Chyba nie ma w Polsce nikogo, kto uważa się za chociaż średnio obytego, i nie kojarzyłby nazwiska Andrea Bocelli. Ewentualnie Matteo Bocelli. To niewidomy ojciec i widzący syn – dwóch znakomitych śpiewaków popularnych na całym świecie, również w Polsce. Fiat wprowadza właśnie wersję modelu 500 La Prima by Bocelli.
Fiat ogłosił dziś nową 500 La Prima by Bocelli. Edycja specjalna to pierwszy samochód miejski na świecie wyposażony w technologię JBL „Virtual Venues”, zapewniającą niezrównane wrażenia dźwiękowe.
Auto oparte jest o bogatą specyfikację La Prima i zostało wyposażone w system audio firmy JBL, który strojony był przy współudziale słynnego tenora i jego syna. Powstały system nagłaśniający premium o mocy 320 W jest prosty i intuicyjny w obsłudze, a ponadto doskonale integruje się z samochodem bez wpływu na wnętrze lub przestrzeń bagażnika.
Aby naprawdę zadbać o wyrafinowanie systemu dźwiękowego, Fiat skorzystał z doświadczenia mistrza, najpopularniejszego żyjącego tenora na świecie, i wybrał nadchodzący nowy singiel jego syna, Matteo Bocelli, jako ścieżkę dźwiękową specjalnej edycji kampania komunikacyjnej.
„Ogromny sukces nowej 500-tki La Prima, najwyższej klasy naszej elektrycznej ikony, uświadomił nam, że nasi klienci pragną produktu zdecydowanie premium, włoskiego i kultowego. Krótko mówiąc, chcą tego, co najlepsze w Made in Italy” – powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis. – „I właśnie we Włoszech można znaleźć najwyższy wyraz sztuki, piękna i muzyki. Z tego powodu, wspólnie z mistrzem Andreą Bocellim, stworzyliśmy najlepsze wrażenia słuchowe, aby wzmocnić ciszę charakterystyczną dla samochodu elektrycznego. Dzięki ekskluzywnej technologii JBL Virtual Venues zapewniamy naszym klientom wciągające i dostosowane do potrzeb wrażenia dźwiękowe. Ten rewolucyjny system nagłaśniający klasy premium uzupełnia autentyczną włoską ikonę, dumnie stworzoną we Włoszech, aby przekazać światu najbardziej autentycznego włoskiego ducha”.
Nowa 500-tka La Prima by Bocelli
Debiutując na arenie światowej, nowa 500 La Prima by Bocelli jest prezentowana w czarnym kolorze i oferuje w standardzie różne elementy wysokiej klasy designu i technologii. Niepowtarzalna tkanina z monogramem Fiata w wersji kabriolet i system multimedialny z ekranem dotykowym HD o przekątnej 10,25 cala, w pełni LED-owe reflektory i 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich, specjalny emblemat La Prima i wysokiej jakości wnętrza z tkaną deską rozdzielczą i siedzeniami w kolorze lodowego beżu, z podpisem Fiata – to wszystko znajduje się w tej limitowanej serii.
Co więcej – niemałą ciekawostką jest urządzenie „Sanitizing Glove Box”. Urządzenie integruje lampę UV-C w schowku na rękawiczki, aby zwiększyć higienę powierzchni drobnych rzeczy osobistych (takich jak smartfon, klucze i inne drobne przedmioty codziennego użytku). Klient może go aktywować, umieszczając rzeczy w schowku, zamykając go i naciskając przycisk na konsoli środkowej. Cykl czyszczenia trwa 3 minuty, a zewnętrzny niebieski wskaźnik i sygnał dźwiękowy informują o zakończeniu cyklu.
Auto dysponuje zasięgiem (wg WLTP) do 320 km, a wyłącznie w ruchu miejskim nawet do 460 km!
500-tkę La Prima by Bocelli będzie można zamawiać w dwóch wersjach nadwozia – kabriolet lub hatchback oraz w sześciu kolorach (Onyx Black, Rose Gold, Ice White, Mineral Grey, Ocean Green i Celestial Blue).
W Holandii samochód jest dostępny w cenie od 35.900 euro, ale można liczyć na sporą premię w ramach dopłat do aut bezemisyjnych. To 3.350 euro, ale jeśli klient zdecyduje się zamówić taki samochód jeszcze w tym miesiącu, to drugie tyle dostanie od Fiata. 6.700 euro, to już spora zniżka!
JBL, antologia dźwięku na całym świecie
W ramach Harman International Industries w produkcji głośników i kolumn specjalizuje się amerykańska firma JBL (akronim od inicjałów założyciela Jamesa Bullough Lansinga). Od ponad 75 lat JBL łączy własną nieustraszoną wizję przyszłości z pasją i talentem inżynierów i projektantów z całego świata. W swojej historii marka współpracowała z czołowymi postaciami w muzyce, sporcie i e-sporcie, oferując własną technologię wspierającą ważne wydarzenia i koncerty w miejscach takich jak Woodstock, Madison Square Garden i wielu innych. Dziś wieloletnie doświadczenie JBL jest wykorzystywane do przenoszenia dźwięku z największych scen bezpośrednio do nowej 500-tki.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat
Najnowsze komentarze