Renault Megane III to solidna propozycja na rynku samochodów używanych. Trzy rodzaje nadwozia, kilka udanych silników, niskie koszty eksploatacji i stosunkowo obszerne wnętrze, to duży plus takiej Meganki. W ogłoszeniach znajdziemy też sporo samochodów, które mają znaną historię i były serwisowane do końca. Co prawda trzeba za nie zapłacić nieco więcej za te, które sprowadzono zza granicy, ale wydaje się, że warto – dla własnego bezpieczeństwa.
Renault Megane III produkowany w latach 2008-2016. Samochody z rocznika 2010 powinny więc być już pozbawione bolączek wieku dziecięcego. Meganka przeszła facelifting w 2013, jeśli więc chcecie szukać czegoś nowszego niż 10-letnie auto, to granica 2013 będzie tutaj jak najbardziej właściwa.
Do dyspozycji mamy trzy podstawowe rodzaje nadwozia:
- trzydrzwiowe coupe
- klasyczny pięciodrzwiowy hatchback
- kombi nazywane przez Renault Grandtour
Dla porządku warto wspomnieć, że w latach 2010-2013 produkowano jeszcze bardzo rzadko spotykaną odmianę cabrio. W Polsce szczególnym zainteresowaniem cieszy się właśnie odmiana Grandtour, bo ma ponad 2,7 metra rozstawu osi i wyjątkowo pojemny bagażnik – 524 litry. Coupe i hatchback mają 2,64 m rozstawu.
Renault Megane można znaleźć też w kilku wersjach wyposażenia, w tym GT Line, czyli nieco usportowionej (pod względem wnętrza i zawieszenia) co spodoba się na pewno miłośnikom twardszych zawieszeń. Pisaliśmy swego czasu o używanym Renault Megane 1.4 TCE Grandtour GT Line i wrażeniach właściciela takiego samochodu.
Auto do dzisiaj wygląda świeżo, nadwozie nie zestarzało się – brakować może wam jedynie lepszego wyposażenia w środku, większego ekranu czy tych wszystkich funkcji on-line, ale tu sprawę zastąpi smartfon albo wymiana radia na takie z Androidem, bo do Megane III są bez problemu dostępne.
Jeśli chodzi o wnętrze to najciekawsze, bo nawet dwukolorowe z topowym wyposażeniem można spotkać w wersji GT, którą testowaliśmy m.in. w 2012 roku. Megane jest wygodne, stosunkowo dobrze wyciszone i wyjątkowo przyjemnie się prowadzi.
Ile więc kosztuje używane Renault Megane z rocznika 2010?
Średnia cena dla aut ze znaną historią, bezwypadkowych, często pochodzenia krajowego, to 22 tysiące złotych. Średni przebieg 137 tysięcy kilometrów, ale można znaleźć i takie z przebiegami poniżej 100 tysięcy. Wśród silników dominuje 1.4 TCE o mocy 130 KM, który zapewnia bardzo dobre osiągi, trafiają się też wolnossące 1.6 110 KM. Dla osób oszczędnych polecamy 1.5 dCi 110 – potrafi bardzo mało palić.
Marka i model |
rocznik |
silnik |
przebieg |
cena |
Renault Megane |
2010 |
1.4 130 KM |
72.000 |
20.700 zł |
Renault Megane coupe |
2010 |
1.4 130 KM |
173.500 |
19.900 zł |
Renault Megane Grandtour |
2010 |
1.4 130 KM |
146.396 |
19.400 zł |
Renault Megane |
2010 |
1.5 dCi 110 KM |
156.000 |
18.800 zł |
Renault Megane |
2010 |
1.6 110 KM |
100.046 |
22.500 zł |
Renault Megane Grandtour |
2010 |
1.5 dCi 110 KM |
213.000 |
17.600 zł |
Renault Megane |
2010 |
1.6 110 KM |
96.000 |
24.900 zł |
Renault Megane GT |
2010 |
2.0 dCi 160 KM |
195.000 |
29.999 zł |
Renault Megane |
2010 |
1.6 110 KM |
116.250 |
19.900 zł |
Renault Megane GT Line |
2010 |
1.4 130 KM |
136.200 |
29.400 zł |
Renault Megane Grandtour |
2010 |
1.4 130 KM |
107.458 |
23.900 zł |
Renault Megane |
2010 |
1.5 dCi 110 KM |
134.000 |
24.900 zł |
średni przebieg |
137.154 |
|||
średnia cena |
22.658 zł |
Używane Renault Megane możemy polecić, jako solidny kompakt. W jego gamie każdy znajdzie coś dla siebie.
Gama Renault na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=ysB0lF2c9xo
Najnowsze komentarze