Peugeot nie może ograniczać dostępu do dokumentacji serwisowej. Powinien ją móc otrzymać każdy, kto naprawia samochody – wynika z wyroku europejskiego sądu.
Zgodnie z wyrokiem sądu, Peugeot musi udostępniać wszystkim firmom i mechanikom zajmującym się naprawą samochodów stosowne informacje o aktualnych oraz przyszłych modelach, tak, aby niezależne warsztaty nie były dyskryminowane przez swój brak wiedzy. Dodatkowo Peugeot zapłaci 10 tysięcy euro kary za każdy dzień, w którym te przepisy są łamane. Ma to zmotywować firmę do jak najszybszego zastosowania wyroku sądu.
Konsekwencje wyroku wydają się być bardzo poważne – do tej pory producenci samochodów bardzo broniły się przed takim postępowaniem, ponieważ był to jeden ze sposobów na zwiększenie zysków ze sprzedaży samochodów. Podobne procesy, na bazie prawa europejskiego, mogą się więc powtarzać, także i w Polsce. Dla nas, czyli dla konsumentów to oczywiście lepiej, większa konkurencja może zmusić niektóre Autoryzowane Stacje Obsługi do kładzenia większego nacisku na jakość i obniżanie cen.
Najnowsze komentarze