Pomimo problemów z dostawami podzespołów, sprzedaż Dacii wzrosła o 5,9% w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku. Do końca czerwca 2022 roku zarejestrowano 277.995 nowych samochodów.
Za ten wynik odpowiada sukces bestsellerowych modeli: Sandero (112.000 sztuk, +1,8% w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) i Dustera (99.000 sztuk, +5,5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2021) oraz dwóch nowych modeli: Springa (20.000 sztuk) i Joggera (21.700 sztuk).
Dzięki temu Dacia jest jedyną europejską marką spośród 20 największych marek na europejskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, która odnotowała wzrost.
Dacia umocniła swoją pozycję w Europie, gdzie zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Sandero pozostaje od 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster umocnił swoją pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a od 2018 roku.
Te wyniki marka zawdzięcza pozyskaniu nowych klientów i niezwykle wysokiej lojalności obecnych klientów wobec marki (76% nabywców Dacii wcześniej posiadało samochód innej marki, a 64% właścicieli Dacii kupiło ponownie samochód tej marki)[1].
Sukces nowych modeli potwierdza większa liczba zamówień niż rejestracji.
Dacia Spring, w 100% elektryczny samochód miejski, sprawia, że elektryczna mobilność jest bardziej dostępną dla wszystkich. W pierwszej połowie roku średnia liczba zamówień tego modelu wynosiła ponad 5.000 sztuk miesięcznie.
Nowa Dacia Jogger – 5- lub 7-miejscowy samochód rodzinny – sprzedała się w ponad 50.000 egzemplarzy w pierwszym półroczu 2022.
W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych Dacii wzrósł o 0,5%.
Dacia trzecią najlepiej sprzedającą się marką na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.
Na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych Dacia Duster została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku.
Całkowicie nowa Dacia Jogger z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).
15 czerwca została również zaprezentowana nowa identyfikacja wizualna, która zostanie wprowadzona we wszystkich modelach marki. Zamówienia są przyjmowane od 16 czerwca, a pierwsze samochody trafią do salonów w czwartym kwartale 2022 roku.
Sprzedaż Dacii w 2022 roku wzrosła o 5,9% w stosunku do poprzedniego roku do poziomu 277.885 sztuk, pomimo silnego spadku na rynku, ciężko dotkniętym pandemią i kryzysem w dostawach komponentów elektronicznych. Dacia zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana o 0,8 p. do 3,9% na rynku zniżkującym o 14,6%.
Do umocnienia pozycji Dacii przyczynił się w szczególności sukces nowej gamy. W pierwszej połowie 2022 roku Dacia umocniła swoją pozycję trzeciej najlepiej sprzedającej się marki na europejskim rynku samochodów osobowych w sektorze klientów indywidualnych.
Dacia znalazła się na podium marek o największej sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych we Francji (drugie miejsce), Rumunii (pierwsze miejsce), Włoszech (trzecie miejsce), Portugalii (pierwsze miejsce), Polsce (trzecie miejsce), Chorwacji (trzecie miejsce), Czechach (trzecie miejsce) i na Węgrzech (trzecie miejsce). Niewiele brakowało, by stanęła na podium w Hiszpanii (gdzie finalnie zajęła czwarte miejsce) i Belgii (również czwarte miejsce). W porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku marka przesunęła się o cztery miejsca do góry w Niemczech (dziewiąte miejsce), gdzie jest drugą marką pod względem największego wzrostu na tamtejszym rynku samochodów osobowym dla klientów indywidualnych.
Poza Europą Dacia utrzymuje pozycję lidera w Maroku.
Zamówienia na Dacię Spring oraz modele z silnikiem ECO-G (dwupaliwowe – benzynowe i LPG) stanowią niemal połowę wszystkich zamówień (48% zamówień samochodów Dacii poza Europą, z wyłączeniem Maroka). Miks zwiększył się o 7 punktów w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku.
Wzrost sprzedaży Dacii pomimo ostrego pogorszenia sytuacji na rynku potwierdza, że marka wybrała trafne pozycjonowanie zgodnie z filozofią najlepszego stosunku jakości do ceny. Wersje elektryczne oraz z silnikiem ECO-G odpowiadały za niemal połowę wszystkich zamówień w pierwszym półroczu 2022, co odzwierciedlało dążenie marki do promowania napędów bardziej przyjaznych dla środowiska – Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii
Silna gama zbudowana na czterech filarach
- Spring: na podium w kategorii w 100% elektrycznych samochodów osobowych w segmencie klientów indywidualnych w Europie[2].
- Duster: najlepiej sprzedający się samochód osobowy w Europie w segmencie klientów indywidualnych od 2017 roku.
- Duster: najlepiej sprzedający się SUV w Europie w segmencie klientów indywidualnych od 2018 roku.
- Jogger: najbardziej przystępny 7-osobowy samochód rodzinny na rynku, najczęściej zamawiany z najwyższą wersją wyposażenia (64%).
WYNIKI SPRZEDAŻY W POLSCE
- W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych Dacii wzrósł o 0,5%, osiągając 4,65% w porównaniu z pierwszą połową 2021 r.
- Z 5.378 zarejestrowanymi pojazdami do końca czerwca 2022 r. (+16% w porównaniu z I poł. 2021 r.) Dacia zajmuje miejsce na podium jako trzecia najlepiej sprzedająca się marka na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.
- Na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych, Dacia Duster (Prawdziwy SUV) została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku.
- Całkowicie nowa Dacia Jogger, najbardziej przystępny cenowo 7-osobowy samochód rodzinny na rynku (dostępny u naszych dealerów od kwietnia 2022 r.), wykorzystuje swoje wyjątkowe atuty na rynku z ponad 65-procentowym udziałem w sprzedaży wersji 7-osobowych i 80-procentowym udziałem w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG (ECO-G).
NOWA IDENTYFIKACJA WIZUALNA MARKI
- Czerwiec 2021 roku: zostaje wprowadzona nowa identyfikacja wizualna marki na wszystkich stronach internetowych, w reklamach i broszurach.
- Początek 2022 roku: wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej salonów i serwisów marki (wygląd zewnętrzny) i poprawia widoczności marki Dacia.
- 16 czerwca 2022 roku: otwarcie zamówień na wszystkie modele Dacii (oprócz Lodgy) z nową identyfikacją wizualną (nowy emblemat, logotyp, kolory). Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane pod koniec 2022 roku.
- Październik 2022 roku: nowa gama z nową identyfikacją wizualną oraz emblemat Dacia Link zostaną pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Klienci Dacii już teraz mogą oglądać przyszłe modele dzięki funkcji rzeczywistości rozszerzonej w aplikacji Dacia AR, która została pobrana już 12.000 razy.
DACIA
Marka powstała w 1968 roku, a po przejęciu przez Grupę Renault i nadaniu jej nowej dynamiki, od 2004 roku jest obecna w całej Europie i krajach basenu Morza Śródziemnego. Zawsze oferowała samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny i nieustannie na nowo definiowała to, co naprawdę niezbędne. Dacia to marka, która przełamuje obowiązujące schematy i projektuje proste, uniwersalne i niezawodne samochody, idealnie dopasowane do stylu życia klientów.
Modele marki wyznaczają standardy na rynku: Logan – nowy samochód w cenie używanego, Sandero – najlepiej sprzedający się samochód w Europie na rynku klientów indywidualnych od 2017 roku, Duster – najlepiej sprzedający się SUV w Europie na rynku klientów indywidualnych od 2018 roku, a także Spring – mistrz przystępnej dla wszystkich mobilności elektrycznej w Europie oraz Jogger – uniwersalny rodzinny samochód z segmentu C.
Dacia działa w 44 krajach i od 2004 roku sprzedała ponad 7,5 miliona samochodów..
źródło: Renault Polska
[1] Dane za 2021 r. dla krajów G5
[2] Rejestracje od stycznia do maja 2022 roku w Europie (dane z końca czerwca jeszcze nie są dostępne)
Najnowsze komentarze