W pierwszej połowie 2022 roku Citroën we Włoszech osiągnął bardzo dobre wyniki sprzedaży i kontynuuje ofensywę handlową, w której wzbogaca swoją gamę produktów w celu zaspokojenia najbardziej zróżnicowanych potrzeb w zakresie mobilności.
Z ponad 35.250 rejestracjami samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych od początku roku, Citroën osiągnął we Włoszech w pierwszym półroczu udział w rynku na poziomie 4,6%. Było to półrocze charakteryzujące się bardzo pozytywnym bilansem wyników sprzedaży oraz licznymi innowacjami produktowymi, dzięki którym marka sygnowana szewronami poszerzyła swoją ofertę rozwiązań mobilnych i kontynuuje proces elektryfikacji.
Do najświeższych nowości należy poliftingowy SUV Citroën C5 Aircross, zaprezentowany w styczniu 2022 roku i dostępny już we włoskich salonach, który w ciągu zaledwie kilku miesięcy zarejestrował już ponad 1.800 zamówień. Pojawił się też Citroën C5 X, nowy flagowiec marki, którego komercyjna premiera miała miejsce w maju we Włoszech, i który osiągnął już prawie 400 zamówień jednocześnie pod koniec czerwca w wersji Plug-In Hybrid zdobywając pierwszą pozycję w swoim segmencie pod względem liczby rejestracji. Najświeższą nowością, zaprezentowaną pod koniec czerwca na forum międzynarodowym, jest Citroën C4 X i Citroën ë-C4 X Electric, bardzo ważny produkt, który będzie wprowadzany na poszczególne rynki w najbliższych miesiącach. Citroën liczy, że dzięki temu modelowi rozszerzy swój zasięg rynkowy i będzie udanie kontynuować proces transformacji energetycznej.
Dzięki doskonałym wynikom osiągniętym w czerwcu, z udziałem w rynku wynoszącym prawie 5%, Citroën kończy pierwszą połowę 2022 roku bardzo pozytywnie, a z ponad 35.250 rejestracjami samochodów osobowych i dostawczych osiąga udział w rynku na poziomie 4,6%.
Bestseller marki, Citroën C3, kontynuuje swój wzrost i od początku roku potwierdza trzecią pozycję w swoim segmencie, gdzie osiąga ponad 11-procentowy udział. Poza swoim segmentem, biorąc pod uwagę cały rynek samochodowy, w pierwszej połowie roku Citroën C3 znajduje się w TOP 5 najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech.
Drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech, SUV Citroën C3 Aircross również pod koniec czerwca znalazł się w TOP 10 swojego segmentu.
Nowy SUV Citroën C5 Aircross, który właśnie pojawił się we włoskich salonach, przyczynia się do wzrostu Citroëna w segmencie kompaktowych SUV-ów i w pierwszej połowie roku także znajduje się w pierwszej dziesiątce swojego segmentu.
Kompaktowy samochód nowej generacji, Citroën C4 od początku roku utrzymuje się w pierwszej dziesiątce swojego segmentu, podczas gdy jego bezemisyjna, w pełni elektryczna wersja Citroën ë-C4, zajmuje czwarte miejsce w swoim segmencie.
Pod koniec czerwca Citroën ë-Berlingo znalazł się w TOP 3 swojego segmentu z udziałem około 21%.
Citroën Ami – w 100% elektryczne, dostępne, rewolucyjne i nonkonformistyczne rozwiązanie mobilności, które w pierwszej połowie roku zajęło pierwsze miejsce w segmencie lekkich czterokołowców z udziałem ponad 28%, nadal cieszy się dużym uznaniem włoskiej opinii publicznej.
Biorąc pod uwagę tylko segment czterokołowych pojazdów elektrycznych Ami wykroiło dla siebie 60% tej części rynku..
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, rynek, na którym Citroën jest niekwestionowanym ważnym graczem, również dzięki doskonałym wynikom handlowym w czerwcu, w którym marka osiągnęła 8% udział w rynku, w pierwszej połowie roku Citroën jest potwierdzony na piątym miejscu rankingu marek z 6-procentowym udziałem w rynku.
Zobacz, jak Citroën sprzedawał się w pierwszym półroczu 2022 w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze