Koncepcja małego, przestronnego, praktycznego i dostosowanego do wymogów współczesnego życia kombivana
Wyróżniający się nowatorskim i przyjaznym stylem, który stanowi syntezę nowoczesności i dynamizmu, Nemo Combi charakteryzuje się ograniczonymi wymiarami zewnętrznymi i przestronnym wnętrzem, funkcjami zapewniającymi komfort pięciu pasażerom, praktycznością, solidną budową i oszczędną eksploatacją. Aby jeszcze bardziej podkreślić wszechstronny i rekreacyjny charakter samochodu, Nemo Combi jest również dostępny w wersji XTR.
Ograniczone wymiary zewnętrzne i optymalna przestrzeń wnętrza
Nowy, rodzinno-rekreacyjny Nemo Combi oferuje:
– 2 duże siedzenia z przodu zapewniające komfort nawet osobom wysokiego wzrostu,
– 3 przestronne siedzenia z tyłu,
– obszerny bagażnik o pojemności wynoszącej 356 litrów pod półką, który może zostać powiększony do 884 litrów w linii górnej oparć siedzeń przednich po złożeniu tylnej kanapy,
– przestrzeń ładunkową wynoszącą 2,5 m3 po wyjęciu tylnej kanapy,
– praktyczne asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne.
Parametry gwarantujące skuteczność i komfort
Nemo Combi został zaprojektowany pod kątem zaspokojenia oczekiwań i potrzeb użytkowników, zapewniając w szczególności:
– bardzo wygodny dostęp do tylnych siedzeń dzięki pojedynczym lub podwójnym przesuwnym drzwiom bocznym o dużych rozmiarach,
– wszechstronność użytkową dzięki adaptowalnej budowie: zdejmowanej półce bagażnikowej z możliwością umieszczenia jej za oparciem tylnej kanapy, składanej portfelowo i wyjmowanej kanapie,
– pełne wyposażenie w zakresie komfortu, wspomagania kierowania i bezpieczeństwa;
– oszczędną eksploatację, dzięki obniżonym kosztom serwisowym i niezawodnym silnikom gwarantującym zmniejszone zużycie paliwa i emisji spalin (4,6 l/100 km i 123 g CO2/km w wersji HDi), która zapewnia Nemo Combi wiodącą pozycję w swoim segmencie. Ponadto Nemo Combi HDi posiada ekologiczne logo Airdream.
Nemo Combi: mały i przestronny
Ograniczone wymiary zewnętrzne
Dzięki ograniczonym wymiarom zewnętrznym (długość 3,96 m, szerokość 1,72 m i wysokość 1,72 m lub 1,78 m z relingami) Nemo swobodnie parkuje i przemieszcza się z łatwością, szczególnie, że jego mała średnica okręgu zawracania umożliwia wykonywanie manewrów, które są niemożliwe dla wielu porównywalnych samochodów.
Duże wymiary wewnętrzne
Dostosowanym do warunków miejskich rozmiarom zewnętrznym towarzyszy duża przestrzeń w środku. Wnętrze zaskakuje przestronnością. Przy szerokości na poziomie łokci wynoszącej 1.420 mm z przodu i 1.441 mm z tyłu, wysokości pod dachem wynoszącej 1.063 mm z przodu i 1.049 mm z tyłu i całkowitej długości kabiny wynoszącej 1.680 mm, Nemo Combi zapewnia swoim pasażerom przestronność godną samochodu wyższej klasy. Przednie siedzenia i tylna kanapa są łatwo dostępne i komfortowe. Tylne siedzenia podwyższone o 40 mm w stosunku do foteli przednich zapewniają pasażerom z tyłu doskonałą widoczność. Pojemność bagażnika wynosi od 356 litrów pod półką do 884 litrów w linii górnej oparć przednich siedzeń po złożeniu kanapy. Te doskonałe parametry przyczyniają się do wyjątkowej przestronności Nemo Combi. Aby w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń, zdejmowana półka bagażnikowa może być składana wzdłuż oparcia za tylną kanapą.
Po wyjęciu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa osiąga do 2,5 m3.
Wersja Combi XTR zwiększająca rekreacyjne cechy samochodu
Nemo oczaruje też młodych i dynamicznych klientów, szukających praktycznego i oszczędnego samochodu, przystosowanego do zajęć sportowych i rekreacyjnych. Poprzez specjalne elementy wyposażenia i charakterystyczny styl Nemo XTR podkreśla rekreacyjny charakter Nemo Combi. Wersja XTR posiada podwyższone zawieszenie, 15-calowe koła z ozdobnymi kołpakami, płytę ochronną pod silnikiem i wzmocnione osłony zewnętrzne (szersze listwy boczne, osłony dolnego pasa nadwozia, nakładkę na przedni zderzak) oraz światła przeciwmgłowe umieszczone w dolnej części zderzaka. Relingi dachowe uzupełniają wyposażenie XTR, umożliwiając przewożenie na dachu ładunku do 100 kg, np. sprzętu sportowego jak deska surfingowa czy rowery. Nemo XTR jest wiernym towarzyszem sportowych i rekreacyjnych rozrywek, zarówno w mieście jak i w terenie.
Skuteczne rozwiązania zwiększające komfort pasażerów
Nemo Combi: łatwy i praktyczny dostęp niezależnie od okoliczności
– Pojedyncze lub podwójne drzwi boczne dużych rozmiarów
Nemo Combi oferuje pojedyncze lub podwójne przesuwne drzwi boczne dużych rozmiarów, które ułatwiają dostęp do siedzeń z tyłu. Duże drzwi zapewniają bardzo łatwe wsiadanie, nawet w miejscach o ograniczonym dostępie.
– Asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne
Nemo Combi nie tylko oferuje inteligentnie rozwiązaną, optymalną przestronność wnętrza, ale również proponuje bardzo skuteczny i łatwy dostęp do przestrzeni z tyłu samochodu, dzięki oferowanym seryjnie asymetrycznym skrzydłowym drzwiom tylnym typu 60/40. Węższe skrzydło drzwi znajduje się z prawej strony. W ten sposób dostęp do tylnej części jest ułatwiony w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Łatwa w obsłudze blokada umożliwia otwarcie drzwi pod kątem 180°.
Próg bagażnika na wysokości 53 cm od ziemi ułatwia załadunek i rozładunek.
W krajach, w których przepisy kodeksu drogowego na to zezwalają, można jeździć z otwartym prawym skrzydłem drzwi tylnych w przypadku przewożenia bardzo długich ładunków. Tablica rejestracyjna i trzecie światło stop zamontowane na lewym skrzydle tylnych drzwi pozostają widoczne.
Liczne pożyteczne rozwiązania
Nemo oferuje liczne praktyczne rozwiązania, które bardzo ułatwiają użytkowanie samochodu:
Pożyteczne i praktyczne urządzenia wspomagające kierowanie
Obok seryjnego wspomagania układu kierowniczego Nemo Combi oferuje radar parkowania tyłem z czterema czujnikami wbudowanymi w zderzak oraz alarm przekroczenia prędkości z sygnałem wizualnym i dźwiękowym programowany za pomocą komputera pokładowego. W 2008 roku samochód zostanie również wyposażony w ogranicznik i regulator prędkości.
Nowoczesny i skuteczny układ napędowy
Silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1.398 cm3 rozwija moc 50 kW CEE (68 KM CEE lub 70 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4.000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy 1.750 obr/min. W wersji z tym silnikiem, który sprawdził się już w innych modelach gamy Citroëna, Nemo Combi jest oszczędny w eksploatacji, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym i przyjazny dla środowiska nie przekraczając poziomu emisji CO2 wynoszącego 123 g/km, co stanowi wzorcowy wynik w tym segmencie.
Nemo Combi z silnikiem HDi posiada ekologiczne logo Airdream, które obejmuje trzy kryteria: produkcję w zakładach z certyfikatem ISO 14 001, recykling w 95% po zakończeniu eksploatacji i poziom emisji CO2 poniżej 130 g/km.
Silnik benzynowy, oferowany w wielu innych modelach gamy, o pojemności 1.360 cm3, rozwija moc 54 kW CEE (73,5 KM CEE lub 75 KM DIN) przy 5.200 obr/min. Maksymalny moment wynosi 118 Nm już przy prędkości obrotowej 2.600 obr/min, gwarantując dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej.
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest na poziomie 7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 165 g/km.
Dwa oferowane silniki współpracują z mechanicznymi, pięcioprzełożeniowymi skrzyniami biegów, których przełożenia zostały dostosowane do parametrów każdego z silników.
W 2008 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym HDi 70 KM będzie również oferowana mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Na wzór innych modeli gamy Citroën dostępnych z tego rodzaju układem przenoszenia napędu (od miejskiego, małego samochodu C1 do minivana Grand C4 Picasso) Nemo Combi zapewni swoim klientom niepodważalne zalety pod względem komfortu jazdy i oszczędnej eksploatacji. Skrzynia charakteryzuje się brakiem pedału sprzęgła i oferuje dwa tryby pracy: manualny (zmiana przełożeń za pomocą impulsu na dźwignię zmiany biegów) lub zautomatyzowany.
Bezpieczeństwo dostosowane do rodzaju eksploatacji Nemo
Aktywne bezpieczeństwo Nemo Combi zostało szczególnie starannie opracowane, zarówno pod względem widoczności dzięki dużym przeszklonym powierzchniom i zewnętrznym lusterkom wstecznym o dużych rozmiarach, jak i pod względem układu jezdnego.
W zakresie urządzeń zapewniających bezpieczeństwo Nemo Combi oferuje seryjnie poduszkę powietrzną kierowcy i może być wyposażony, opcjonalnie lub seryjnie w zależności od kraju, w przednią poduszkę powietrzną dla pasażera oraz w poduszki boczne kierowcy i pasażera z przodu. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może być odłączona w czasie przewozu dziecka.
Pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami naciągu i napinaczami pirotechnicznymi są dostosowane do poduszek powietrznych, a kierowca jest informowany o niezapięciu pasów za pomocą wskaźnika wizualnego i sygnału dźwiękowego.
Ponadto, boczne tylne siedzenia są wyposażone w dwa mocowania Isofix.
Skuteczne zawieszenie
Układ jezdny został dobrany pod kątem optymalnej równowagi pomiędzy komfortem i stabilnością, niezależnie od typu opon i obciążenia. Zawieszenie składa się z kolumn typu McPherson z przodu oraz odkształcalnej belki z tyłu. Opony Michelin 185/65 są montowane na 15-calowych obręczach. Układ hamulcowy wyposażony seryjnie w ABS składa się z wentylowanych tarcz z przodu (257x22mm) i hamulców bębnowych z tyłu.
Oszczędność na pierwszym planie
Nemo Combi zapewnia optymalne koszty eksploatacji dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa a także obniżonym kosztom serwisowym, wychodząc w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom nabywców tego rodzaju samochodów, którzy przywiązują szczególną wagę do kosztów eksploatacyjnych.
Pod tym względem Nemo Combi posiada wiele atutów:
– cenę zakupu w najniższym przedziale obecnej oferty oferowanych na różnych rynkach,
– budowę zapewniającą solidność i długoletnią eksploatację,
– zmniejszone koszty obsługi (przeglądy co 30.000 km lub co dwa lata),
– ograniczone koszty napraw dzięki zastosowaniu sprawdzonych i niezawodnych części oraz dostosowaniu trwałości części podlegających zużyciu i wymianie do programu serwisowego i okresu eksploatacji
– ograniczone zużycie paliwa.
Estetyka pod hasłem nowoczesności i praktyczności
Równowaga brył, wymiary zewnętrzne i stylizacja Nemo Combi świadczą o jego nowatorskim charakterze na rynku kombivanów. Zwarty, solidny i sprężysty Nemo Combi wyróżnia się silną, innowacyjną i urzekającą osobowością.
Styl i osobowość Nemo Combi potwierdzają jego przynależność do marki Citroën. Nowoczesny przód ma okalający błotnik, lustrzane, gładkie reflektory i duże logo marki. Duża szyba przednia zapewnia doświetlenie wnętrza.
Linie profilu przywołują wrażenie nowoczesności i solidności, zapowiadają przestronność wnętrza. Doskonale wkomponowane w stylizację boczne przesuwne drzwi są wyposażone w tworzące jednolitą powierzchnię z drzwiami okna, które swym kształtem dodają charakteru wyglądowi zewnętrznemu Nemo Combi. Tył charakteryzuje się harmonijnymi liniami, kształtem przyczyniającym się do funkcjonalności i praktyczności samochodu i światłami podkreślającymi osobowość Nemo Combi.
Nemo jest oferowany w 10 kolorach karoserii: 4 matowych (biały Banquise, kość słoniowa Paganini, czerwony Tiziano, niebieski Line) i 6 metalizowanych (szary Garbato, szary Graphito, niebieski Nocturne, czerwony Malizzioso), w tym 2 specyficznych dla marki Citroën (Mativoire i niebieski Lucia).
Styl wnętrza spełnia obietnicę zwartości i przestronności sugerowaną przez styl zewnętrzny. Nemo Combi oferuje:
– nowoczesne, solidne wnętrze z funkcjonalną, starannie zaprojektowaną deską rozdzielczą, wywołujące wrażenie przestronności,
– dużą przestrzeń we wszystkich trzech wymiarach. Przestrzeń zapewniona pasażerom z tyłu oraz pojemność bagażnika są zadziwiające, zważywszy gabaryty zewnętrzne,
– duże przeszklone powierzchnie umożliwiające doskonałą widoczność i wrażenie przestronności poprzez doświetlenie wnętrza
– nowoczesne i rozjaśniające wykończenie wnętrza (w zależności od wersji).
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze