Następcę ważnego gracza w segmencie aut kompaktowych, modelu 307, pojawił się w salonach jesienią 2007 roku, czyli niespełna cztery lata temu. Wiosną 2008 roku do gamy dołączyło stylowe kombi oznaczone 308 SW, oferowane także w wersji 7-osobowej, zaś na wiosnę 2009 roku zadebiutowała 308-ka CC, czyli coupe-cabrio. 1,5 roku temu klientom zaproponowano usportowioną odmianę 308 GTi.
Statystyki sprzedaży za I połowę bieżącego roku mówią, że w gamie 308 klienci najchętniej wybierają wersje hatchback (69%), następnie funkcjonalne SW (22%), zaś pozostałych 9% kupuje 308 CC. To drugie – po Peugeocie 207 CC – najpopularniejsze coupe-cabrio na europejskim rynku!
80% sprzedaży gamy 308 przypada właśnie na Europę, przy czym 2/3 klientów wybiera za źródło napędu jednostkę wysokoprężną.
W kwietniu bieżącego roku do sprzedaży wprowadzono wersję poddaną lekkiemu liftingowi, upodabniającemu przód auta do flagowego aktualnie modelu – 508. Nowy model jest średnio o 25 kg lżejszy od poprzedniego 308, zastosowano w nim też opony o zmniejszonych oporach toczenia, wprowadzono też pewne zmiany w aerodynamice oraz zoptymalizowano silniki, dzięki czemu poliftingowe 308-ki są nieco oszczędniejsze od modeli sprzed liftingu, i emitują mniej dwutlenku węgla.
W gamie jednostek napędowych pozostały silniki benzynowe o mocach z zakresu 98-200 KM, oraz wysokoprężne oferujące od 92 do 163 KM.
Pod maską milionowego egzemplarza pracuje nowoczesny silnik określany przez PSA Peugeot Citroën mianem mikrohybrydy. 112-konna jednostka wysokoprężna spełnia oczywiście z naddatkiem normę czystości spalin Euro5. Jest wyposażona w dwufunkcyjny wzmocniony alternator wykorzystywany przez system Stop&Start, co w efekcie zapewnia średnią emisję CO2 na rekordowym w tym segmencie poziomie 98 g/km.
Dziś aż 1/3 klientów kupujących Peugeoty 308 wybiera wersje z tego typu silnikami.
Aktualnie na całym świecie Peugeot 308 oferowany jest w 44 wersjach. Producent planuje sprzedać w tym roku 220.000 sztuk tego modelu. Codziennie z taśmy produkcyjnej w Sochaux zjeżdża blisko 1.000 sztuk Peugeotów 308.
KG
zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze