Związkowcy wywierają nacisk na Renault, aby koncern przeniósł część produkcji Dacii Sandero do Francji.
Dacia Sandero jest produkowana w Rumunii i Maroku, ale związek zawodowy CGT uważa, że część produkcji powinna zostać przeniesiona do Francji ponieważ jest to bardzo duży rynek dla tego samochodu. Organizacja wzywa do „zrównoważenia wielkości produkcji” w taki sposób, aby montaż odbywał się jak najbliżej czołowych rynków.
Związek uważa, że skoro Dacia Sandero przez dwa lata była najczęściej wybieranym samochodem przez Francuzów (wśród klientów indywidualnych), to produkcja powinna odbywać się lokalnie. Żądania dotyczą nie tylko Dacii, ale także Dustera i Clio.
Dla poparcia wniosku odnoszącego się do modelu Renault, związkowcy przytaczają dane liczbowe, które mówią, że w Turcji i Słowenii powstało 365.000 egzemplarzy Clio, z czego 123.658 sztuk trafiło do Francji. Tymczasem z zakładu we Flins wyjechało zaledwie 73.966 egzemplarzy.
„Naszym celem nie jest całkowite przeniesienie produkcji z Rumunii czy Turcji, ale stworzenie nowych linii montażowych we Francji” – przekonuje CGT. Związkowcy chcą zadbać o miejsca pracy, jednak istnieją niewielkie szanse, że wniosek zostanie poparty przez Renault, które jest w trakcie realizacji oszczędnościowego planu Renaulution.
Najnowsze komentarze