Zeroemisyjny samochód dostawczy Opla ma wysokiej jakości platformę ze składanymi ścianami i tylną klapą. Antypoślizgowa powierzchnia platformy poprawa bezpieczeństwo transportu. Zamontowano też pojemną skrzynkę narzędziową. Auto ma platformę ładunkową na niskiej wysokości (86 cm) i całkowicie płaską podłogę dla uzyskania optymalnej użyteczności.
Szeroka gama wariantów nadwozia najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego dostępnego z napędem elektrycznym, czyli Opla Vivaro-e, stale się powiększa. Do gamy dołącza właśnie nowy wariant. Oprócz furgonu Cargo, furgonetki Combi, kabiny załogowej i kabiny z podłogą, bezemisyjny Vivaro-e z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 kWh lub 75 kWh jest teraz dostępny także jako ciężarówka z platformą. Zabudowę przygotowali niemieccy specjaliści ds. konwersji: Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH.
Ta wszechstronna ciężarówka z platformą, oparta o wersję Opla Vivaro-e podłoga z kabiną z pojedynczym rzędem siedzeń dysponująca rozstawem osi 3,27 metra, oferuje wszechstronną platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.) wyprodukowaną w wysokiej jakości. Aluminiowa klapa tylna i ściany boczne o wysokości 40 cm składają się, co ułatwia użytkowanie; solidna stalowa rama o wysokiej sztywności skrętnej jest chroniona 10-letnią gwarancją na perforację, dzięki cynkowaniu ogniowemu.
Załadunek/rozładunek jest wygodny dzięki niewielkiej wysokości wynoszącej zaledwie 860 mm. Podłoga platformy jest całkowicie płaska, bez zachodzenia nadkoli. Dostęp jest dodatkowo ułatwiony dzięki zintegrowanemu stopniowi po wewnętrznej stronie tylnej klapy. Panele Rocker pod platformą uzupełniają ekskluzywny wygląd.
W tego typu samochodzie ważne jest, aby ładunek (towary i/lub narzędzia) były bezpiecznie przechowywane. Podłoga platformy ciężarówki Opel Vivaro-e (wykonanej z jednego kawałka bez spoin doczołowych) ma więc powierzchnię antypoślizgową. Oczka wpuszczone w ramę zewnętrzną (po trzy na stronę) umożliwiają bezpieczne mocowanie ładunku. Sprzęt można schować w przestronnej skrzyni o głębokości 2,4 m umieszczonej pod platformą z dostępem od tyłu pojazdu.
Pokrywa o szerokości 1,13 m z blokowanym zatrzaskiem i dwoma zawiasami otwiera się w dół, co zapewnia optymalną użyteczność. Jeśli klienci wymagają przechowywania specjalnie na narzędzia, mogą zamówić pojemną skrzynkę narzędziową z akcesoriów Schoon (1,80 x 0,63 x 0,53 m), którą mocuje się do powierzchni ładunkowej bezpośrednio za kabiną. Z akumulatorami o pojemności 50 kWh ciężarówka z platformą Vivaro-e oferuje ładowność do 960 kilogramów.
Akumulator litowo-jonowy jest umieszczony pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, że Vivaro-e nie wymaga kompromisów w zakresie pojemności ładunkowej. Zaawansowany układ hamulcowy z odzyskiem energii wytworzonej podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.
Gotowy na wszystko: elektryfikacja bez kompromisów
Dzięki silnikowi o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm, gama modeli Vivaro‑e oferuje zelektryfikowany transport, nie wymagając przy tym żadnych ustępstw w zakresie użyteczności. Elektronicznie ograniczona maksymalna prędkość 130 km/h umożliwia uzyskanie prędkości autostradowych, jednocześnie zachowując zasięg jazdy na napędzie elektrycznym. W zależności od wariantu modelu Vivaro-e może przejechać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora 75 kWh (WLTP).
Vivaro-e jest równie łatwy w ładowaniu, jak w użytkowaniu. Akumulatory ładuje się za pomocą WallBoxa, stacji szybkiego ładowania lub nawet kabla do ładowania z domowego gniazdka elektrycznego, jeśli to konieczne. Przy użyciu publicznej stacji ładowania prądu stałego o mocy 100 kW naładowanie akumulatora o pojemności 75 kWh do 80% stanu naładowania zajmuje około 45 minut. Opel oferuje ładowarki pokładowe, które zapewniają jak najkrótsze czasy ładowania oraz długą żywotność akumulatora (objętego gwarancją na 8 lat/160.000 km).
Oprócz średniej wielkości Opla Vivaro-e i kompaktowego vana Combo-e, niemiecka marka wchodząca w skład koncernu Stellantis oferuje również dużego vana Movano w wersji elektrycznej nazwanego Movano-e. Cała oferta lekkich samochodów dostawczych Opla jest zatem całkowicie elektryczna, bezemisyjna i dostępna od ręki. Co więcej – marka oferuje także pojazd z ogniwami paliwowymi Vivaro-e HYDROGEN.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel
Najnowsze komentarze