Citroën C3 Aircross to samochód, którego głównym przeznaczeniem jest miasto. Ale można go też wziąć w dłuższą trasę. Jakie są zalety a jakie wady takiego rozwiązania?
Samochody drożeją i są dzisiaj przez to trudniej dostępne. Znowu wracają czasy, gdy jedno auto ma pełnić rolę uniwersalną, od wszystkiego. Citroën C3 Aircross z powodzeniem może pełnić jedynego auta w rodzinie, na co dzień służąc do dojazdów do pracy i na zakupy. W mieście sprawdzi się znakomicie. A jak to wygląda na trasie?
Citroën C3 Aircross jest stosunkowo komfortowym autem, które pozwala podróżować bez nadmiernego angażowania kierowcy. Fotele z przodu mają miękką tapicerkę, kąt pochylenia tylnej kanapy można regulować. Do około 120 km/h w kabinie będzie dość cicho, silnika też specjalnie nie słychać, jeśli już, to szum opływający masywne nadwozie powietrza. Auto jest nieco podatne na boczne podmuchy, bo boczna powierzchnia stawia spory opór w przypadku poprzecznego wiatru, ale łatwo to skontrować. Kierownica daje nieco informacji zwrotnych, natomiast ten typ auta nie ma w żadnej mierze aspiracji sportowych. To taki kieszonkowy drogowy krążownik.
130-konny silnik benzynowy zapewni więcej niż wystarczające osiągi (według danych fabrycznych wersja z automatyczną skrzynią biegów ma 8,8 sekund do setki). Minusem C3 Aircrossa będzie na pewno stosunkowo wąska kabina, więc pięciu dorosłych to raczej nie jest dobry pomysł na dłuższe dystanse. Czterech pojedzie bez problemu, nad głową miejsca nie zabraknie. Bagażnik 410 litrów pomieści zapas produktów na długi piknik lub weekendowy albo i dłuższy wyjazd.
Zjeżdżając w teren nie trzeba specjalnie się martwić, bo prześwit wynoszący 175 mm wystarczy na większość nierówności. Kocie łby, widoczne na zdjęciu tytułowym, są dobrze filtrowane i niewiele z tego odczujesz w kabinie Citroëna. Fotele dobrze amortyzują, są przyjemne, chociaż nie zapewniają jakiegoś przesadnego podparcia bocznego. Citroën C3 Aircross nie męczy przy dłuższych podróżach, szczególnie jeśli prędkość maksymalną ustalimy na 120 km/h, co zapewnia ciszę w kabinie.
Parkując w miejscach, gdzie jest dużo aut, można docenić rozmiary – wąskie nadwozie ułatwia znajdowanie miejsc, gdzie można wjechać a dla starszych osób istotnym ułatwieniem będzie wysokość na jakiej znajdują się siedzenia, wsiada i wysiada się naturalnie. Co mogłoby się znaleźć na pokładzie? Aktywny tempomat, utrzymanie na pasie ruchu i trochę jaśniejsze wnętrze, przynajmniej w opcji. Ale całościowo C3 Aircross wypada na trasie bardzo przyzwoicie. Zaskakuje wygodą i dynamiką.
Szczegółowy test C3 Aircrossa w tym informacje o spalaniu znajdziesz tutaj.
Testowaliśmy C3 Aircross 1.2 130 KM z automatem EAT6. Skonfiguruj swojego C3 Aircross teraz.
Najnowsze komentarze