Citroën C3, Skoda Fabia czy może Hyundai i20? Dziennikarze niemieckiej edycji Auto Motor i Sport porównali trzy popularne miejskie samochody i okazuje się, że Citroën całkiem dobrze radzi sobie z trudną konkurencją. Ma najmocniejszy silnik, świetną automatyczna skrzynię biegów i najlepiej przyspiesza a przy tym oferuje najwięcej komfortu.
Wiedzieliście, że obecna generacja Citroëna C3 sprzedała się już w ponad 900 tysiącach egzemplarzy? Popularność tego miejskiego autka jest ogromna i chociaż segment B to także ogromna konkurencja, to jednak stylowy i komfortowy samochód sprzedaje się znakomicie. A przetestowali go, porównując do Hyundaia i Skody, dziennikarze z Niemiec, których trudno oskarżać o sympatię do francuskiej motoryzacji, prawda?
Dynamika? Citroën C3 najszybciej rozpędza się się do setki: trwa to 10,6 sekundy, Skoda zachowuje się trochę jak żółw w tym porównaniu bo aż 12 sekund a Hyundai 11 sekund. Testujący twierdzą, że o ile Citroën jest może najmniej technicznie wyrafinowany w tym porównaniu, to zdecydowanie najbardziej stylowy. Kolorowe akcenty we wnętrzu, eleganckie obicia drzwi, tapicerowane wygodne fotele – to wszystko powoduje, że jest tu wręcz przytulnie. Niewielkie nadwozie zmusza do mocniejszego pochylenia głowy przy wsiadaniu, ale rekompensuje to wygoda. W bagażniku znalazło się miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe. Zawieszenie Citroëna jest komfortowe, znacznie bardziej niż w dość twardej Skodzie i nieco lepszym od niej Hyundaiu.
Autorzy testu chwalą też sześciobiegowy automat, który szybko zmienia biegi i dobrze współpracuje z trzycylindrowym, najbardziej dynamicznym w tym porównaniu silnikiem. Kombinacja silnika o mocy 110 KM i skrzyni biegów wygrywa to porównanie. Konkurencja jest tu znacznie gorsza.
W Polsce Citroën
Dane techniczne – porównanie
Citroën C3 Puretech 110 Shine Pack |
Skoda Fabia 1.0 TSI Style |
Hyundai i20 1.0 T-GDI Hybrid N Line |
|
wymiary |
3996 x 1749 x 1474 mm |
4108 x 1780 x 1479 mm |
4040 x 1775 x 1450 mm |
bagażnik |
300 do 922 l |
380 do 1190 l |
262 do 1075 l |
silnik |
1199 cm³ / 3-cylindrowy |
999 cm³ / 3-cylindrowy |
998 cm³ / 3-cylindrowy |
moc |
110 KM przy 5500 obr/min |
95 KM przy 5000 obr/min |
100 KM przy 4500 obr/min |
maksymalna prędkość |
193 km/h |
195 km/h |
188 km/h |
przyspieszenie |
10,6 s |
12,0 s |
11,0 s |
spalanie |
4,7 l/100 km |
4,6 l/100 km |
4,6 l/100 km |
spalanie testowe |
7,1 l/100 km |
6,7 l/100 km |
6,5 l/100 km |
Citroën C3 nie wygrał testu w Auto Motor i Sport bo rywalizował z premierową Skodą, ale w ważnych elementach oceny był najlepszy: dynamika, moc, przyspieszenie, komfort – to jest mocne strony.
Cena C3 zaczyna się od 65.180 zł. Auto można skonfigurować tutaj.
źródło: Auto Moto und Sport
Najnowsze komentarze