Citroën C4 X, który niedawno zagościł w ofercie marki, to francuska propozycja wygodnego samochodu średniej wielkości. Wypełnia swojego lukę pomiędzy kompaktowym C4 a C5 X a jednocześnie oferuje coś, czego u konkurencji w tej klasie nie znajdzie się nawet za dopłatą. Chodzi oczywiście o komfort.
Citroën C4 X wymyka się typowym porównaniom, ponieważ tworzy nową klasę samochodów, nie będących SUVami ani klasycznymi sedanami, a jednak posiadającymi cechy obu tych typów nadwozi. Wsiada się tutaj nieco wyżej, niż w przypadku zwykłych samochodów, mamy też do dyspozycji ogromny bagażnik. To uniesione nadwozie oznacza większy prześwit, a więc wygodę użytkowania auta. Daje też możliwość wjechania tam, gdzie zwykłe samochody już kapitulują, nawet jeśli chodzi tylko o wysoki krawężnik w mieście.
Citroën słynął zawsze przede wszystkim z komfortu i nie inaczej jest tym razem. Mamy tutaj do czynienia z najnowszym wcieleniem systemu Citroën Advanced Comfort, a więc przede wszystkim zawieszeniem z hydraulicznymi ogranicznikami progresywnymi, które znakomicie łagodzą nierówności, przez co jazda takim autem jest dużo przyjemniejsza niż w klasycznym sedanie. Dla kierowcy oznacza to tyle że tam, gdzie odczuwał w swoim starym aucie ostre wstrząsy i dziury, w Citroënie nie będzie ich wcale lub będą mocno złagodzone. I ta cecha C4 X jest warta poznania jej osobiście, bo to nie są żadne marketingowe hasła tylko realne odczucia z jazdy. Komfort ponad wszystko.
Wygoda rozumiana jest w Citroënie także poprzez niesamowicie przyjemne fotele i kanapę z tyłu. Są one zbudowane ze szczególną dbałością o amortyzację, wykorzystując pianki różnej gęstości co tworzy z jednej strony wrażenie domowego fotela, z drugiej daje odpowiednie podparcie dla ciała.
Dla wielu osób ważne będzie również to, że Citroën C4 X oferuje klasyczne pokrętła i manipulatory choćby dla temperatury – nie trzeba ich ustawiać z ekranu dotykowego, które jest też łatwe w użyciu. Minimalny zestaw wskaźników przed kierowcą pozwala koncentrować się na jeździe a w wyposażeniu dodatkowym znajdzie się też kilka nietypowych dodatków, jak choćby uchwyt na tablet przed kierowcą – francuska szkoła projektowania lubi takie niespodzianki. Na tylnej kanapie jest również wygodnie i co najważniejsze, mimo opadającego dachu oferuje ona sporo miejsca nad głową, więc nawet wysokie osoby usiądą tutaj bez problemu. Rekordowa jest też ilość miejsca na kolana. Jakość tworzyw nie budzi zastrzeżeń, podobnie jak wykończenie auta.
Mocną stroną Citroëna jest estetyka – zarówno projekt nadwozia jak i wnętrze to spójna wizja, pełna przyjemnych dla oka dodatków. Z zewnątrz auto wygląda na mocne i masywne, w środku mamy czytelny kokpit, z łatwą obsługą i nowoczesnym czystym projektem, nie przytłaczającym jednak ani kierowcy ani pasażerów. Plusem C4 X będzie też na pewno bagażnik, oferujący 510 litrów pojmności. Chociaż tylna klapa nie unosi się razem z szybą, to otwór jest duży i zapewnia dość wygodny dostęp do przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnych foteli mamy do dyspozycji aż 1360 litrów bagażnika.
Od przyszłego roku w ofercie C4 X pojawi się nowy napęd hybrydowy a obecnie w gamie silników znajdują się silniki benzynowe 100 KM, 130 KM, diesel o mocy 130 KM oraz elektryk o mocy 136 KM. Silnik wysokoprężny zapewnia minimalne zużycie paliwa i świetnie nadaje się na długie trasy.
Cena najtańszej wersji C4 X zaczyna się (bez rabatów i promocji) od 106.100 zł, natomiast elektrycznego od 177.700 zł. Już w podstawowej wersji oferowane są 18″ felgi (stalowe), klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem węglowym i nawiewami centralnymi dla foteli tylnych oraz 10″ ekran multimedialny i oświetlenie nastrojowe kabiny.
Skonfiguruj swojego C4 X teraz.
Citroën C4 X |
Toyota Corolla sedan |
|
długość (mm) |
4600 |
4630 |
szerokość (mm) |
1800 |
1780 |
wysokość (mm) |
1525 |
1435 |
prześwit (mm) |
156 |
135 |
rozstaw osi (mm) |
2670 |
2700 |
bagażnik (dm3) |
510 |
471 |
średnica zawracania (m) |
10,9 |
10,4 |
zawieszenie komfort |
tak |
nie |
fotele komfort |
tak |
nie |
Najnowsze komentarze