Samochodom, a w zasadzie motoryzacji, poświęcono specjalny dodatek do czerwcowego numeru miesięcznika. Znajdziemy tam plebiscyt na „Kobiecy Samochód Roku’2007”, ale nie tylko. Z tematów, które nas interesują, pojawiła się też ciekawa informacja związana z Citroënami.
Zastanawialiście się kiedyś, kto wymyślił reklamy Citroëna z transformerami? Te, gdzie C4 na przykład przeobraża się w stalowego stwora i jeździ na łyżwach. Czy też inne, które również z pewnością widzieliście. Otóż autorką tych ciekawych pomysłów dla niebanalnej marki jest Hiszpanka – Magda Salarich. Odpowiada ona nie tylko za reklamę Citroëna, ale i za sprzedaż w całej Europie.
Przy okazji przypomniano oryginalne reklamy Citroëna z początków XX wieku – wyświetlenie nazwy firmy złożonej z 250 tysięcy żarówek na wieży Eiffla, czy „wypisywanie” owej nazwy na niebie przez samoloty. Co ciekawe – Magda Salarich została zaliczona przez „Wall Street Journal” do grona dziesięciu najbardziej wpływowych kobiet Europy!
Przejdźmy jednak do plebiscytu na „Kobiecy Samochód Roku’2007”. Wśród 38 nominowanych samochodów tylko trzy, to auta francuskie, a czwarte – z francuskimi genami pod maską. Przedstawimy je w porządku alfabetycznym.
Citroën C4 Picasso. Samochód, którego nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. Najnowszy, pięcioosobowy visiovan Citroëna. W opisie modelu wspomniano o rekordowym przeszkleniu, o oddzielnych fotelach z tyłu, o składanym wózku na zakupy i o wysokim poziomie oferowanego bezpieczeństwa. Chcecie zagłosować na C4 Picasso? To wyślijcie SMSa TS.20.A lub TS.20.B. W pierwszym wariancie możecie wygrać srebrny naszyjnik firmowany przez APART, w drugim – fotelik samochodowy DELTIM.


Citroën C-Crosser. Auto, którego w Polsce jeszcze oficjalnie nie ma. My mieliśmy okazję podziwiać go już podczas 77. Salonu Samochodowego w Genewie. „Twój Styl” napisał o C-Crosserze, że to auto cechować będzie niezawodność, gdyż produkowane jest w Japonii. Poza tym stwierdzono wprost, że SUV z szerwonami, to „ekspresyjna stylizacja i doskonała jakość”. Trzy rzędy siedzeń, dwadzieścia dwa schowki i 441 litrów pojemności bagażnika, do którego dostęp uzyskuje się podobnie, jak w C2.

Chcecie zagłosować na C-Crossera? To wyślijcie SMSa TS.26.A lub TS.26.B. Nagrody analogiczne, jak w przypadku C4 Picasso.

Peugeot 207 CC. Ten samochód prezentowaliśmy obszernie kilka razy. „Twój Styl” podkreśla, że na podniesienie dachu (w pełni automatyczne) wystarczy 25 sekund. Napisano też, że stylistyka jest zbliżona do innych modeli marki, co jest oczywiście zaletą. Zwrócono też uwagę na wysoką jakość wykonania i całkiem praktyczny bagażnik w wersji coupe. Chcecie zagłosować na 207 CC? To wyślijcie SMSa TS.38.A lub TS.38.B. Nagrody analogiczne, jak w przypadku innych modeli.


Czwartym samochodem, który nas zainteresował, jest nominowana w plebiscycie Dacia Logan MCV. Stwierdzono, że to najtańszy siedmioosobowy samochód na rynku, co jest niewątpliwie prawdą. Podkreślono przestronność wnętrza, choć dość eufemistycznie zwrócono uwagę na średnią jakość. My podkreślamy, że jakość jest niezła, tylko materiały raczej tanie. Kokpit uznano za dość staromodny, ale za to ergonomiczny. No ale przecież moda retro wraca ;-) Chcecie zagłosować na Dacię? To wyślijcie SMSa TS.18.A lub TS.18.B. Nagrody analogiczne, jak w przypadku innych modeli. A my zapraszamy tych z Was, którzy jeszcze nie zapoznali się z naszym bardzo intensywnym testem Logana MCV, do jego lektury. Wszak przejechaliśmy tym autem pół Europy!


Prawdę mówiąc dziwi mnie akurat taki dobór francuskich aut w plebiscycie „Twojego Stylu”. Jak jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że Peugeot 207 CC może się podobać kobiecie, a nawet schwycić ją za serce bijące w kształtnej piersi, jak napisałby poeta ;-) tak podejrzewam, że stosunkowo niewiele pań zagłosuje za C-Crosserem. Podejrzewam, że sporo zwolenniczek może zdobyć również C4 Picasso, ale już Logan MCV wydaje się raczej mało kobiecy. Dziwi mnie również zupełny brak samochodów z rombem na masce, a przecież zapewne niejedna kobieta oddałaby swój głos na przykład na nowe Twingo, które przecież najprawdopodobniej podbije rynek w klasie mini. No ale cóż – to nie nasz plebiscyt, więc możemy jedynie zadawać pytania…
Wspomnijmy jeszcze o jury konkursu. W jego skład wchodzi pięć pań: Jolanta Pieńkowska (redaktor naczelna „Twojego Stylu”), Ilona Łepkowska (scenarzystka i producentka filmowa), Anna Mucha (aktorka), Agata Młynarska (prezenterka TV) i Agnieszka Dygant (aktorka). Warto przypomnieć, że w poprzedniej edycji kobiece jury w zbliżonym składzie przyznało nagrodę w kategorii „Prestiżowy Kobiecy Samochód Roku” Citroënowi C6. Pisaliśmy o tym w połowie grudnia ubiegłego roku.
Przy okazji napiszemy jeszcze, że wszystkie wysłane w plebiscycie SMSy wezmą udział w losowaniu nagrody głównej – samochodu Hyundai Sonata Premium, a na głosowanie macie czas aż do końca listopada.
KG
Najnowsze komentarze