Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix, piąta runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA, nie był korzystny dla DS Automobiles i PENSKE AUTOSPORT.
Po trudnej sesji kwalifikacyjnej Jean-Eric Vergne i Stoffel Vandoorne z zespołu DS Automobiles PENSKE zaciekle walczyli w środku pola, aby zakończyć wyścig tuż przed punktami na bardzo wyboistym torze.
Pomimo wyniku końcowego, który nie spełnił oczekiwań, DS Automobiles pozostaje w pierwszej piątce mistrzostw drużyn, przed włoskim double-headerem w Misano we Włoszech za dwa tygodnie.
W ten weekend 2,5-kilometrowy tor Tokyo E-Prix, biegnący wokół centrum wystawowego Tokyo Big Sight nad brzegiem morza, nie należał do łatwych dla w pełni elektrycznych single-seaterów i ich kierowców. Podczas pierwszej sesji treningowej Stoffel Vandoorne napotkał problemy z akumulatorem, które były bezpośrednio powiązane z nierównościami na torze. Akumulator został ponownie wymieniony przed wyścigiem, podczas którego mistrz sezonu 2022 wystartował z 18. pozycji startowej, cztery miejsca za swoim kolegą z zespołu Jean-Ericiem Vergne.
Jean-Eric Vergne i Stoffel Vandoorne poczynili postępy podczas pierwszego Tokyo E-Prix, stosując strategię, która umożliwiła im zbliżenie się do strefy punktowej na 35 okrążeniach japońskiego toru.
Ta taktyka prawie się opłaciła – dwukrotny mistrz Jean-Eric Vergne zajął na mecie 11. miejsce i to na obiekcie, gdzie wyprzedzanie jest nadzwyczaj trudne. Przez większą część wyścigu podążając za swoim kolegą z zespołu Stoffel Vandoorne ostatecznie przekroczył metę w szachownicę na 16. miejscu.
Chociaż DS PENSKE nie zwiększył swojego dorobku punktowego w stolicy Japonii, cel jest teraz mocno wyznaczony na torze Misano we Włoszech, gdzie w ciągu dwóch tygodni odbywają się szósty i siódmy wyścig 10. sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB. Na tym bardziej konwencjonalnym torze kierowcy DS Automobiles i PENSKE AUTOSPORT będą dążyć do uzyskania wyników zapewniających punkty.
Zobacz ofertę na samochody DS Automobiles w Polsce
Eugenio Franzetti, dyrektor ds. wydajności DS PENSKE: „Chociaż nadal pozostajemy w pierwszej piątce klasyfikacji zespołów Formuły E, nie jesteśmy zadowoleni z naszych wyników z pierwszego wyścigu w Japonii. To był skomplikowany weekend, szczególnie ze względu na problemy z akumulatorem, które dotknęły nas od pierwszej sesji treningowej. Oznaczało to, że nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby dokładnie przetestować nasze samochody na zupełnie nowym torze, który bardzo różni się od pozostałych zwłaszcza licznymi nierównościami, które dotknęły nas bardziej niż naszych rywali. Jestem pewien, że wiele się nauczymy z tego doświadczenia. Teraz czas skoncentrować się na kolejnych wyścigach w Misano. Włoski tor jest bardziej konwencjonalnym torem, który lepiej pasuje do naszych samochodów”.
Jean-Eric Vergne, mistrz Formuły E z lat 2018 i 2019: „To był dla nas trudny weekend bez punktów, co oczywiście jest rozczarowujące. Sezon jest jednak długi i przed nami kolejne wyścigi, więc wszystko jest możliwe. Nadal ciężko pracujemy, ale weekend w Japonii był trudny. Teraz musimy wszystko szybko przeanalizować i zobaczyć, co możemy ulepszyć na przyszłość”.
Stoffel Vandoorne, mistrz Formuły E 2022: „To był skomplikowany weekend od samego początku, kiedy praktycznie straciliśmy 1. trening z powodu problemu z akumulatorem. Szkoda tym bardziej, że byliśmy na nowym torze. Te okrążenia byłyby dla nas bardzo ważne, ponieważ pozwoliły nam znaleźć odpowiednie tempo. W ten sposób przez cały weekend znaleźliśmy się daleko w tyle. Ale nie chcę używać tego jako wymówki. Po prostu nie byliśmy wystarczająco dobrzy ze względu na brak szybkości w kwalifikacjach. W wyścigu nie zrobiliśmy znaczących postępów i po prostu nie mieliśmy tempa, na jakie liczyliśmy. Walczyliśmy z ustawieniami, oponami i zarządzaniem energią: to wszystko bardzo utrudniało postęp. Teraz musimy wyciągnąć z tego wszystkiego wnioski”.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: DS Automobiles PENSKE Team
Najnowsze komentarze