Nietypowy wygląd, przestronne wnętrze i komfort. Citroën C5 X to zupełnie nowy model, który celuje w niszę na rynku motoryzacyjnym. Szef designu Citroena, Pierre Leclercq opowiedział magazynowi Wallpaper o następcy C5.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Citroena, klienci marki poszukują głównie wszechstronności i użyteczności. Analiza wykazała, że grupa różni się od nabywców Peugeota, którzy są bardziej konwencjonalnymi entuzjastami motoryzacji. Jak przekonuje szef designu Citroena, Pierre Leclercq funkcjonalność cały czas jest nieodłączną częścią wszystkich projektów producenta i nie dotyczy to tylko samochodów z przeszłości jak 2CV, Dyane, czy Type H, ale również nowych samochodów. Nowy flagowy model C5 X w wyjątkowy sposób łączy cechy SUV-a i sedana. Citroën zamierza osiągnąć sukces trafiając w niszę na rynku.
„Mamy świadomość, że rynek sedanów od wielu lat się kurczy, ale prawdą jest również to, że coraz więcej osób prowadzących SUV-y nie miałoby nic przeciwko, aby pojazd był nieco niższy. Po prostu nie potrzebują aż tak dużych samochodów. Dzięki C5 X próbujemy trafić w niszę i stworzyć coś nowego” – tłumaczy Leclercq w wywiadzie dla Wallpaper.
Citroën C5 X „to samochód bardzo ekscytujący w prowadzeniu, wywołuje uśmiech na twarzy, jest piękny i nosi w sobie nasze DNA. Ma również niesamowitą przestrzeń we wnętrzu, szczególnie z tyłu”. Pierre Leclercq uważa, że pojazd wyróżni się na drodze. „Jest to bardzo trudne do osiągnięcia w dzisiejszych czasach, dlatego sądzę, że stworzyliśmy obiekt, który będzie dosyć wyjątkowy” – dodaje.
Żródło: Wallpaper
Najnowsze komentarze