Dacia to jedna z trzech marek, które osiągnęły w Niemczech rekordowe wzrosty. Gusta tamtejszych klientów najwyraźniej się zmieniają, bo na prowadzeniu pod względem wzrostów są Polestar, Tesla i właśnie Dacia. Niemieckie marki takie BMW cz Volkswagen notują za to albo spadki albo ledwo zauważalny wzrost.
Zobacz: Nowe samochody Dacia. Sprawdź ile kosztują
W lutym 2022 roku Dacia zarejestrowała w Niemczech ponad cztery tysiące samochodów. To wzrost o ponad 120% w stosunku do tego samego okresu w 2021 r. Wśród największych hitów marki nieodmiennie znajdują się modele Sandero i Duster. Jeden z niemieckich dealerów powiedział w rozmowie z Francuskie.pl, że do salonów po Sandero przychodzą nowi klienci, którzy wcześniej wybrali by na przykład Polo. Do zakupu Dacii zachęca ich nie tylko dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości samochodu, ale także lepsza niż w poprzednich modelach jakość materiałów.
Zobacz: Dacia Jogger – pierwsza jazda w Polsce. Opinie, pomiary, test redakcyjny
Sandero sprzedaje się świetnie ale to Duster jest cały czas powodem, dla którego do salonów przychodzi tak wiele osób. Popularny także w Polsce SUV mocno zmienił rynek w tej kategorii i dzisiaj to właśnie Duster jest punktem odniesienia. Kupują go różni ludzie i firmy, samochód ten wyrobił sobie opinię auta, którym można bez problemu pojechać w teren, który nie boi się dziurawych dróg i błota. Coraz większa jest więc popularność Dustera w środowiskach miłośników offroadu, rozwija się też rynek modyfikacji tego auta. Zwiększanie prześwitu, dodatkowe wyposażenie, osłony silnika, orurowanie i gadżety tuningowe – to wszystko jest już dostępne w coraz większych ilościach.
Zobacz: Dacia Sandero 1.0 TCe 90 KM – jak jeździ ile pali?
Nasz rozmówca z niemieckiego salonu Dacii mówił też o zwiększonym zainteresowaniu modelem Jogger. Upatruje tu dużą szansę na rozwój sprzedaży i przyjął już sporo zamówień, przede wszystkim od małych firm. Jogger łączy zalety Dustera i możliwości przewozowe Lodgy. Może przewozić siedem dorosłych osób, ale też ma spory bagażnik. Rozstaw osi, ponad 2,9 metra, imponuje. Użyteczność tego auta jest wyjątkowo duża. Jeśli dodamy do tego, podobnie jak w innych modelach, fabryczną instalację LPG, widzimy niskie koszty eksploatacji.
Dacia będzie zwiększać swoją obecność na rynku – to pewne. Przepis na sukces jest bardzo prosty: dobra cena, użyteczność i tylko to co potrzeba klientom.
W Niemczech dużymi wzrostami może pochwalić się jeszcze Polestar (250%, 364 rejestracje) oraz Tesla (209%, 5994 rejestracje).
źródło: DW, własne
Najnowsze komentarze