• Najnowsze

Atrakcyjny hybrydowy Peugeot. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 23-24/2020

2020-06-01
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
Peugeot logo

Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”

2021-02-25

Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela

2021-02-25

Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?

2021-02-25

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

2021-02-24
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Atrakcyjny hybrydowy Peugeot. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 23-24/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-06-01
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min
38 1
1
39
UDOSTĘPNIEŃ
112
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

W tym tygodniu oba mainstreamowe tygodniki motoryzacyjne ukazały się jako numery podwójne. W punktach sprzedaży prasy pojawiły się parę godzin temu. Kupiłem je oba i nie zwlekając publikuję stronniczy przegląd tygodnika MOTOR.

 

MOTOR nr 23-24 (3493-3494) z 01.VI.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,89 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Łada, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, 208, 2008, 308, 3008, 508, Clio, Kangoo, Koleos, Laguna, Megane, Modus, Twingo, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Granta, Vesta, Corsa, Crossland X, Mokka X, Zafira

 

Okładka nie zachęca do zakupu – maleńkie zdjęcie Citroëna C3, to zdecydowanie za mało, by skusić miłośnika francuskiej motoryzacji. Nie sądźmy jednak po pozorach i zajrzyjmy do wnętrza numeru.

JAK AUTA FRANCUSKIE SPRZEDAJĄ SIĘ NA STARYM KONTYNENCIE?

OK, zaglądam i na pierwsze wzmianki o francuskich autach trafiam dopiero na stronach 8-9. MOTOR zaprezentował najpopularniejsze modele w krajach europejskich. Gdzie francuskie samochody dobrze się sprzedają? Dane dotyczą pierwszego kwartału br. W Belgii trzecim najpopularniejszym autem był Citroën C3, czwartym Renault Clio, a piątym Opel Corsa. We Francji całe Top 5 jest rodzimej produkcji: Peugeot 208, Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 3008 i Peugeot 2008. W Grecji 208-ka buła wiceliderem, a c3 zajęło miejsce czwarte. W bogatym Luksemburgu czwartą pozycję zajęło Clio. W Hiszpanii na czwartym miejscu znalazła się Dacia Sandero. Na Łotwie wiceliderem rynku był Peugeot 308. W Portugalii prym wiodło Clio, Peugeot 208 był trzeci, a Citroën C3 czwarty. W Danii dwa pierwsze miejsca należały do aut francuskich: Peugeota 208 i Citroëna C3. W Holandii Clio zajęło najniższy stopień podium, a w Estonii drugi. W Słowenii było niekwestionowanym liderem. Grupa Renault ma powody do zadowolenia w Rumunii: zajęła tam pierwsze cztery miejsca. Kolejność? Logan, Duster, Sandero i Clio. Na Węgrzech z kolei liderem była Dacia Lodgy! Na Litwie Dacia Sandero zajęła miejsce czwarte, przed Oplem Crosslandem X. W Polsce Duster zamknął Top 5. W Wielkiej Brytanii czwartym najchętniej kupowanym modelem był Vauxhall Corsa. Trzecie miejsce we Włoszech wywalczyło Renault Clio. Warto wspomnieć także Rosję, gdzie królują Łady, samochody marki zależnej od Grupy Renault. To modele Granta i Vesta.

W efekcie Clio pozostaje wiceliderem europejskiego rynku. Inne interesujące nas auta znajdują się na następujących pozycjach:

8. Peugeot 208
9. Opel Corsa
12. Citroën C3
13. Peugeot 3008
18. Dacia Sandero
20. Renault Captur
23. Dacia Duster
30. Łada Granta
34. Peugeot 308
35. Łada Vesta
36. Peugeot 2008
40. Opel Astra
41. Renault Megane
43. Opel Crossland X

DROBIAZGI

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.) MOTOR wspomina Dacię Sandero, Citroëna C4, Peugeota 308, Renault Kangoo oraz Opla Mokkę X.

Na kolejne stronie znajdziecie wzmiankę o polskich cenach Renault Espace po liftingu.

Renault Captura i Peugeota 2008 wspomniano w roli rywala dla testowanej przez MOTOR na stronach 24-25 Škody Kamiq. Captur jest tańszy od czeskiego rywala.

HYBRYDOWY PEUGEOT 508 SW

Pierwsza generacja 508-ki miała wersję hybrydową. Nazywała się 508 RXH i łączyła silnik wysokoprężny z elektrycznym. To był bardzo fajny samochód, choć ekonomicznie jego zakup wydawał się niespecjalnie uzasadniony. Teraz Peugeot idzie zwyczajną drogą – łączy benzyniaka z elektrykiem i wychodzi z tego interesująca odmiana. Tak przynajmniej uważa MOTOR w teście zamieszczonym na stronach 28-31.

Opisano wersję GT dysponującą mocą 225 KM. Jak na hybrydę PHEV zasięg na prądzie, to przyzwoite mniej więcej 50 km. MOTOR pokonał mniej, ale wiadomo, jak to bywa w testach. Nie jeździ się najoptymalniej ;-) Redaktor Struk narzeka też, że w przeciwieństwie do wielu rywali wybudzenie silnika spalinowego nie odbywa się tu jednak idealnie gładko. Autor skrytykował też pracę automatu, który w innych wersjach podobno pracuje lepiej. Najważniejsze jednak, że samochód jest bardzo oszczędny, bo elektryczny napęd wspomaga benzyniaka, kiedy tylko jest to możliwe.

Zalety auta, to niewątpliwie styl, materiały wykończeniowe, czytelne zegary, wyciszenie, dobre osiągi, świetna reakcja na gaz, oszczędność, pewne prowadzenie, także w zakrętach, precyzyjny układ kierowniczy, skuteczne hamulce, bogate wyposażenie, obszerna lista atrakcyjnych cenowo opcji i 8-letnia gwarancja na akumulator trakcyjny. Po stronie wad MOTOR wymienia niezbyt przestronne wnętrze z tyłu, niską ładowność, przeciętną widoczność, niezbyt dobrą pracę skrzyni automatycznej, dość wysoką cenę zakupu i tylko 2-letnią gwarancję mechaniczną.

UŻYWANE

Renault i Nissana, jako marki korzystające z tych samych silników (przynajmniej częściowo) MOTOR wspomina na stronie 45.

Wśród aut używanych w promocji MOTOR na stronach 46-51 wspomina Renault Twingo III, Megane III, Koleosa I i Lagunę III, Citroëny C3 i C4 oraz Peugeoty 3008 i 508 pierwszej generacji. To samochody, za którymi warto się rozglądać na rynku wtórnym.

Na stronach 54-57 MOTOR prezentuje używane Nissany, o czym wspominam z uwagi na Alians z Renault. Pojawiła się tam wzmianka o Renault Modusie.

TURYSTYCZNIE

Opel Zafira Life został opisany w dziale Motopasje (strony 58-61). Występuje tam w parze z przyczepą kempingową Knausa.

W dziale MOTOR Retro (strona 62.) natkniecie się na wzmiankę o tym, że Renault korzystało przed laty z barek do rzecznego transportu wyprodukowanych samochodów.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisał aktualny MOTOR. Kolejne wydanie trafi do sprzedaży za dwa tygodnie.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008308508C3C4CitroenClioCorsaCrossland XDaciaDusterGrantaKangooKoleosLagunaLodgyLoganŁadaMeganeModusMokka XMOTORopelPeugeotRenaultSanderotwingoVestazafira
Udostepnij19Tweet9Udostepnij2
Poprzedni

Renault Espace po liftingu w podstawowej wersji Zen za 169.900 zł

Następny

Używany Peugeot 406 3.0 V6 207 KM – wyjątkowy egzemplarz z bogatym wnętrzem

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 406 3.0 V6

Używany Peugeot 406 3.0 V6 207 KM - wyjątkowy egzemplarz z bogatym wnętrzem

Peugeot najpopularniejszą marką samochodową w Hiszpanii w maju

Dacia Duster

Dacia Duster kontra jurajskie szutry i głębokie, geste błoto. Off-road Dusterem!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jarzak o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Anonimowo o Nowa Dacia Duster – 10 powodów, dla których nie warto kupić tego samochodu
    • Anonimowo o Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Anonimowo o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Marcin o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • jan o Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?
    • DjAnj o Nowy Citroen C5 (lub C6) na wizualizacji. Nadchodzi nowy król komfortu!
    • Anonimowo o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Janusx o Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Teodor o Nowy Opel Astra na wizualizacji. Debiut w 2021 roku


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Peugeot zmienia logo. To nadejście „nowej ery”
    • Citroën 2CV pick-up z 1984 roku szuka nowego właściciela
    • Renault będzie produkować samochody dla Mitsubishi?
    • Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.