DS Automobiles to luksusowa marka francuskiego koncernu PSA. Zaplecze techniczne i finansowe w postaci potężnej grupy motoryzacyjnej daje możliwość tworzenia samochodów pięknych i na swój sposób unikalnych. Klienci to doceniają i coraz częściej patrzą w stronę DS, także w Polsce.
Każda z marek premium, które istnieją na rynku już bardzo długo, oferuje swoim klientom pewien określony styl. BMW jest bardziej sportowe, Mercedes elegancki, Jaguar komfortowy, Lexus bardziej technologiczny. I są to dobre samochody w swoich klasach, niekiedy obciążone stereotypami (kto nie słyszał o dresach w BMW!) lub wpadkami. Są to jednak dobre, chętnie wybierane produkty w swoich klasach i trudno z tym dyskutować. W pogoni za zyskiem wszystkie firmy poszły w pewnego rodzaju unifikację i dzisiaj patrząc choćby na wnętrza ciężko odróżnić dajmy na to takie BMW 1 od BMW 3, są po prostu bardzo podobne. Oczywiście premium to nie tylko wygląd, ale też obsługa, serwis, duża możliwość personalizacji – wszystkie te marki oferują sporo. Walka o klienta powoduje też, że na rynku pojawiło się sporo ofert finansowych, które zbliżają ceny marek premium do droższych marek popularnych.
Zobacz: DS Store Kraków – indywidualna obsługa klientów marki DS Automobiles
Jest jednak pewna nisza, która nie była do tej pory zbytnio zagospodarowana, którą z sukcesami zagospodarowują Francuzi. DS Automobiles to marka, która postawiła na design i styl, w najlepszym francuskim wydaniu. Pomysł chwycił. Aktualnie w ofercie znajdują się tylko dwa modele DS 7 Crossback, czyli duży SUV oraz DS 3 Crossback, miejski hatchback. Szczególnie ten pierwszy jest coraz bardziej popularny i chętnie wybierany w Polsce, o czym świadczy m.in. duża popularność ofert z salonów DS Store. Obecnie jest ich w Polsce pięć (Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Gdańsk) i według sprzedawców, z którymi rozmawialiśmy, zapytań jest sporo. Coraz więcej posiadaczy dołącza też do grupy DS 7 Crossback na Facebooku.
Salony DS Store to miejsca w których proces zakupu prowadzony jest przez ekspertów DS. Marka dużo uwagi poświęca szkoleniu swoich pracowników, wystrojowi wnętrza a nawet zapachom, które są w salonach. W czasach COVID-19 coraz więcej aktywności przenoszonych jest oczywiście do sieci.
W Europie DS Automobiles sprzedała w 2018 roku ponad 45 tys. samochodów, w 2019 było to już blisko 53 tys. Po wprowadzeniu nowych modeli marka liczy na kolejne wzrosty, chociaż nie będzie to łatwe – konkurencja ostro walczy cenowo. W najbliższym czasie do oferty dołączy m.in. designerska limuzyna DS 9, konkurująca m.in. z Mercedesem klasy E. Najnowsze dziecko DS Automobiles to DS 4, w którym znajdziemy wszystko to co najlepsze w marce, ze skanowaniem powierzchni drogi włącznie i adaptacyjnym zawieszeniem.
Od strony technologii w samochodach DS Automobiles oferowany jest wybór napędów hybrydowych i klasycznych w zakresie mocy od 130 do 300 KM, jest też elektryczny DS 3 Crossback. Producent rozważa mocniejsze wersje, nie jest wykluczone, że pojawi się napęd 360 lub 400 KM. W przypadku mocniejszych hybryd dostępne jest elektryczne 4×4.
https://www.youtube.com/watch?v=z–6VAv4EJM
Co składania ludzi do zakupu takiego samochodu? W pierwszym rzędzie kupuje się go wyglądem – DS może się podobać, bo jest zupełnie inny, mocno designerski a przy tym niezwykle elegancki. Jak to wygląda oczami osoby, która na codzień zajmuje designem, możecie przeczytać w naszym teście DS 7 Crossback Louvre. Mocnym atutem DS jest świetnie wyciszone wnętrze, wygoda i komfort jazdy. Klienci to bardzo często osoby o wyższych wymaganiach estetycznych, często przedstawiciele wolnych zawodów. Liczne grono stanowią kobiety, dla których wygląd i estetyka są bardzo ważne.
Na pewno DS nie jest samochodem dla każdego a marka ma jeszcze sporo do zrobienia w dziedzinie wizerunku i reklamy. Jej rozpoznawalność w Polsce jest dość niska, co paradoksalnie dla wielu osób może być atutem. DS będzie więc dobrym wyborem dla osoby, która nie chce mieć tego co wszyscy. Nie jest to również marka dla osób, które szukają sportowych wrażeń i twardych zawieszeń, tu po wejściu do wnętrza, które wręcz rozpieszcza, chce się być dłużej i podróżować jak najczęściej, w przytulnym fotelu.
DS Automobiles od strony technicznej rozwiązania koncernu PSA. Są więc wspólne platformy, napędy, ale już design nadwozia i wnętrza są unikalne dla marki, podobnie jak materiały i ręczne wykończenia. We wnętrzu uważna oko dostrzeże też kilka elementów z innych marek PSA – niektóre przyciski, dźwignię zmiany biegów. W przyszłości indywidualizacja wnętrza ma iść jeszcze dalej.
Połączenie koncernów PSA i FCA (Fiat, Chrysler) wzbudziło liczne pytania o przyszłość marek premium, bo Fiat ma przecież Maserati. Wiadomo jednak już, że marka DS Automobiles pozostaje w grupie i będzie wzmocniona doświadczeniami premium Włochów, co może przynieść ciekawe projekty w przyszłości.
https://www.youtube.com/watch?v=Pqhk2apJ9yY
Najnowsze komentarze