Współtworząca koncern Stellantis włoska marka Alfa Romeo znalazła się na szczycie rankingu marek premium w badaniu J.D.Power w Stanach Zjednoczonych. Alfa Romeo nie tylko zyskała 25 punktów w tym badaniu, ale awansowała o osiem miejsc w rankingu w porównaniu z rokiem ubiegłym. Najwyraźniej Stellantis dobrze wpłynął na tę legendarną markę i na jej postrzeganie przez klientów.
J.D.Power przeprowadza badanie satysfakcji klientów i tworzy Sales Satisfaction Index. W tegorocznej edycji najlepszą marką w segmencie premium okazała się Alfa Romeo. Ta kategoria składa się z czternastu marek, a Alfa Romeo awansowała w rankingu o aż osiem pozycji – to największy wzrost w segmencie premium. W tegorocznym badaniu uzyskała 833 punkty, o 25 więcej, niż rok temu.
„Jakość naszych produktów i dbałość o klienta to główne priorytety Alfa Romeo. Jesteśmy naprawdę dumni, że dzięki naszym wysiłkom Alfa Romeo stała się marką premium nr 1 w badaniu J.D.Power, a wskaźnik zadowolenia klientów ze sprzedaży poprawił się” – skomentował Larry Dominique, starszy wiceprezes, szef Alfa Romeo North America. – „Naszym celem jest ciągłe ulepszanie ogólnych doświadczeń klientów Alfa Romeo. Ten wynik jest świadectwem sukcesu strategii optymalizacji udziału sprzedawców w tym doświadczeniu”.
Alfa Romeo postrzega ten pozytywny wynik jako uznanie pracy wykonanej w USA oraz działań mających na celu poprawę satysfakcji i jakości klientów. I to nie tylko z produktami, ale także z całym doświadczeniem klienta. Oba procesy mają dla Alfy Romeo najwyższy priorytet.
J.D.Power jest światowym liderem w dziedzinie wiedzy konsumenckiej, usług doradczych oraz danych i analiz. Jako pionier w wykorzystaniu big data, sztucznej inteligencji (AI) i algorytmicznych możliwości modelowania do zrozumienia zachowań konsumentów, J.D.Power dostarcza wnikliwych informacji branżowych na temat interakcji klientów z markami i produktami od ponad 50 lat. Wiodące światowe firmy w najważniejszych branżach polegają na J.D.Power, jeśli chodzi o opracowywanie strategii postępowania z klientami.
J.D.Power posiada biura w Ameryce Północnej, Europie oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo
Najnowsze komentarze