Współtworząca koncern Stellantis marka Fiat odnosi regularne sukcesy w krajach Ameryki Łacińskiej. Jednym z popularnych na kontynencie południowoamerykańskim modeli jest Fiat Argo. Właśnie przekroczono barierę 400.000 sprzedanych egzemplarzy tego samochodu.
Fiat jest w Brazylii liderem w swoim segmencie i zakończył ostatni miesiąc z 24,3% udziałem w rynku hatchbacków. Jednym z głównych powodów tego sukcesu jest Fiat Argo, jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w kraju, który świętuje kolejny ważny kamień milowy w swojej historii: przekroczył granicę 400.000 sprzedanych pojazdów.
Zobacz też: Już 300.000 Fiatów Cronos wyprodukowano w Cordobie
W 2017 roku Fiat po raz kolejny zamieszał na rynkach południowoamerykańskich, wprowadzając hatchbacka o uderzającym wyglądzie i rzucającej się w uszy nazwie. Opracowany i wyprodukowany w Polo Automotivo Stellantis Betim Argo został zaprojektowany w celu zaspokojenia potrzeb konsumentów z Ameryki Łacińskiej. Oprócz Brazylii sprzedawany jest również w 10 krajach Ameryki Łacińskiej, takich jak Argentyna, Chile, Kolumbia, Peru, Urugwaj i Ekwador.
Ten hatchback, łączący klasyczny design włoskich modeli z miejskim akcentem, wyróżnia się stylem i autentycznością. Odkąd pojawił się na rynku, przeszedł liftingi otrzymując nowe wersje, kolory i technologie. Na początku 2023 roku wprowadzono kolejną nowość w wersjach Drive i Trekking: siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów CVT, która w połączeniu z mocą 107 KM silnika Firefly 1.3 zapewnia konkurencyjną w tej kategorii wydajność i osiągi. Co więcej, ze spalaniem na poziomie 7,2 l/100 km, takie Argo stało się jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów z automatyczną skrzynią biegów w segmencie.
Z całą tą historią zmian i udoskonaleń Fiat Argo po prostu musiał odnieść sukces. Oprócz osiągnięcia imponującej liczby 400.000 sprzedanych egzemplarzy, model ten jest piątym najlepiej sprzedającym się pojazdem w kraju w 2023 roku, z ponad 20.500 rejestracjami odnotowanymi w okresie od stycznia do kwietnia. W czwartym miesiącu 2023 roku Argo zapewniło sobie również pozycję w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów w Brazylii, znajdując 5.475 nabywców.
„Fiat ma w Brazylii spore tradycje w zakresie hatchbacków. Marka sprzedała ponad osiem milionów aut tej kategorii, odkąd pojawiła się w tym kraju w 1976 roku. Przez lata Fiat oferował hatchbacki, które były częścią życia Brazylijczyków. W ten trend wpisuje się także Argo przekraczające właśnie poziom 400.000 sprzedanych egzemplarzy. Wprowadzony na rynek sześć lat temu, wpisuje się w proces repozycjonowania marki i bardzo dobrze sprawdza się w roli następcy cieszących się dużym powodzeniem modeli, które zapisały się w historii marki i brazylijskiego przemysłu motoryzacyjnego. Dzięki stylowi, technologii, wygodzie, wydajności i bezpieczeństwu, Argo stał się jednym z najbardziej lubianych samochodów w kraju i podbija coraz większe rzesze Brazylijczyków, odkąd niedawno otrzymał nową przekładnię CVT” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata w Ameryce Południowej.
Zobacz też: Nadjeżdża Fiat Titano
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze