Na polski cennik DS 4 jeszcze musimy chwilę poczekać, ale na stronie internetowej DS Automobiles we Francji jest już dostępny konfigurator, który pozwala zobrazować poszczególne wersje wyposażenia. Podstawowy model, choć nie posiada w wszystkiego, wciąż robi wrażenie.
Nowy DS 4 dołączył do gamy modelowej DS Automobiles, która do tej pory składała się z DS 3 Crossback, DS 7 Crossback i DS 9. Cena konkurenta Audi A3 startuje we Francji z poziomu 29.200 euro (ok. 131 tys. zł). Czy to, co dostajemy w zamian zrekompensuje nam wydatek? Trzeba przyznać, że kompaktowy model w wariancie podstawowym Bastille jest dosyć bogato wyposażony, ale daje nam pewne ograniczenia. Dostępny jest tylko jeden silnik 1.2 Pure Tech o mocy 130 KM oraz 17-calowe koła z kołpakami. Konfigurator przewiduje aluminiowe felgi w droższej o 1000 euro wersji Bastille+. Dostępna jest też nieco większa paleta silników. Oprócz 130-konnej benzyny można wybrać diesla BlueHDI 130 lub hybrydę o mocy 225 KM.
Pozostałe elementy wyglądu zewnętrznego nie rażą w oczy a samochód sprawia przyjemne wrażenie. Marka DS Automobiles nie zapomniała o chowanych klamkach, LED-owych reflektorach oraz charakterystycznej sygnaturze świetlnej. Brakuje tylko chromowanych elementów i zdobień na grillu. Bez dopłaty zamówimy DS 4 w kolorze miedziano-złotym. Wersja grafitowa jest droższa o 790 euro a na czarny lakier przeznaczymy 900 euro.
10-calowy ekran dotykowy w standardzie
Wnętrze wykończono czarną tapicerką. Ciemne wnętrze możemy jednak rozjaśnić nastrojowym oświetleniem. Do obsługi multimediów służy 10-calowy ekran dotykowy, ale bez dodatkowego wyświetlacza o przekątnej 5 cali, który w wyższych wersjach służy jako panel sterowania. W standardzie mamy 7-calowe zegary cyfrowe, cztery elektryczne szyby, skórzaną kierownicę oraz hojny zestaw systemów wspomagających bezpieczeństwo.
Lista obejmuje: aktywne utrzymanie pasa ruchu, monitorowanie uwagi kierowcy, automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o ryzyku kolizji, rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat / ogranicznik prędkości, automatyczne włączanie świateł i czujnik deszczu.
DS 4 w wersji Bastille raczej nie będzie wybierany zbyt często, większym zainteresowaniem klientów luksusowej marki cieszą się zazwyczaj bogate wersje wyposażenia. Produkcja modelu rozpocznie się latem tego roku. Kompakt będzie zjeżdżał z linii montażowych fabryki w Russelsheim w Niemczech wspólnie z nadchodzącym Oplem Astrą.
Najnowsze komentarze