Wraz z modelami RC HYbrid4, HYbrid3 compressor oraz 908 HY, Peugeot prezentuje zwiedzającym swoją wizję mobilności globalnej i trwałej. W efekcie te trzy koncepty, prawdziwe technologie laboratoryjne, przynoszą praktyczne odpowiedzi na potrzeby przemieszczania się w trój- i czterokołowych pojazdach oraz zapowiadają najbliższą przyszłość w użytku codziennym i wyczynowym.
Co więcej, dzięki ich hybrydowym napędom elektryczno-benzynowym czy elektryczno-HDi FAP, RC HYbrid4 i HYbrid3 compressor niosą efektywną odpowiedź na wyzwanie ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2. „Demonstrator” technologiczny – model 908 HY – prezentuje hybrydowy system odzyskiwania energii kinetycznej podczas fazy hamowania.
Wraz z modelami RC HYbrid4, HYbrid3 compressor oraz 908 HY Peugeot udowadnia, że motoryzacyjne emocje są kompatybilne z mistrzowską ochroną środowiska, a w efekcie powstaje model ekonomiczny. Te trzy koncepty głośno podkreślają liderowanie Peugeota w dziedzinie ochrony środowiska, który z 15,5% udziałem w rynku w 2008 roku przoduje w Europie w sprzedaży samochodów emitujących mniej niż 120g CO2 na 1 km.
RC HYbrid4
Model RC HYbrid4 jest konceptem wywodzącym się z pasji i know-how panów i pań z Peugeota. To coupé GT, łączące liczne pomysły stylistyczne, mechaniczne i technologiczne jest powstawaniem przyszłości. Dusza tego modelu czyni go dostępnym i wielowartościowym, wraz ze swym czworgiem drzwi, czterema miejscami oraz czterema kołami napędzanymi, wzbudza przez swoją hybrydową elektryczno-benzynową architekturę bardzo innowacyjną technologię HYbrid4.
Model ten oferuje wysokie osiągi ze swoim potencjałem mocy powyżej 300 KM (konkretnie 313 KM/230 kW), dzięki napędowi THP o mocy 218 KM (160 kW) oraz silnikowi elektrycznemu o mocy 95 KM (70 kW). To czterodrzwiowe coupé może się pochwalić także wysokimi osiągami w zakresie ekologii (109g CO2/km w cyklu mieszanym a nawet 0g w trybie jedynie elektrycznym).
Samochód z pasją, eko-wydajny, RC HYbrid4 chroni wszelkie czynniki emocji samochodu i dowodzi, że Peugeot bardziej niż kiedykolwiek wie jak ożenić szacunek dla środowiska z przyjemnością z jazdy.
HYbrid3 compressor
Usytuowany na skrzyżowaniu mobilnych światów pomiędzy skuterem i samochodem, studium HYbrid3 compressor tworzy oryginalną propozycję na trzech kołach dla ułatwienia podróżowania po mieście. Atrakcyjny w swoim stylu, rasowy i futurystyczny, wywołuje zainteresowanie swoim pomysłem, który kumuluje liczne zalety: zwartość, bezpieczeństwo i komfort.
Dzięki technologii hybrydowej HYbrid3, model ten łączy zamontowany z tyłu silnik benzynowy o pojemności 125 cm³ (napędzający skuter Peugeot Satelis compressor) wraz z silnikami elektrycznymi znajdującymi się w każdym z dwóch kół przednich. Ten połączony napęd oferuje więc duże bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy oraz łączy ekonomię użytkowania z szacunkiem dla środowiska emitując tylko 47g CO2/km w cyklu mieszanym, a nawet 0g w trybie elektrycznym.
908 HY
Prototyp o przeznaczeniu wyczynowym, 908 HY, jest wprawiany w ruch napędem hybrydowym elektrycznym/HDi FAP, pozwalającym odzyskiwać oraz magazynować część energii kinetycznej hamującego samochodu. W samochodzie niehybrydowym ta energia jest tracona przez wydzielanie ciepła przez hamulce. Ta energia jest więc do dyspozycji – na żądanie kierowcy w trybie elektrycznym np. podczas jazdy na pitlane obniża zużycie energii o 3 do 5%, lub dla uzyskania pewnej nadwyżki mocy, na wyjściu z zakrętu lub podczas wyprzedzania.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze