Wczoraj ukazały się nowe wydania motoryzacyjnych tygodników, czas więc na stronnicze przeglądy prasy. Na początek weźmiemy MOTOR, bo AUTO ŚWIAT może poczekać – znowu wydano numer podwójny, więc nigdzie nam się z nim nie spieszy. MOTOR zaś na okładce znowu zignorował francuską motoryzację, a jedynym samochodem, który jakoś tam wiąże się z tematyką naszego portalu, jest Alfa Romeo Stelvio produkowana przez koncern Stellantis.
MOTOR nr 48 (3623) z 28.XI.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: prawie 7,3 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5, DS 9, 208, 508, 5008, Austral, Clio, Sandero, Corsa-e
Na pierwszą wzmiankę o interesujących nas samochodach natrafiłem na stronie 9. Znalazłem tam tabelkę z wynikami testów zderzeniowych EuroNCAP szesnastu aut. DS 9 jako jedyny otrzymał cztery gwiazdki. MOTOR napisał, że to efekt tego, jaki „znaczny negatywny wpływ (…) wywiera na pojazd, z którym dochodzi do zderzenia czołowego z przesunięciem”. Jeśli dobrze rozumiem to, co napisał MOTOR, to znaczy, że DS 9 jest niebezpieczny dla innych pojazdów. Tylko czy EuroNCAP ocenia taki wpływ, czy poziom bezpieczeństwa pojazdu testowanego? Szczegółów szukajcie tutaj. Z kolei Renault Austral, a także Nissany Qashqai i X-Trail uzyskały wyniki pięciogwiazdkowe. Przy czym X-Traila nie rozbijano, tylko przepisano mu wynik z Qashqaia.
Porównanie Alfy Romeo Stelvio z Porsche Macanem znajdziecie na stronach 18-22. Wynik starcia był dla mnie do przewidzenia – wchodzące w skład Grupy VAG Porsche jest marką kultową, nie tylko w Polsce. Ale okazuje się, że Alfa Romeo też ma sporo do zaoferowania, bo Stelvio pokonało niemieckiego konkurenta! I nie, nie stało się tak dzięki cenie, bo Alfa jest nieco droższa. Acz zyskała wyposażeniem i systemami bezpieczeństwa. Lepiej oceniono układ napędowy Stelvio (!), choć Porsche zyskało parę punktów swoim układem jezdnym. Za nadwozie i wnętrze ogłoszono remis. Ostatecznie SUV z koncernu Stellantis okazał się o dwa oczka lepszy od auta niemieckiego! W tekście pojawiła się też wzmianka o Giulii.
Na stronach 26-27 MOTOR prezentuje kandydatów do nagrody Auto Lider 2023 z segmentu aut małych i miejskich. Są tu samochody pozostające w kręgu naszych zainteresowań: Citroën C3, Dacia Sandero, Fiat 500 Hybrid, Opel Corsa-e, Peugeot 208 i Renault Clio.
Małe zdjęcie salonu marki Peugeot znajdziecie na stronie 30. Widać na nim Peugeota 508.
W dziale Używane na stronie 36. czytelnik pyta o wymianę sfery w Citroënie C5. MOTOR odpowiada, że wymienia się je pojedynczo, nie ma potrzeby – jak w przypadku amortyzatorów – wymieniać ich parami.
Na tej samej stronie prześwietlono Peugeota 5008 II generacji. Ten SUV wypadł nadzwyczaj dobrze! Poniżej średniej oceniono ceny zakupu i koszty serwisu. Za przeciętne uznano ceny części, ich dostępność, a także bezawaryjność. Notę powyżej średniej wystawiono za przestronność wnętrza, pojemność bagażnika, jakość materiałów, osiągi i zużycie paliwa. Bardzo dobrze MOTOR ocenił wyposażenie, komfort jazdy i hałas, wygląd i styl oraz dostępność serwisu.
Citroëna i Peugeota wspomniano w porównaniu używanych Forda Mondeo i Volvo V70 na stronach 38-41.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. pokazano Lancię Betę sprzed pół wieku oraz wspomniano francuskiego Berlieta.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze