z prototypu. DS Automobiles zastosuje dynamiczną sylwetkę zakończoną spoilerem dachowym i mocne rzeźbienia, zwłaszcza w tylnej części pojazdu. Podczas gdy DS 9 jest stonowany i dystyngowany, dla DS 4 spodziewamy się więcej szaleństwa i awangardy.
Wnętrza DS 7 Crossback i DS 9 są bardzo zbliżone, ale w przypadku kompaktu liczymy na nowości. Być może marka DS Automobiles zdecyduje się na wprowadzenie nowoczesnego interfejsu do obsługi multimediów pomiędzy przednimi fotelami na wzór konceptu Aero Sport Lounge. System działa na dotyk i steruje podstawowymi funkcjami bez sięgania do ekranu na desce rozdzielczej. Lokalizacja panelu wyeliminuje drążek manualnej skrzyni biegów. DS Automobiles popracuje również nad szybkością i ergonomią pracy systemu informacyjno-rozrywkowego.
DS 4 zadebiutuje w dwóch wersjach nadwozia: typowego kompaktu oraz wersji crossover, która najprawdopodobniej otrzyma nazwę Crossback. Pod maską znajdziemy silnik 1.2 PureTech o mocy 130 i 155 KM oraz diesla 1.5 BlueHDi 130. Nie zabraknie hybrydowej wersji E-Tense o mocy 150, 180 i 225 KM a w roku 2022 zadebiutuje wariant miękkiej hybrydy połączony z nową dwusprzęgłową skrzynią biegów opracowaną przez firmę Punch Powertain.
DS 4 powstanie na platformie EMP2, czyli tej samej, na której produkowany będzie nowy Opel Astra i Peugeot 308. Produkcją zajmie się fabryka Opla w Russelsheim w Niemczech. Debiut luksusowego kompaktu został zaplanowany na wiosnę przyszłego roku. Model zobaczymy najprawdopodobniej podczas salonu samochodowego w Genewie.
Najnowsze komentarze