Dacia Duster III generacji wykorzysta nową platformę i gamę napędów, po raz pierwszy w rumuńskim SUV-ie pojawi się układ hybrydowy. Mimo to, Dacia zapewniła w wywiadzie dla magazynu Autocar, że model musi pozostać tym samym przystępnym cenowo samochodem o dobrych właściwościach terenowych.
Na polskim rynku dostępna jest już Dacia Duster II po face liftingu. Modernizacja ma pomóc w zwiększeniu atrakcyjności modelu przez kolejne kilka lat obecności na rynku i przed pojawieniem się III generacji. Dacia ma już pomysł na nowy samochód i choć spodziewamy się wielu nowości, szef produktu Duster, Julien Ferry powiedział w wywiadzie dla magazynu Autocar, że musi to być „ten sam samochód”.
„Jego rolą w firmie jest zapewnienie bardzo dobrego stosunku ceny do jakości” – powiedział. – „Musi być adresowany do klientów, którzy szukają prostego samochodu zdolnego do jazdy w terenie”. Możliwości modelu na nieutwardzonych szlakach mają być dla Dacii priorytetem. Duster to jeden z najtańszych samochodów z napędem 4×4 na rynku europejskim i ma pozostać „niedrogim niespecjalistycznym samochodem terenowym”. Rumuński producent zachowa recepturę i zaktualizuje ją zgodnie z zapotrzebowaniem klientów.
Nowa Dacia Duster na platformie CMF-B
Nie będzie to jednak zupełnie „ten sam” samochód, jak zapowiada Dacia. Auto wykorzysta platformę CMF-B, na której powstały modele: Sandero, Logan i Jogger. To uprawnia Dustera do instalacji tego samego napędu ładowalnego, co w Renault Captur, ale rozwiązanie może okazać się zbyt drogie dla klientów Dacii. W ofercie pojawią się układy mikrohybrydowe pożyczone od Renault Arkana. Będzie to sposób na zastąpienie diesla. W gamie znajdziemy także jednostki benzynowe oraz dwupaliwowy silnik ECO-G, który pracuje na benzynie i LPG. Pozostaje tylko pytanie, czy „priorytetowe” podejście do właściwości terenowych uwzględnia napęd na wszystkie koła. Jak dotąd żaden samochód oparty na architekturze CMF-B nie posiadał 4×4.
Źródło: Autocar
Najnowsze komentarze