Dacię Sandero oraz Renault Megane widać na niedużych zdjęciach na stronie tytułowej aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Czy to wystarczy, by sięgnąć do kieszeni po bilon i kupić to pismo? Oczywiście przy założeniu, że chce się poczytać o samochodach produkowanych przez francuskie koncerny.
MOTOR nr 05 (3528) z 01.II.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Berlingo, C-Elysee, 301, Clio, Megane, Scenic, Sandero
Jaka szkoda, że w materiale poświęconym elektrycznym Toyotom (strona 6.) MOTOR nawet się nie zająknął, że modele Verso, to auta produkowane dla japońskiego producenta przez Grupę PSA…
A Grupa PSA po fuzji z koncernem FCA stworzyła Stellantis, o czym MOTOR pisze na stronie 8. Wspomina tam poszczególne marki i ich szefów oraz pozycjonuje je w nowym koncernie.
Citroëna Berlingo umieszczono wśród konkurentów dla opisanego na stronach 10-13 nowego Volkswagena Caddy.
To nie będzie o samochodach francuskich, ale nie bardzo rozumiem, dlaczego Toyotę Yaris GR porównano z Volkswagenem Golfem R i Mini JCW. To jakby inny segment.
Na zdjęciu opublikowanym na stronie 25. widać Renault Clio i Scenic.
W dziale Używane MOTOR na stronach 34-37 poszukuje ciekawych aut w wieku do 5 lat i cenie do 30.000 zł. I znajduje np. Citroëna C-Elysee oraz Peugeota 301, Dacię Sandero oraz Renault Megane Grandtour III generacji. O sedanach PSA napisano, że to przestarzała konstrukcja, ale pochwalono niską awaryjność i dobre silniki (benzynowe i wysokoprężne 1.6). MOTOR – słusznie – utyskuje na brak wersji kombi. Ze swojej strony możemy Wam ten prosty samochód polecić.
Sandero, to klasa sama w sobie. Również proste auto pochodzące od marki z segmenty entry level, za to tanie w serwisie, mało awaryjne, o niezłej stylistyce i sprawdzonych rozwiązaniach. MOTOR twierdzi, że podaż jest ograniczona, ale cóż – widocznie niewielu klientów chce się pozbywać dobrego samochodu.
Za założony, a nawet nieco mniejszy budżet, można kupić Megane III z końca produkcji, To dobra inwestycja – samochód sprawdzony, funkcjonalny, dobrze jeżdżący, trwały i niedrogi. MOTOR marudzi, że szybko zużywają się plastiki wnętra, ale generalnie warto się Meganką zainteresować.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. wspomniano Citroëna 2CV, którym 60 lat temu dwóch francuskich studentów objechało kawał Europy, a nawet Turcję.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze