Na rynku możemy zaobserwować coraz większe zainteresowanie samochodami elektrycznymi, ale nie tylko nowe pojazdy mogą jeździć na prąd. Dla klasycznych modeli oferowana jest konwersja, którą zastosowano w Citroenie 2CV.
Firma R-FIT zajmuje się modyfikacją napędu spalinowego na elektryczny w klasycznych pojazdach. Jednym z modeli, który stał się w 100% elektryczny jest żółty Citroen 2CV. Właściciel pojazdu należy do klubu 2CV Mehari Club Classic.
Z samochodu usunięto większość elementów poprzedniego napędu i wyposażono w silnik elektryczny o mocy porównywalnej do jednostki o pojemności 602 cm3, która oryginalnie znajdowała się w kaczce. 2CV posiada akumulator, ładowarkę i kable a napęd jest przekazywany za pomocą tradycyjnej skrzyni biegów, co oznacza, że konieczne jest operowanie drążkiem. Gniazdko do ładowania skrywa korek wlewu paliwa.
Citroen 2CV został wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy, który może być ładowany ze zwykłego gniazdka domowego. Baterię podzielono na dwa pakiety. Jeden znajduje się z przodu a drugi z tyłu pojazdu, dzięki czemu uzyskano lepszy rozkład masy. Aby napełnić baterię w 100% potrzeba 3,5 godziny. Na jednym ładowaniu, Citroen 2CV potrafi przejechać do 120 km.
Przed zamontowaniem napędu elektrycznego, każdy pojazd jest dokładnie sprawdzany. Jeśli nie przejdzie kontroli technicznej, nie będzie mógł zostać poddany modyfikacji. Zarówno części, jak i robocizna są objęte 2-letnią gwarancją. Baterie podlegają gwarancji na 3 lata. Ile kosztuje konwersja? Zestaw wraz z montażem można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 14.000 euro. Do tego należy doliczyć cenę pojazdu oraz wszelkie naprawy wymagane do przejścia kontroli technicznej.
Najnowsze komentarze