Po modernizacji fabryki w Atessie Stellantis zainaugurował produkcję samochodów dostawczych nowej generacji. Z zakładu wyjeżdżają: nowy Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper oraz Opel/Vauxhall Movano i Toyota Proace Max.
Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis i Jean Philippe Learnato, dyrektor Stellantis Pro One odwiedzili zakład w Atessie we Włoszech. Jest to największa i najbardziej elastyczna fabryka lekkich pojazdów użytkowych w Europie, która wyprodukowała już ponad 7,3 mln pojazdów oferowanych w ponad 75 krajach. Nowy rozdział w historii zakładu to produkcja dostawczych modeli nowej generacji. Z Atessy będą wyjeżdżały: nowy Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper i Opel/Vauxhall Movano.
„Doskonałość produkcyjna zakładu w Atessie jest uznawana na całym świecie i stanie się jeszcze bardziej widoczna na bardzo konkurencyjnym rynku samochodów dostawczych” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Dzięki umiejętnościom i zaangażowaniu pracowników Atessy, którym chciałbym pogratulować, zakład produkcyjny będzie nadal odgrywał kluczową rolę w naszym planie strategicznym Dare Forward 2030, dzięki któremu chcemy stać się liderem na rynku samochodów dostawczych na całym świecie pod względem technologii, produkcji, udziału w rynku i rentowności. W pewnym sensie historia Stellantis rozpoczęła się tutaj prawie pół wieku temu poprzez włoską produkcję najlepszych samochodów dostawczych na rynku”.
Zobacz także: Jak produkuje się samochody dostawcze w Gliwicach? Byliśmy w fabryce Stellantis
Początki zakładu sięgają 1979 roku
Zakład produkcyjny Atessa powstał w 1979 roku w ramach wspólnego przedsięwzięcia Fiata i PSA-Peugeot Citroën. Montaż rozpoczął się w 1981 roku. Na powierzchni ponad 1,2 miliona metrów kwadratowych może powstawać do 1200 pojazdów dziennie. Warto podkreślić, że 85% pojazdów wyprodukowanych w Atessie jest eksportowanych na rynki międzynarodowe, co pokazuje znaczenie włoskiej fabryki. Zakład jest jednym z filarów strategii Pro One, dzięki której Stellantis pragnie osiągnąć pozycję lidera przy pomocy marek Citroën, Fiat Professional, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.
Dzięki sektorowi pojazdów użytkowych, który obecnie stanowi jedną trzecią przychodów Stellantis netto, z 1,72 mln sprzedanych egzemplarzy w 2023 roku – strategia Pro One pomoże Stellantis osiągnąć cele określone w planie strategicznym Dare Forward 2030. Koncern zamierza podwoić przychody netto ze sprzedaży pojazdów użytkowych do 2030 r. w porównaniu z 2021 r., a także osiągnąć 40% udział w sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) i uzyskać 5 mld euro przychodów z usług połączonych. Stellantis jest już liderem w segmencie pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym w Europie. Grupa ma również ambicję stać się pionierem w dziedzinie wodoru i technologii paliw alternatywnych.
Pasmo sukcesów Stellantis
„Dzięki Pro One chcemy wykorzystać naszą niekwestionowaną pozycję lidera w sektorze pojazdów użytkowych, opartą na koncepcji „sześć marek, jedna siła”, która stanowi mocny filar obejmujący jedną trzecią przychodów netto Stellantis” – skomentował Jean-Philippe Learnato, dyrektor jednostki biznesowej Pro One w Stellantis”. „Będziemy kontynuować naszą historię sukcesu, koncentrując się na doskonałości przemysłowej i produktowej. Przykładem jest zakład w Atessie, gdzie produkowana jest większość dużych samochodów dostawczych, które stanowią 30% całej sprzedaży koncernu w tym segmencie, przyczyniając się w decydujący sposób do całkowitych wyników Pro One. Jesteśmy bardzo dumni z naszych kolegów z Atessy, którzy przyczynili się do naszych ogólnych wyników w 2023 roku, co potwierdziło pozycję Stellantis na pozycji lidera zarówno w Europie z udziałem w rynku powyżej 30%, jak i we Włoszech z udziałem na poziomie 45,5%. Marka Fiat Professional jest liderem na rynku włoskim z udziałem na poziomie 26,1%, przede wszystkim dzięki bestsellerowi Ducato, który osiągnął w swoim segmencie 29,3% udziału w rynku. W tym samym segmencie, biorąc pod uwagę także Peugoet Boxer, Citroën Jumper i Opel Movano, udział Stellantis wzrósł do 43,8% (+7,2%)”.
W 2023 roku na rynku elektrycznych pojazdów użytkowych Stellantis osiągnął pozycję lidera we Włoszech z 47,5% udziałem w rynku. Marka, która zanotowała najlepszy wynik, to Opel z udziałem na poziomie 22,1%. Na kolejnych miejscach znajdują się Fiat Professional, Citroën i Peugeot z udziałami odpowiednio 11,9%, 6,9% i 6,5%. Na poziomie europejskim Stellantis odnotował wzrost w stosunku do roku 2022 i wspiął się na podium sprzedażowe z udziałem w rynku na poziomie 38,6%.
Wreszcie, Atessa jest jedyną placówką Stellantis na świecie produkującą i dostarczającą bazę do kamperów, w której marka Fiat Professional należy do liderów w Europie z 30% udziałem w rynku.
Najnowsze komentarze