niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Genewa’2016 – co można zobaczyć na stoisku marki Dacia

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-02
w Różne
Czas czytania 4 minut
20 1
1
33
UDOSTĘPNIEŃ
59
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022

Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?

Ranking 20 najtańszych samochodów w Polsce. W ciągu roku ceny wzrosły nawet o ponad 30%!

Wczoraj pierwszym dniem prasowym rozpoczął się 86. Salon Samochodowy w Genewie. Dziś dzień prasowy drugi, a od jutra samochody będą mogli oglądać normalni ludzie. Gdyby ktoś z naszych Czytelników miał ochotę się tam wybrać, to informujemy, że bilety dla dorosłych kosztują w tym roku 16 franków, dzieci i młodzież w wieku 6-16 lat, a także emeryci i osoby niepełnosprawne wydać muszą 9 franków, ale jeśli ktoś zdecyduje się pojawić w Palexpo po 16:00, to może liczyć na 50-procentową zniżkę. I po tych paru praktycznych informacjach zapraszamy na naszą pierwszą relację z salonu Genewa’2016. Na początek – Dacia.

Dlaczego Dacia? A dlaczego nie? ;-) A poważniej – po prostu było to niewielkie stoisko, bez spektakularnych nowości, relację mogę więc napisać szybko i równie szybko mogą ją Wam pokazać.

Modeli Dacia pokazała sporo, ale Genewa’2016 nie była miejscem jakichś premier. Skupiono się na promocji zautomatyzowanej skrzyni Easy-R, która dotychczas oferowana była jedynie z benzynowym silnikiem TCe 90, a teraz wprowadzona zostaje do oferty silników wysokoprężnych, konkretnie dCi 90. Oczywiście cechą charakterystyczną tego rozwiązania pozostanie atrakcyjna cena. Ważniejsze jest to, że Easy-R oferowana z dieslem będzie miała sześć przełożeń.

Easy-R charakteryzuje się ciekawą konstrukcją – zamiast układów hydraulicznych zastosowano elektromechaniczne, dzięki czemu uzyskano większą niezawodność, a w efekcie niższe koszty eksploatacji. Podczas przedprodukcyjnych testów skrzynię poddano testom odpowiadającym przebiegowi 750.000 km! Można więc śmiało powiedzieć, że wyeliminowano zdecydowanie większość potencjalnych zagrożeń.

Skrzynia Easy-R ma funkcję wolnego poruszania się bez dodawania gazu (przydatne w korkach) oraz wspomaganie ruszania pod górę. Wraz z silnikiem 1.5 dCi 90 trafi do modeli Logan (także MCV) i Sandero (także Stepway) i myślę, że również w Polsce możemy się jej spodziewać w tych samochodach.

Genewa’2016 była miejscem premiery nowej serii specjalnej Dacii Duster. Nazywa się ona Essential, ale w Polsce otrzyma inne miano – Open. Seria ta obejmie także inne modele marki – Dokker, Lodgy, Logan, Logan MCV, oraz Sandero. Dacie z serii Open będą miały lakier o nazwie Brąz Tourmaline, nowy wzór felg ze stopów lekkich, zderzaki w kolorze nadwozia oraz naklejki charakterystyczne dla tej gamy.

Seryjnie Dacie te otrzymają radioodtwarzacz z portem USB oraz bezprzewodową łącznością Bluetooth®, elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Naturalnie gwarancja pozostaje niezmienna i wynosi 3 lata lub 100.000 km.

I choć Dacia ma tak naprawdę świeżą gamę modelową, to coraz więcej osób pyta bądź o rozszerzenie owej gamy o kolejne modele, bądź o jakieś liftingi. Na temat nowych modeli rumuńskiej marki wchodzącej w skład Grupy Renault nic nie wiadomo – Dacia potrafi do końca utrzymywać tajemnicę – tak pewnych liftingów możemy się spodziewać zapewne jeszcze w tym roku. Nie ma natomiast szans na oferowanie w Polsce, czy w Europie Kwida, bez względu na markę. Koszty dostosowania tego auta do europejskich wymagań byłyby tak wysokie, że produkcja na Stary Kontynent nie miałaby ekonomicznego uzasadnienia.

Genewa’2016 odbywa się więc bez spektakularnych nowości, ale obecność Dacii nawet na tak wyrafinowanym rynku motoryzacyjnym, jak Szwajcaria, jest koniecznością. Dacie jeżdżą nawet w najbogatszych europejskich krajach i ludzie je tam sobie cenią. Tam jednak już dawno przestano traktować samochody popularne w kategoriach prestiżu – to po prostu produkty mające ułatwiać ludziom życie.

Dacia wywiązuje się z takich obowiązków znakomicie – jest tania w zakupie i eksploatacji, wygodna, przyjazna, funkcjonalna, a do tego ma długą, jak na europejskiego producenta gwarancję. W dodatku jej samochody nie są nieatrakcyjne. Ostatnie liftingi, czy też nowe wersje dobrze im zrobiły, a rozszerzanie gamy silnikowej, skrzyń biegów, czy wyposażenia o nowoczesne rozwiązania sprawiły, że Dacia okazuje się chętnie kupowaną marką.

Nic więc dziwnego że bije kolejne rekordy sprzedaży. W ubiegłym roku zanotowała ośmioprocentowy wzrost na rynku globalnym dzięki zbyciu przeszło 550.000 nowych aut. Rośnie też grono zadowolonych użytkowników – facebookowy profil ma już ponad trzy miliony fanów!

Genewa’2016 jest miejsce, gdzie Dacia prezentuje prawie całą swoją gamę modelową. Jest Logan MCV, jest Lodgy, jest Dokker, jest też kilka Dusterów, w tym ten brązowy z serii Essential. Są też Dacie Sandero. Wiele modeli pochodzi z serii Stepway, bo klienci bardzo chętnie po nie sięgają. Nie dziwię się – wyglądają bardzo dobrze, mają niezłe wyposażenie i przynajmniej optycznie – bardziej off-roadowy charakter, a to dziś jest cecha przez klientów poszukiwana. Dobrze, że Dacia potrafi na te potrzeby odpowiedzieć.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaDusterfeaturedGrupa RenaultLodgyLoganSanderotargi motoryzacyjne
Udostepnij22Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Debiut Tomasza Gryca i Michała Kuśnierza w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2016

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 09/2016

Genewa’2016 – co pokazuje na swoim stoisku Citroën

Citroën we Francji w lutym 2016 – wyniki sprzedaży

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.