Ciekawą ofertę przygotował na rodzimym rynku Peugeot. Za 99 euro miesięcznej dzierżawy dostarczy 150 klientom (liczy się szybkość zgłoszeń, a promocja obowiązuje nie dłużej, niż do 30. czerwca; sprzedaż tylko klientom detalicznym) pakiet składający się z samochodu i roweru. Sześć kół, dwa pojazdy, a wszystko to napędzane energią elektryczną.
Wydawać by się mogło, że PSA Peugeot Citroën przestał promować elektryczne samochody, ale to po prostu w Polsce się o nich nie pisze. Nad Sekwaną jednak można sobie takie autko kupić, choć bazowa cena nie jest przesadnie zachwycająca – Peugeot i0n kosztuje we Francji od 26.900 euro. To niemało, gdyby przyszło nam zapłacić całą tę kwotę za miejskie jeździdełko o ograniczonym zasięgu. Wszak tylko 800 euro trzeba dołożyć do nowej 508-ki.
Dzięki premiom wprowadzonym przez francuski rząd chcący odnowić flotę samochodową, a zwłaszcza pozbyć się z ulic starych (starszych, niż 14 lat) diesli, wartość i0na robi się dużo bardziej atrakcyjna. Premia, o której mowa, wynosi aż 10.000 euro! Wzięła się z 6.300 euro premii środowiskowej i 3.700 euro otrzymywanych na zakup bądź leasing auta emitującego do 20 g CO2/km. Korzystając z tej oferty wystarczy podpisać czteroletnią umowę z Peugeotem na i0na i płacić 99 euro miesięcznie. Dodatkowo otrzymacie rower elektryczny Peugeot eC03 200 o wartości rynkowej 1.149 euro.
Peugeot i0n oferuje realny zasięg 120 km. 15-minutowe ładowanie pozwala uzyskać 50% pojemności baterii, a po 30 minutach – 80%. Wspomniany rower ma zasięg do 50 km, o ile korzysta się ze wspomagania silnika elektrycznego. Bo jeśli nie, to można jechać dalej ;-) Jednoślad jest wyposażony nawet w łącze USB, które pozwala naładować smartfona, albo zasilić nawigację.
Peugeot daje 8 lat gwarancji na samochód rozszerzonej o 8-letni okres assistance, w skład którego wchodzi m.in. usprawnienie samochodu, lub jego odholowanie do serwisu, nawet w przypadku utraty (np. kradzieży) kluczyków!
Pewnym problemem może być jedynie fakt, że w cenie 99 euro miesięcznie zawiera się czteroletni przebieg samochodu nie wyższy, niż 40.000 km. Ale czy miejskim autkiem pokonacie w aglomeracji więcej, niż 10.000 km rocznie?
KG; grafika: Peugeot
Najnowsze komentarze