W 2022 roku Fiat osiągnął pozycji numer jeden w koncernie Stellantis, sprzedając ponad 1,2 miliona egzemplarzy samochodów na całym świecie. Fiat udowodnił swoją siłę i wyjątkowość dzięki zrównoważonej obecności geograficznej i niekwestionowanej pozycji lidera w Brazylii z 21,9% udziałem w rynku, we Włoszech i w Turcji. Elektryczny Nowy Fiat 500 to najlepiej sprzedający się pojazd typu BEV koncernu Stellantis i trzeci w pierwszej dziesiątce na rynku europejskim, pierwszy we Włoszech, drugi w Hiszpanii i trzeci w Niemczech.
Olivier Francois, CEO Fiata i CMO Global w Stellantis, stwierdza: „Fiat po raz kolejny potwierdził swój globalny sukces, znacząco przyczyniając się do wyników Grupy. Pod względem wolumenu, Fiat jest wiodącą marką Stellantis z ponad 1,2 mln aut zarejestrowanych w 2022 roku, w tym pojazdów Fiat, Abarth i Fiat Professional. Jesteśmy absolutnymi liderami rynkowymi w Brazylii, Włoszech i Turcji i przyspieszamy w kierunku zrównoważonej przyszłości dzięki elektrycznej Nowej 500-tce, która od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2022 roku sprzedała się już w prawie 120.000 egzemplarzy. W 2023 roku Fiat będzie nadal oferował rozwiązania istotne społecznie, prezentując cztery nowe produkty”.
W Europie Fiat zawsze był liderem na rynku samochodów miejskich. W szczególności, w kontekście rosnącego zainteresowania kwestiami środowiskowymi, w ubiegłym roku Nowa 500-tka – elektryczna ikona Fiata – sprzedała się w ponad 66.000 egzemplarzy ze 120.000 egzemplarzy na całym świecie od momentu wprowadzenia na rynek. Ten niesamowity sukces sprawia, że jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na rynku włoskim, drugi w Hiszpanii i trzeci w Niemczech. Co więcej, jest trzecim najlepiej sprzedającym się pojazdem typu BEV na 10 największych rynkach europejskich i najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym Grupy Stellantis.
W segmencie samochodów miejskich należy również podkreślić wyniki Fiata 500 i Fiata Pandy, dwóch ikon, zajmujących odpowiednio pierwsze i drugie miejsca w tym segmencie, które łącznie osiągnęły udział w rynku na poziomie 43,8% w ciągu roku, potwierdzając swoją wiodącą pozycję w Europie.
Wreszcie, marka była numerem 1 we Włoszech z udziałem w rynku na poziomie 15,1%.
Ale to nie wszystko. Fiat jest zdecydowanie najlepiej sprzedającą się marką w Ameryce Południowej, z udziałem w rynku na poziomie 13,6% i absolutnym liderem w Brazylii, najważniejszym dla marki rynku. W 2022 roku odnotowała sprzedaż ponad 430.000 sztuk, czyli udział na poziomie 21,9%, co jest najlepszym wynikiem rocznym, a także najlepszym ze wszystkich marek w ostatniej dekadzie.
Niezwykłe wyniki osiągnięto dzięki niektórym modelom, które podbiły Brazylijczyków w różnych segmentach: 24,7% udziału wśród małych samochodów, prawie 50% wśród pick-upów i 37,1% w kategorii samochodów dostawczych.
Już drugi rok z rzędu Fiat Strada jest najlepiej sprzedającym się samochodem, podobnie jak Fiat Toro najczęściej kupowanym pick-upem klasy C w tym kraju. Dobrze radził sobie sedan Cronos, który sprzedał się w o 49% większej liczbie egzemplarzy, niż w 2021 r., podobnie jak kompaktowy SUV Pulse, który przekroczył poziom 50.000 sprzedanych pojazdów w ciągu roku.
Godne odnotowania były wyniki w regionie MEA, zwłaszcza na rynku tureckim, gdzie Fiat był najlepiej sprzedającą się marką czwarty rok z rzędu z 18,7% udziałem w rynku. Absolutnym bohaterem był z pewnością Fiat Tipo, który zapewnił sobie tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w kraju i króla swojego segmentu, zdobywając ponad 50% klientów w klasie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat / Stellantis
Najnowsze komentarze