Citroën to niewielki dwuosobowy samochód elektryczny, który ma zasięg 75 kilometrów w warunkach miejskich a jego maksymalna prędkość to 45 km/h. Autko jest oferowane przez Citroëna między innymi w formie najmu. Jak realnie wyglądają jego warunki?
Niewielki samochodzik elektryczny, zbudowany w uproszczony sposób? Może być tanim sposobem na poróżowanie na zakupy, do szkoły czy do pracy, pod warunkiem, że nie wjeżdżacie na drogi szybkiego ruchu. Wbrew wróżbom niektórych specjalistów od motoryzacji AMI zdobywa sporo sympatyków a fabryka nie nadąża z realizacją zamówień, zwłaszcza że Citroën oferowany jest jeszcze z logo Opla a za chwilę także Fiata.
Dopóki autko nie trafi do oferty w Polsce, przyjrzyjmy się warunkom na zakup Citroëna AMI w Hiszpanii. Jego cena detaliczna wynosi 8.390 euro, ale wiele osób decyduje się na opcję najmu, która wygląda następująco:
- Pierwsza wpłata – 3056,90 euro
- Miesięczna rata – 60,82 euro
- Okres najmu – 48 miesięcy
- Limit– 40.000 km
Przekładając to na polskie warunki – gdyby autko pojawiło się w ofercie, pierwsza wpłata wynosiłaby około 14.000 zł a miesięczna opłata około 299 zł – zakładając, że nie zmieni się koszt pieniądza, który w Polsce jest jednak wyższy niż w Hiszpanii choćby z uwagi na inflację czy kształt rynku.
Zobacz: Testy Citroënów. Szczegółowe, ciekawe, długodystansowe.
Propozycja jest jednak ciekawa, bo w cenie skutera można by mieć ciekawy sposób transportu – w którym nie pada na głowę, zaparkować można za darmo i nie zajmuje zbyt wiele miejsca.
Zobacz: nowe samochody marki Citroën
Pozostaje więc żałować, że Citroën nie oferuje w Polsce AMI – można go jednak kupić w firmach, które importują go indywidualnie oraz używane. Już sam fakt pojawienia się takich ofert pokazuje, że jest zainteresowanie rynku.
Oferty na AMI można znaleźć tutaj. Zapraszamy też do zapoznania się z naszym własnym szczegółowym testem małego Citroëna.
Najnowsze komentarze